Beantwoord

Zeer slechte gsm ontvangst

  • 1 August 2016
  • 17 reacties
  • 1596 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie
Sinds 1 jaar nieuwe woonplaats in Horebeke, zeer leuke locatie midden de Vlaamse Ardennen, echter 1 frustrerend probleem.
De gsm ontvangst is barslecht en zuigt de batterij van de gsm in nauwelijks een halve dag leeg. Bellen lukt soms, internet (max EDGE) is mega traag en valt constant weg.
Netwerk is er eigenlijk zo slecht dat het ontbruikbaar is.
icon

Beste antwoord door Elsa 2 August 2016, 08:28

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Op de dekkingskaart is er in Horebeke helaas enkel 2G te zien.
Met hun "Mobile Coverage Extender" kan u het oplossen (in afwachting van extra 3G/4G antennes) voor 5€/maand extra.
@svc,
▬ dekkingskaart vind je hier:
-> http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/kaart-met-het-netwerkbereik.html

▬ de Mobile Coverage Extender ! Dat toestelletje is een micro GSM- antenne die je in huis plaatst. De aansluiting is super simpel: connecteren met je B-box en je bent vertrokken.
-> http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html

▬►http://bgctv.skynetblogs.be/#Mobile-Coverage-Extender

▬ http://www.proximus.be/nl/id_cl_mobilecoverageextender/grote-bedrijven-en-overheden/oplossingen/mobiel/mobile-coverage-extender.html
je bent niet alleen met dat probleem heb jaren lang heel goeie ontvangst gehad nu met de uitbreiding van het 4 G netwerk is dit bar slecht meer geen ontvangst dan wel.
Heb verschillende keren dat probleem gemeld kreeg diverse antwoorden:
-ga buiten staan om te bellen
-de dekking is ok in uw buurt koop een nieuw toestel ( het probleem is er ook voor mensen die hier gewoon over de vloer komen allen met een slecht toestel)
-plaats een antenne tegen betaling natuurlijk
-de zendmast van 3 G is zwakker gemaakt omdat er problemen ontstonden met de 4 G
-iemand anders zij ook plaats die antenne en op de reactie ik betaal toch voor een goede verbinding zei die de antenne is nu 12 maand gratis je kan het proberen en niet tevreden gewoon terug brengen.
-een andere medewerker zei gewoon maak een klachten brief anders gaat er nooit wat aan gedaan worden
van goede service gesproken als ik mijn eigen klanten zo zou informeren zou het niet lang duren vrees ik
nog een reactie vergeten
de mobieledata werkt dus ook niet (geen ontvangst) daar kreeg ik de raad om telkens ik thuis kom of het huis verlaat om te schakelen naar mijn wifi dan ben ik nog verplicht een ander abonnement voor internet te hebben ( is er wel )
tot heden nog niks veranderd. Als je op de dekkingskaart kijkt is de dekking bij mijn woonplaats G4 praktijk: vergeet het werkt dus niet. Je mag wel betalen voor goed
Zeer recent zijn er werken uitgevoerd door Base aan een nabije gsm mast. De Proximus coverage is naar gewoonte rampzalig slecht in de regio rond Horebeke en is bij uitbreiding slecht in vele delen van de Vlaamse Ardennen.
Dus nu sinds die werken van de concurrente heb ik nog minder bereik als ervoor, gesprekken zijn van zeer slechte kwaliteit, verbinding valt weg, echo’s, ruis op de lijn. Kortom, de gsm kwaliteit van Proximus is een ramp. Hallo dure Proximus, doe iets, ik betaal voor connectie, niet voor miserie.

Er zijn kaarten bij
* bipt.be en proximus.be beschikbaar die een idee geven van de kwaliteit van de ontvangst van het mobiel netwerk enz ......
* http://www.sites.bipt.be/
* https://www.lne.be/kaart-zendantennes
* https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/kaart-met-het-netwerkbereik.html 
 
Om eventueel te weten te komen van Proximus of ze er weet van hebben dat er problemen zijn of dat ze weten waarom er problemen zijn en of er (al) aan een oplossing gewerkt wordt.
Stuur je mss best ook een privé bericht zodat dit verder kan opgevolgd worden door de bevoegde dienst.
 
