Zendervolgorde

  • 30 April 2012
  • 10 reacties
  • 491 Bekeken

Hallo

ik bezit BelgacomTV al een maand en na de installatie heb ik op mijn decoder de zendervolgorde gewijzigd,nu op 30/04/12

staan de zender terug op de plaats waar ze stonden bij de installatie

iemand een uileg?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je eigen TV-gids(en) aangemaakt ? De volgorde van "alle zenders" kan je niet in eigen TV-gidsen aanpassen.
Hallo ,


Ik heb het ook al ondervonden gisteren,ik vraag me af waarom ik zoveel moeite moet doen om de volgorde van de zenders aan de passen aan mijn persoonlijke smaak en dan na iedere (om de paar uur ) stomme nuteloze update's van de decoder te moeten vaststellen dat er weer van die onnozele belgacom reclame(info ) kanalen er weer tussen staan????


Het zal voor een mens bezig te houden zijn zeker,anders zou je mischien wat ta lang tv kijken.


dirk
Bij mij zijn die nog nooit verandert van plaats zelf niet na factory reset van de decoder.
Is bij mij telkens ook al regelmatig gebeurd. Telkens na een of andere update. Ze zouden het mogelijk moeten maken eens dat je de zenders naar je persoonlijke voorkeur hebt gesorteerd dat je deze kunt opslaan in een cloud of kunt downloaden via een usb.

Gunther
Normaal staan die bij proximus opgeslagen (aangezien die bij mij na factory reset of software update altijd goed blijven) maar blijkbaar loopt dit om één of andere reden bij sommigen af en toe eens verkeerd !!??
Reputatie 7
Badge +1
Normaal staan die bij proximus opgeslagen (aangezien die bij mij na factory reset of software update altijd goed blijven) maar blijkbaar loopt dit om één of andere reden bij sommigen af en toe eens verkeerd !!??
Meestal is dat als er zenders bijkomen of wegvallen in mijn ervaring. Dan staat meestal weer alles "default", wat dan weer bijna een half uur werk is om die naar je smaak terug te zetten. Bij de V3 vroeger kon je verschillende TV-gidsen maken, maar die golden dan ook wél voor alle decoders, dus geen aanpassingen per decoder mogelijk. Bij Telenet kan je ook maar de volgorde veranderen. Die hebben een ander systeem waarbij je de te verplaatsen zenders eerst naar een linkse kolom kunt verplaatsen en van daaruit een nieuwe plaats kunt geven, waardoor alles ietwat overzichtelijker gebeurt. Bij Px moet dat zender per zender gebeuren en moet je de zenders die weggeplaatst worden meestal ook nog een andere volgorde/plaats geven. Het is redelijk ingewikkeld en voor veel mensen te arbeidsintensief denk ik.
Reputatie 6
Badge +1
Heb het ook al regelmatig gehad, en vorige week was het ook van dat. Bij mij blijven dan een aantal zenders wel op de plaats staan die ik heb toegewezen. Was nu wel al lang geleden.
Toch altijd heel vreemd dat dit dan bij de ene verkeerd loopt en bij de anderen dan niet,
ik heb dat tot hier toe nog altijd niet voor gehad, kunnen ze dan bij Prox niet zorgen dat dit voor iedereen geldt 😉
Reputatie 6
Badge +4
Meestal loopt het fout door het feit dat wanneer er een wijziging van de zendervolgorde naar een decoder gepushed wordt er op dat moment tevens ook een systeem checkup van de decoder gebeurd. Merkt het systeem dat er onregelmatigheden zijn in de software start er een selfrepair op waarbij dan ook de zendervolgorde weer naar orgineel wordt gezet.

mvg Sabineb

proximus medewerkster
maar volgens ik hier op het forum (ook op 't oud forum) al van anderen gelezen heb is het niet altijd de volledige zendervolgorde die niet meer klopt maar soms maar enkele zenders, dus moet er ook nog een ander probleem zijn dan bij een selfrepair, waardoor al de zenders in de originele zendervolgorde gezet worden.
Enfin gelukkige heb ik het nog nooit voorgehad 😉

Reageer