Beantwoord

Zes vanaf 6 oktober op preselectie 16

  • 16 September 2016
  • 50 reacties
  • 2382 Bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen ZesHD op 36 gevonden en onder VijfHD verplaatst. Bij TN nu zowel met digicorder (op 14 geloof ik) als met CI+-module (in favorieten gezet) gevonden.
Reputatie 6
Badge +2
ZES is wel niet live te bekijken op de Proximus TV app, dat is zeer eigenaardig.
FYI: Op HLN => http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2871603/2016/09/14/Nieuwe-zender-ZES-belooft-allerstrafste-uit-de-States-voor-hele-gezin.dhtml
Op http://www.sbsbelgium.be/pers/sbs-lanceert-nieuwe-tv-zender-zes staat de formule in welke richting ze willen gaan met ZES.

In mijn ogen beloof het al niet veel die zender bv. gaan starten met blockbusters,Lethal Weapon, Harry Potter of Police Academy. Mijn god toch films die al honderden keer te zien waren op de tv.

Met de reeksen ben ik ook niet overbluft CSI, Hawaii Five-0 of Supernatural dit zijn reeksen die al jaren bestaan.

Maar zoals Elsa zeg mensen zitten met vooroordelen en gelijk geeft ze, zelf ik heb er.
Goed zijn ze niet gestart ZES met het oud aanbod en dat het nergens vermeld is als de zender in HD is.

Dus zullen wel de kat uit de boom kijken en de zender een kans geven.
En met zes PX breng mij dat op een vraag naar jullie toe :-)

Op dit opgeblikt als ik mijn zender voorkeur wil instellen lukt mij dat niet om de volgende reden.
90% zie ik staan --/-- hoe kan ik in godsnaam mijn voorkeur programmeren als ik de namen niet kan lezen dit is ook een bug die al maanden gemeld is.
Is er een oplossing ervoor met de volgende update is nu al bijna klein jaar die --/--

grtt
Bij telenet zit die in hd,is nu al op de kabel te vinden als je een scan doet met een dvb-c tuner,
Of proximus hem in hd gaat aanbieden blijft nog de vraag.
Reputatie 3
heeft hier ook iemand bevestigd: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=670307#p670246
Reputatie 4
Misschien kan je uit deze link iets afleiden, of vragen hoe dit gedaan wordt.
heeft hier ook iemand bevestigd: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=670307#p670246
bij Tv Vlaanderen is het SD en GEEN HD,is zo een geval zoals met Vijf TV bij hen,ook SD en ze zeggen aan iedereen dat het HD is omdat het in mpeg4 word doorgegeven,
maar het is een SD zender in MPEG4,
ze hebben voor zes de rest ruimte van 13th street of syfy en deze was ook al in SD.
Reputatie 3
Badge +1
http://yelotv.be/tvgids
De tv-gids van Telenet zegt nu ook ZES HD. (Verander de datum naar 06/10, verander Vlaams naar "Alle zenders" en klik dan op een willekeurig programma van ZES)
Reputatie 7
Badge +6
Op welk nummer komt die Zes dan eigenlijk in Brussel, want 16 zal dat niet zijn: is hier ingenomen door AB4. Men zal toch ook geen Vlaamse zender neerpoten midden het Franstalig aanbod, neem ik aan.
Reputatie 7
Badge +6
Tja, als wij naar Vitaya willen, moeten we van in de 30 voor de HD zenders ineens naar 56 (de niet HD zenders), ook voor Acht trouwens (57). 😉
Reputatie 7
Badge +6
Daar hebben we het geduld niet voor, Sinjoor: wat een karwei! :8
Reputatie 7
Badge +1
ZES zit sinds vandaag op PX kanaal 16. Zo te zien is deze in SD. Zou jammer zijn als dit zo blijft. Heb wel een vraag. Heb mijn zenders verplaatst. Nu staat op 16, NPO 1.
Maar ZES heeft ook 16. Heb nu 2 zenders op 16 staan. Hoe kan ik dit aanpassen. Als ik ZES verzet wordt de zender die op 15 staat verplaatst naar 16.
Reputatie 4
HD maar daarom nog geen HIQ :8
Zes is ook terug te vinden in HD

En zendervoorkeur instellen lukt al maanden niet bij voorkeur instellingen wat ik zie zijn ---/--- programeer dan maar eens je zenders als je de namen niet ziet. En heb nu terug prijs ZES staat nu plots op voorkeurzender nummer 5 bij mij wat ik niet wil. Wanneer komt dat nu eens in orde PX?
Reputatie 3
16 SD
36 HD
Reputatie 7
Badge +6
Voila, dus zowel in HD als SD: iedereen kan er dus naar kijken. maar, zal het wel de moeite zijn? Veel geblaat om weinig wol, als je het mij vraagt.
Wat wij meer en meer krijgen, zijn een hele hoop commerciële zenders, met maar een paar 'nieuwe' programma's en voor de rest herhalingen troef en vooral veel reclame. Zes is daar een mooi voorbeeld van.
Voor Wallonië, het is op kanaal 36 in HD en 229 in SD 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Wel raar deze kanaal volgorde in Vlaanderen.
Al de andere nederlandstalige vlaamse HD zenders hebben nu nummers onder de 30, behalve dus de zender zes.

Wie kan deze logica begrijpen?
Reputatie 3
Badge +1
wanneer komt Zes op de proximus tv app ?
Reputatie 3
Op de MS store TV app van mijn laptop staat die er al op.
nog niks op het informatiekanaal
Reputatie 4
Badge +1
Proximus heeft in Vlaanderen dan toch per default het nog goed gezet.
Op 16 staat zes in HD en op 36 zes in SD.
Er is dus toch nog logica in geslopen.
Zoals iedere Vlaming deze week eens gaan loeren op Zes.

Zal zeker niet mijn zender worden bestaat uit heruitzendingen van oude reeksen die iedereen al weet niet hoeveel keer gezien geeft.
Als wij deze week nemen is er maar 1 nieuwe reeks bij ZES Supergirl die nu in VS aan seizoen drie zit.

In mijn ogen is ZES de zoveelste zender die je nooit rechtstreeks bekijkt maar dat je het opneemt om de saaie stukken door te spoelen.

En staat nu ZES op dat kanaal of op dat kanaal maakt mij niet uit, weet enkel dat ik dikke 3 uur zoet geweest ben om mijn zendervoorkeur te her instellen , zeer lastig als je enkel ---/--- ziet.

Reageer