Beantwoord

Zendlijst BBC4

  • 1 September 2016
  • 20 reacties
  • 1050 Bekeken

Tot mijn grote verwondering zag ik daarnet dat BBC4 niet meer in de zendlijst staat? Dit is de zender die we het meest bekeken. Wat is de reden van verdwijning?
icon

Beste antwoord door Marleen 1 September 2016, 17:46

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Helaas, helaas, maar het is hier wel al uitvoerig aan bod gekomen en het werd door Proximus zeker ook vooraf aangekondigd op de infokanalen en op de factuur.
zie: o.a. nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/new-bbc-content-35550
en: nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/op-109-verdwijnen-bbc-four-cbeebies-aanbod-34982
enz.
'We hopen heel binnenkort een nieuw aanbod aan u voor te stellen', stond erbij in de mededeling (juli 2016).

"Binnenkort" is een rekbaar begrip bij Proximus!
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad heel rekbaar. Arte HD werd ook in Q1 beloofd en eind april was het er nog altijd niet. Op het Franstalige forum heeft PX nu ook toegegeven dat het er dit jaar niet meer van komt.

Schaf je boeketten af en neem een VPN abo. Dan kan je via bepaalde sites alle BBC zenders in HD kijken, daarnaast ook ITV en Channel 4 in HD. Plus een heleboel Britse zenders in goede SD zoasl Drama, Home, Channel 5, Food Network UK etc. Het is de investering waard. Je kan wel niet opnemen met die methode.
Reputatie 6
Badge +2
Met binnenkort bedoelt Proximus nog een aantal jaren.
Reputatie 6
Badge +1
Naar het schijnt stopt ook Lacht op 15 september, niet dat die zender veel voorstelt, maar dus weer een zender minder.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb dit bericht verplaatst naar een betere topic. https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/toekomst-boeketten-nl-35504?adobe_mc=MCMID%3D18521669281532124312407684618626053472
Reputatie 7
Badge +6
Helaas, helaas, maar het is hier wel al uitvoerig aan bod gekomen en het werd door Proximus zeker ook vooraf aangekondigd op de infokanalen en op de factuur.
zie: o.a. nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/new-bbc-content-35550
en: nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/op-109-verdwijnen-bbc-four-cbeebies-aanbod-34982
enz.
'We hopen heel binnenkort een nieuw aanbod aan u voor te stellen', stond erbij in de mededeling (juli 2016).
zoals je weet, onderwerpen over zenders die wegvallen en nieuwe die niet bijgevoegd worden of HD kanalen die er niet bijkomen,
is al altijd een never ending story geweest 😉
Reputatie 6
Badge +1
Schandalig! Bij andere operatoren is BBC4 ook al een tijd verdwenen, maar daar werd dan tenminste BBC First in de plaats gezet. Is wel een heel ander soort zender. Vooral series van BBC en soms ook van ITV en Channel4, Nederlands ondertiteld. Wat krijgen wij in de plaats niks! Je kan BBC 4 en andere Britse zenders wel nog bekijken via Filmon.com. Met Google Chromecast, Apple TV of met smarttv ook rechtstreeks op je tv scherm.
Reputatie 7
Badge +6
Aangezien BBC Entertainment en BBC Four ook in de Franstalige boeketten zitten/zaten kan die ondertiteling wel eens het probleem zijn: bestaat er ook Franstalige ondertiteling voor die zenders?
Waarom is bv. BBC Entertainment niet ondertiteld, want dat is het bij Telenet toch wel, of vergis ik mij?
Nu, ik hoop dat we hier niet weer eindeloos rondjes gaan moeten draaien met dezelfde variaties op hetzelfde thema.
Reputatie 6
Badge +1
Klopt Marleen bij Telenet zijn heel veel programma's op BBC Ent ondertiteld, en wat dan nog straffer is de zender zit gewoon in het basisaanbod, bij PX in een boeket.
Reputatie 7
Badge +1
BBC4 zat wél in een betalend boeket Music & Culture....maar de prijs blijft wél hetzelfde.....ik keek daar ook regelmatig naar en vind dit dus héél erg!:@
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb zojuist Music & Culture opgezegd omwille van het verdwijnen van BBC 4, ik had dat boeket geactiveerd omdat Telenet zo vriendelijk was geweest om die zender uit hun aanbod te verwijderen, nu dat Proximus ook zo vriendelijk is geweest om die zender te schrappen zie ik nu geen reden meer om langer dat boeket te behouden en zo moet ik dan € 5,95/maand minder betalen.
Voor VH 1 Classic moet ik dat boeket ook niet behouden want ik heb daarvoor You Tube.
Reputatie 5
Badge +2
Het is een zoveelste voorbeeld dat de boeketten steeds minder zenders bevatten voor dezelfde prijs. Triest. En waar zit Proximus nu? Ze reageren niet op onze vragen.of communiceren niets over hun "nieuw aanbod". Volgens mij is er ook niks op komst.
Reputatie 7
Badge +6
Net gelezen op Proximus Twitter: 'Momenteel is er geen overeenkomst meer met BBC 4. Voorlopig wordt deze niet vervangen.' Veel meer kunnen ze ook niet zeggen.
Zucht. Gewoon de weinig nog resterende 'boeketzenders' dan maar aan de basisaanbod toevoegen, dus niet alleen gratis voor abonnees van Maxi Pack zoals nu, is mijn 'voorlopig' voorstel.

