Beantwoord

Zender HBO ipv 13 street en syfy channel als alternatief?


Zou de zender HBO niet aan het aanbod kunnen toegevoegd worden?
icon

Beste antwoord door KoenN 29 June 2016, 11:27

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
HBO is momenteel niet beschikbaar voor Vlaanderen. De meeste rechten zitten daarvoor bij Telenet en Acht.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Llydia

Momenteel zijn er nog geen plannen dat de zender HBO toegevoegd zal worden.

Ik zal uw vraag doorsturen naar de bevoegde dienst.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 2
Mogelijkheid bestaat wel als, PX series zou uitzenden zoals Telenet dit doet. . Die zenden in hun play-more series uit van de studio HBO. En ik denk dat dit wel haalbaar moet kunnen zijn als men dit wil.
Reputatie 7
Badge +2
Momenteel heeft TN de exclusiviteit op die HBO content. Ik denk niet dat ze dat snel zullen opgeven. Hetzelfde geldt voor de Prime zenders. Die hebben met zoveel studio's contracten dat het filmaanbod bij PX zo pover is.
Reputatie 6
Badge +1
Waarom voegen ze BBC First niet toe?
Reputatie 2
Ik denk dat exclusiviteit niet meer aan de orde is zoals vroeger het geval was. Het is nu eerder een geval van nemen of laten vallen. Telenet was de kampioen in die zenders. Ik denk meer een vraag en aanbod dat het geworden is, en ik weet niet of die zender ook aan elke operator moet doorgegeven worden? In het land van herkomst heb je dus de openbare zenders die ze moeten doorgeven maar alle andere zenders zijn ze niet verplicht. Dus hoe dat allemaal ineen zit weet ik ook niet.
Reputatie 1
Het wordt maar poverkens bij proximus ...heel poverkens
Wat wil je de mensen zijn die Amerikaanse zenders beu die om de 10 minuten reclame geven.
Stom voorbeeld geven Food Chanel jullie mogen kijken naar gelijk welk programma en gelijk welk recept is nergens te vinden in Europa betreffende groenten en kruiden. Wat een verschil met Njam op Telenet.

Vragen zenders uit NL en krijgen die maar niet omdat PX zegt dat het niet kan met de uitzendrechten en dat het geld kost. Maar in Wallonië kan het wel.

Als je de lijst bekijk van Wallonië zenders die commercieel uitzenden zoals VTM daar kan het wel bevoordeeld de RTL zenders bekijken. En er zijn er nog hoor http://support.en.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-channels-wallonia.pdf

Op al de vragen van de lezers wat gaan jullie doen in de toekomst, zoals gewoonte groot stilzwijgen bij PX laat de klant in het ongewiste.

Jullie moeten dringend iets doen aan het tv aanbod PX jullie staan niet meer in de top 3 op tv gebied. Aan de snelheid dat jullie gaan denk ik einde dit jaar dat jullie zelf de top 5 niet meer halen.
Reputatie 2
Patrick een commerciële zender moet wel leven van die reclame. Want we mogen nog blij zijn dat de film industrie hier geen geld voor vraagt. En als je beiden vergelijkt met elkaar zit je toch duidelijk bij een verkeerde operator. Want daar kan je dan nog kiezen. Ik versta soms dat verwijt van sommige personen niet naar Telenet; Het is er volgens hen dan weer beter, toch zitten ze hier laat het ons dan pver PX houden.
Reputatie 7
Badge +2
Patrick, de RTL zenders uit het aanbod richten zich op België en zijn niet Frankrijk te ontvangen. Wel in Luxemburg omdat ze daar hun uitzendvergunning hebben. In Frankrijk heeft RTL andere zenders zoals M6, W9 of RTL9. Ook AB3 is een zender die zich enkel op BE richt, ook al is die in oorsprong Frans. De enige commerciële zender uit Frankrijk die in het basisaanbod zitten, zijn TF1. De rest zijn ofwel publieke omroepen ofwel specifiek op België gericht. Maar Nederlandse commerciëler moet je hier niet verwachten. De Nederlandse RTL zenders wilden zich oorspronkelijk ook op Vlaanderen richten. Ze kochten toen ook vaak de rechten voor beide landen (bv. Sons & Daughters in de jaren 80 na de eerste uitzending op de VRT). Die strategie is in de loop der jaren gewijzigd, omdat het de wens is van RTL om ook op Vlaanderen gerichte zender(s) te beginnen. Hoe dat nu zit nadat ze de bieding op de SBS zenders uit Vlaanderen hebben verloren weet ik niet. Wat de Nederlandse SBS zenders betreft, kan ik me ook niet voorstellen dat die ooit bij Belgische aanbieders zullen komen, omdat die zenders dat heel waarschijnlijk zelf niet willen. Want dan zal De Persgroep ook willen concurreren op de Nederlandse markt met bepaalde van zijn Medialaan zenders. En de reclamemarkt is ook in Nederland zwaar versnipperd. Het enige dat je mag verwachten zijn nieuwe zenders van internationale groepen zoals FOX.

Reageer