zeer traag internet sinds vervanging BBOX2

  • 24 September 2013
  • 1 reactie
  • 265 Bekeken


Sinds de vervanging van mijn BBOX2 wegens wifi problemen is mijn downloadsnelheid enorm gedaald. Haalde daarstraks nog 15-16 mbps ipv 45 mbps daarvoor. Zit dan ook al sinds lang (van bij aanvang) op 50 mbps downloadsnelheid. Normaal want is een maxi abonnement.


Heb nu al 5x contact gehad en bij aanvang heeft technieker lijn getest en theoretisch 73 mbps mogelijk, lijn perfekt in orde dus. Kon week duren alvorens snelheid zou hersteld worden. Week gewacht en niks... Terug contact opgenomen, weer lijnmetingen gebeurd en perfekt in orde, spraken zelfs van 80 mbps dus 50 mbps was praktisch gezien perfekt mogelijk (ook altijd zo geweest).


Zou nog weekske moeten wachten, want ging 2 weken duren. We zijn 2,5 week verder en snelheid wordt nog slechter. Zeker als er nu ook nog laptop/tablet etc. 's avonds aanhangt is het merkbaar traag en vroeger nooit iets van gemerkt.


Ervaring is dat verschillende mensen bij Belgacom elkaar compleet tegenspreken.


Dit is overigens een zakelijk abonnement en worden regelmatig grotere zaken doorgestuurd.


Onbegrijpelijk dat dit zo kan aanslepen, slimme lijn noemen ze dat dan :)


Dan kan je beter naar Telenet overstappen daar zit je tegenwoordig met minstens 50 mbps ipv max.


Ben al 15 jaar Belgacom klant, maar kennis en mekaar tegenspreken is ongelooflijk!




This topic has been closed for comments

1 reactie





































VDSL Version

Firmware-VTU-R:9.3.2.5.ENGIK105012 Time Feb 9 2012, 19:30:50

VDSL line status

SHOWTIME

Downstream Training Margin

: 22.1 dB

Downstream line rate

29992 kbps

Upstream line rate

6048 kbps

TX total power

-15.7 dbm

Downstream delay

7.6 ms

Upstream delay

5.4 ms


Ik zit nu op een 30 mbps maar haal zelfs daar max 22-23 van (met kabel en slechts één pc aangesloten). Dat is paar jaar terug in de tijd in één klap.


Het is belachelijk want zit al van in het begin op 50 met effectief 45-46 mbps. De ene zegt bij Belgacom na één week zeker terug ok, de andere zeke na 2 weken, een derde zegt 'daar kunnen we manueel niks aan doen'. Goeie opleiding daar.


Het is gewoon te traag zeker zodra andere laptop/tablet ook nog starten.