PS: gisteren op Zoom (franstalig) promootte Proximus wel zijn 'Adult' aanbod. Privacy gewaarborgd tot op je 'aanrekening'?! 😉
Heb ik al heel dikwijls gelezen op twitter (Facebook enz...) en ik denk zolang er geen 100% zekerheid is dat dit een standaard uitspraak is, maar zeg nooit nooit !
PX moet dringend eens beginnen te praten met de klant
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/tv-aanbod-35572
Reputatie 2
Badge
Ik heb zojuist Music & Culture opgezegd omwille van het verdwijnen van BBC 4, ik had dat boeket geactiveerd omdat Telenet zo vriendelijk was geweest om die zender uit hun aanbod te verwijderen, nu dat Proximus ook zo vriendelijk is geweest om die zender te schrappen zie ik nu geen reden meer om langer dat boeket te behouden en zo moet ik dan € 5,95/maand minder betalen.
Voor VH 1 Classic moet ik dat boeket ook niet behouden want ik heb daarvoor You Tube.
Ik heb meteen ook dat boeket opgezegd. Is dat alvast uitgespaard op mijn factuur.
Vraagje: waar vind ik trouwens een actueel overzicht van de zenders die in Vlaanderen momenteel beschikbaar zijn en het boeket waartoe ze behoren? Ik kan blijkbaar nergens een recent overzicht vinden (wel zenders die reeds lang verdwenen zijn zoals 13th Street en SyFy). Wordt dit soort informatie door Proximus dan niet geactualiseerd?
Reputatie 7
Badge +6

Vraagje: waar vind ik trouwens een actueel overzicht van de zenders die in Vlaanderen momenteel beschikbaar zijn en het boeket waartoe ze behoren? Ik kan blijkbaar nergens een recent overzicht vinden (wel zenders die reeds lang verdwenen zijn zoals 13th Street en SyFy). Wordt dit soort informatie door Proximus dan niet geactualiseerd?

In de zenderlijst (pdf) is de aanpassing toch wel gebeurd. Niet dat de inhoud er beter van wordt natuurlijk.
zie:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list_offer/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/handleidingen-en-demo-s/zenderlijst.html#/section1
of voor Vlaanderen:
www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders.pdf
Het is voldoende dat er iemand van de klanten van PX klacht indient betreffende misleidende reclame bij de ombudsman of bij de overheid. Ik doe het niet meer, jaag mij er teveel in op dus laat het aan andere over.

Zoals gezegd er staan logo's van zenders die al weet niet hoe lang verdwenen zijn, zal even de oudste nemen dat er staat ZEN TV staat nog altijd bij de zenders die PX aanbied. Volgens mij doet PX dat niet expres het verwijderen van de verdwenen zenders. Lig gewoon volgens mij aan slechte interne communicatie tussen de afdelingen.

Maar door slechte interne communicatie kan het hun zeer veel geld kosten als de klant klacht indient.
Reputatie 2
Badge

Vraagje: waar vind ik trouwens een actueel overzicht van de zenders die in Vlaanderen momenteel beschikbaar zijn en het boeket waartoe ze behoren? Ik kan blijkbaar nergens een recent overzicht vinden (wel zenders die reeds lang verdwenen zijn zoals 13th Street en SyFy). Wordt dit soort informatie door Proximus dan niet geactualiseerd?

In de zenderlijst (pdf) is de aanpassing toch wel gebeurd. Niet dat de inhoud er beter van wordt natuurlijk.Alvast bedankt Marleen!
zie:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list_offer/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/handleidingen-en-demo-s/zenderlijst.html#/section1
of voor Vlaanderen:
www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders.pdf

Reageer