Vraag

Zender bevriest en afstandsbediening werkt dan niet


Sinds ik die nieuwe decoder kreeg bij de inruiling van een oude decoder
bevriest een zender. Ik kan dan zelfs na herstarten, power knop, stroom uitschakelen de zender niet veranderen.
Soms zelf enkele dagen lang. Heel vervelend!
Wat kan ik doen opdat na een herstart van die decoder ik met de afstandsbediening ik de zenders kan wisselen.
Ik vraag me af op het probleem bekend is bij anderen?
En of er andere manieren zijn om deze decoder te doen herstarten of mss zelfs de afstandbediening.
Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is.
Met vriendelijke groeten

11 reacties

Met je afstandsbediening is het alleen om zenders te bedienen dat je problemen hebt of ook om andere commando's uit te voeren, want dan zou je kunnen eventueel eens de batterijen vervangen.
zie ook eens hier voor resetten,universeel maken, RF/IR-mode enz...van de afstandsbediening:
http://bgctv.skynetblogs.be/#Remote-universeel-maken-procedure
Wat je zelf kunt proberen is het volgende:

1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt (en je terug kunt surfen).
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder: Klik hier
Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
Reputatie 2
Sinds ik die nieuwe decoder kreeg bij de inruiling van een oude decoder
bevriest een zender. Ik kan dan zelfs na herstarten, power knop, stroom uitschakelen de zender niet veranderen.
Soms zelf enkele dagen lang. Heel vervelend!
Wat kan ik doen opdat na een herstart van die decoder ik met de afstandsbediening ik de zenders kan wisselen.
Ik vraag me af op het probleem bekend is bij anderen?

Bij mijn vrouw reageerde de decoder (V5 compact) deze week niet meer.
Ze had even het schakelknopje achteraan uit en ter aan gezet, zonder baat.
Ik heb dan de stroomkabel verwijderd en 5 minuten gewacht en het werkt terug...
Het uiteraard altijd aangeraden van de stekker uit te trekken zodat de stroomadapter zonder spanning komt te staan, als is het in 99% van de gevallen ook in orde door gewoon via de schakelaar uit te zetten, ik persoonlijk zet ook de spanningsadapter altijd uit en werk ik nooit via de schakelaar om zo 100% zeker te zijn dat ik bij die 1% niet behoor :D
Maar best is het nog altijd van de volgorde te volgen voor alle zekerheid als het door gewoon de stroom van de decoder te onderbreken niet lukt.=>
daarom staat er ook duidelijk bij "trek de stekker uit ......"
20 seconden is zeker meer dan voldoende dan is de reststroom wel verdwenen

1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt (en je terug kunt surfen).
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder: Klik hier
Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Reputatie 7
Badge +6
Is de oude decoder wel gedeactiveerd?
Dat kan via het nummer: 0800 99 696
Zie verder ook: Hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe?
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html
Dat heeft daar niks mee te zien volgens mij Marleen, toch niet dit probleem, want hij kan naar een zender kijken maar niet veranderen, zo begrijp ik het toch?
Reputatie 7
Badge +6
Raar, hé.
't kan ook totaal geen kwaad als TS je voorgestelde procedure volgt.
Reputatie 7
Badge +6
Tja, maar als het ook geen goed doet? :-)))
Het zal dan wel iets voor de technische klantendienst worden, als dat hierboven allemaal niet helpt.
Beste iedereen,
Dank u voor de reacties. De oude decoder deactiveerde ik reeds al sucesvol.
Ik probeerde al
-batterijen vervangen afstandsbediening
-andere afstandsbediening
-stekker uit getrokken, langer dan 20 sec voor reststroom
-modem reset.

Nog steeds blijf ik de laatste dagen een bevriezing van mijn laatst gezien zender hebben.
Het gekke is deze speelt wel gewoon. Dus ik kan die zender wel bekijken. Maar volume, teletekst, zappen enz lukt niks meer
Maar het lijkt alsof mijn afstandsbediening gewoon niet reageert.
Doch 4 dagen geleden ging het zappen enz perfect. Meestal houdt die zenderbevriezing ook echt 4-5 dagen aan.
Ik zal de reset procedures van Elsa eens proberen.

Mvg
Reputatie 7
Badge +6
Zeker doen. Heeft al dikwijls geholpen. We duimen!
Als het dan nog niet lukt bel gewoon de helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) zij kunnen kijken tot op je decoder en mss stellen ze wel iets vast en mss moet je uw decoder laten omruilen, enfin dat zal je dan wel van hen horen wat het beste is wat moet gebeuren.
Maar laat zeker eens weten hoe het verder afloopt,
succes in ieder geval.

Reageer