Zelfde snelheid, nochtans hoger abo genomen


Beste,


ik had eerst comfort, nu maxi,


maar snelheden zijn 26 down / 1.9 up gebleven.


Ik zou vooral de upload snelheid hoger willen zien.


Wat kan ik doen?


Alvast bedankt

15 reacties

Je abonnement zegt spijtig genoeg alleen maar wat je als snelheid zou kunnen halen indien je lijnsnelheid dit aankan !!
surf eens naar ▬► http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blankwaar je kan zien welke snelheden je kan halen
je vind hier ook wat uitleg ▬► • http://bgctv.skynetblogs.be/#modemsyncversusinternetsnelheid" target="_blank
Max: 27,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload


Spijtig, had gehoopt wat meer upload te kunnen krijgen.


Had ook een brief gekregen dat ze eind vorige maand het netwerk in de buurt kwamen verbeteren.
Het abonnement legt geen beperking op de download maar enkel op de upload 4 , 5 en 6 Mbps respectievelijk voor Start, comfort en Maxi.


Maar bij u kan de lijn toch niet meer aan dan 2 Mbps.

Max: 27,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload



wat geven ze als minimum.
19/1.9
Eerlijk gezegd vind ik het wel niet echt kunnen dat ze zulke snelheden adverteren, maar in realiteit het netwerk lokaal te verouderd is om ook maar snelheden die in de buurt komen te kunnen aanbieden.


Ja dat is weer een heel andere discussie 😉

proximus zou nog veel meer Glasvezel kasten op straat moeten zetten om iedereen op een hoog profiel te kunnen zetten 70/10 voor het ogenblik.

Maar daar zullen ze ook niet altijd direct toelating voor krijgen, het kost ook veel geld en dan zal de kosten/ baten analyse beginnen een rol spelen enz....enz....

Draait het en keert het zoals je wilt de enige goede oplossing zal er pas komen als glasvezel tot in huis werkelijkheid wordt, maar dat hangt ook veel af wat een concurrent als Telenet bv nog in petto heeft !

De aanlegkosten lopen hierbij nog veel hoger op, plus al de stoepen open leggen enz....


In ieder geval jij hebt een 20/2 profiel dat opgetrokken werd door de DLM naar een 30/2 Mbps

Vectoring op deze profielen wordt nog niet toegepast


Ik heb nu wel het geluk van op 30/6(10) te zitten (lijn korter dan 400m) en door de DLM op 70/10 opgetrokken en ik kan mij ook heel goed inbeelden dat er velen dit profiel zouden willen, maar dat is puur toeval want ik kon even goed op een lager profiel gestaan hebben in functie van waar ik woon.


NB: 60% van de VDSL2 klanten zitten op <400m en die krijgen allemaal vectoring van zodra de roll-out compleet is

en 25% zitten op 400m-700m, die krijgen ook nog dit jaar vectoring.
Wachten tot Telenet volledig de markt overgenomen heeft is ook niet heel logisch.


Ik ben in ieder geval wel heel blij met mijn 6 maand gratis Netflix die ik erbij gekregen heb =)
Badge +4
Nu adverteren ze op de PX site andere snelheden Down


Start 50 Mbps, comfort en maxi 70 Mbps


http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/onze-producten/internet/internet.html


Dit is blijkbaar al lang geleden dat er nog een verschil was in downloadsnelheden bij de verschillende abo's


Inderdaad onlangs veranderd, maar maakt eigenlijk nog niet veel uit aangezien je toch in veel gevallen max 70 Mbps kunt halen


en als je je nog enkel decoders hebt die opstaan, neem nu dat je 2 HD decoders hebt dan is er toch maar ongeveer 56 Mbps die overschiet voor downloadden en heb je met een start Internet maar ietsjes minder namelijk 50 Mbps.


Dus niks om van wakker te liggen 😉 voorlopig toch nog niet tenzij ze later de snelheid nog hoger opdrijven dan 70 en je op den duur een Maxi zal nodig hebben om je maximale snelheid te halen


En voor de mensen die lager zitten dan 70 Mbps maakt het zeker niks uit.


Ze konden nu al moeilijk op hun site voor Maxi 100 Mbps zetten anders zouden ze alle verraden hé duivel
ter info zie ook ▬► hier onder tittel 'snelheid van het abonnement'
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij is het voor download 63,4 Mbps min en max en voor upload is het 5,5 Mbps min en max zowel tijdens de daluren als tijdens de piekuren en het is een Maxi Pack, dus in zekere zin een goede lijnsnelheid.
Dan is vectoring al uitgerold en heb je dan een maxi abonnement mss

of heb je de test op maxi gedaan dan klopt dit ook natuurlijk.

Reageer