Zeer traag internet

  • 29 August 2013
  • 5 reacties
  • 710 Bekeken


Beste,


Mijn internet gaat sinds maandag zeer traag, sommige sites kan ik niet eens opstarten (zoals deredactie) en als het wel lukt, kan ik geen filmpjes afspelen.


Ik heb de modem al eens uitgezet (15 min gewacht), verschillende keren opnieuw verbinding gemaakt,... geen resultaat. Er wordt nochtans aangegeven dat de verbinding wel goed is.


Er worden bij mijn weten ook nergens problemen aangegeven, voor de rest werkt de computer zeer goed.

5 reacties

 Ik schaam mij diep, mijn volume is inderdaad opgebruikt... mijn excuses voor het innemen van uw tijd.
 Ik schaam mij diep, mijn volume is inderdaad opgebruikt... mijn excuses voor het innemen van uw tijd.
 Ik schaam mij diep, mijn volume is inderdaad opgebruikt... mijn excuses voor het innemen van uw tijd.
 Ik schaam mij diep, mijn volume is inderdaad opgebruikt... mijn excuses voor het innemen van uw tijd.
Beste Chris,

ik heb je lijn gecontroleerd en hier is geen verlies of storing op te meten. Zoals je zelf vermeldt, synchroniseert je modem perfect tegen 30Mbps. Hier is sinds vrijdag ook geen wijziging in te zien. Dus in principe is dit geen probleem dat zich op de lijn bevindt.
Mogelijke heb je problemen met het draadloos signaal tussen modem en pc('s). In dat geval kan je dit eens proberen : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/thuis-surfen/draadloos-internet/a_id/12866/
Hetgeen waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat je 2 decoders hebt waarop HD actief staat. Indien beide decoders op een HD-zender actief staan (of opname op harde schijf doen), moet je van de 30Mbps ongeveer 13Mbps (2x 6,5Mbps) aftrekken waardoor je nog ongeveer 17Mbps overhoudt. Voor een niet-HD zender is dit ongeveer 3Mbps.
Indien je dus op 1 decoder een HD-zender bekijkt en op je andere decoder een ook een HD-zender bekijkt + een niet-HD zender opneemt (op harde schijf), houd je nog ongeveer 14Mbps (30 - 6,5 - 6,5 - 3) over voor het internet.
Hopelijke heb ik je hiermee wat verder geholpen.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Reageer