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Hallo, het heeft geen zin bij de klantendienst de zaak aan te klagen je krijgt steeds het zelfde antwoord: een versterker plaatsen voor 5 euro/maand en dan moet je ook nog klant zijn met vast internet of het werkt niet ze willen u nog verder aan zich binden. Heel erg vind ik dat het vroeger goed was maar door werken aan de omgevende masten hebben ze de problemen veroorzaakt. Het mooiste antwoord dat ik van de klantendienst gekregen heb : ga buiten staan dan zal het wel werken.Men heeft ooit eens een technieker langs gestuurd om de zaak op te klaren en als het over de mobile zaken ging kreeg ik als antwoord dat is niet mijn departement daar moet iemand anders voor komen. Na nog een klcht in de telefoonwinkel ging men nogmaals een technieker sturen afspraak gemaakt dan belt de persoon nog eens terug om de afspraak te bevestigen heb ik zomaar gevraagd wat hij zou kunnen doen aan het probleem : een versterker plaatsen heb vriendelijk bedankt want dat wist ik ook zelf wel al. Dus hoe is het nu nog niks verandert na 3 klagen bij de klantendienst en steeds meer goesting om naar een ander over te stappen en daar mijn centen aan te geven.
Reputatie 7
Badge +4
http://www.sites.bipt.be/
Wat Proximus en Telenet/Base betreft bevinden de antennes van Horebeke zich op Heerweg 39 en de dekking ter plaatse zou dus +/- gelijk moeten zijn voor beide
Deze van Orange bevindt zich op kruising Dorpsstraat/Heerweg en kan misschien aldus een ietwat verschillende dekking geven, eventueel na te kijken via onderstaande link
http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl

Een Mobile coverage extender kan inderdaad een ietwat betere dekking geven op uw adres op voorwaarde dat u over een Px breedband internet aansluiting beschikt (bij voorkeur van het vdsl2 type) = een gsm antenne die verbining maakt met Px backbone netwerk via uw internetaansluiting
https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
Reputatie 6
Badge +3
Beste, kan u mij uw gsm nr(s) doorgeven? Ik kijk dit na. Mvg, Aw
kunnen die gsm antennes ook buitenhuis geïnstalleerd worden van de Mobile Coverage Extender ?
Reputatie 7
Badge +4
?
=
https://www.cisco.com/c/en/us/products/wireless/universal-small-cell-3000-series/index.html
-> enkel interne antenne
Sorry ik ben in de war ik zat nu met een andere systeem in mijn hoofd namelijk een soort gsm repeater waarbij je natuurlijk geen dsl verbinding nodig hebt.
De oplossing van Proximus is anders en gaat over DSL verbinding.
Reputatie 7
Badge +4
Er staat wel:
Verbeter je gsm-bereik in huis met Proximus om te bellen zonder zorgen!
Trouwens er is nog een 2de type (voor bedrijven & dus met groter bereik)
https://www.proximus.be/nl/id_cb_mobcov_extend_pro/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/toestellen-voor-zelfstandigen/voor-het-kantoor/mobile-coverage-extender-pro.html
https://www.mobileeurope.co.uk/press-wire/proximus-to-harness-cisco-small-cells-for-new-indoor-mobile-service
= cisco usc7000

Misschien dat er vroeg of laat andere oplossingen uit de bus komen en/of door/via het BIPT (wettelijk) toegelaten worden
Sorry Ik zat inderdaad met die andere oplossing in mijn hoofd waar je natuurlijk over het gsm netwerk blijft werken, en daarmee dat ik sprak van een antenne buitenhuis.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info
http://www.bipt.be/nl/consumenten/radio/apparatuur/speciale-apparatuur
Het document “Alles wat u altijd hebt willen weten over GSM- en UMTS-repeaters maar nooit durfde te vragen,” geeft verdere toelichting.
"Alles wat u altijd hebt willen weten over GSM- en UMTS-repeaters maar nooit durfde te vragen,” is wat heeft Proximus voor oplossing voor zijn probleem 😉

Reageer