Zeer lage internet snelheid bij Comfort

  • 26 April 2014
  • 2 reacties
  • 739 Bekeken

Badge

Beste,


Ik wou vragen ofdat er een mogelijkheid is om mijn internet snelheid te verhogen.


Ik heb sinds jaren de Belgacom Comfort, en ik haal maar een download speed van; 3.78 Mbps, upload 0.44 Mbps (BBox 2 met ADSL internet, met korte kabel direct op BBox 2 gemeten met Speedtest)


(Er is mij verteld bij het afsluiten van Comfort, dat ik minium zou halen; 27,5 Mbps download - 3,7 Mbps upload)


Ik begrijp dat ik nooit 27,5 Mbps zal halen, maar mijn gemeten 3.78 Mbps is toch wel een heel erg groot verschil !


Deze eigen behaalde snelheden is ook nog een gemeten op een goede dag, het internet is soms zo traag dat surfen helemaal niet mogelijk is (Website van de krant ''De Morgen'' open duurt gemiddeld 2 minuten)


Ik gebruik de laatste tijd voor het internet meestal (stiekum) het wifi netwerk van de buren (Telenet) haal met de wifi van de buren gemiddeld 20 Mbps op mijn computer)


U begrijpt dat ik mijzelf afvraag, waarom ik eigenlijk nog maandelijks zoveel betaal voor eigen (Belgacom) internet.


Ik hoop dat u mij een oplossing kan bieden om de snelheid te verhogen, want anders zie ik mij genoodzaakt om deze op tezeggen.


Heb om deze reden ook de digitale tv al bij Telenet genomen, durfde het echt niet aan om bij deze lage internet snelheden ook nog eens de digitale tv van Belgacom erbij te gaan nemen.


Ik ben zelf aan het denken om de ADSL lijn in een VDSL om te zetten, maar ik weet niet of dit de juiste oplossing zal zijn.


Tevens ben ik ook niet bereid om nog meer te gaan betalen voor een slecht werkende internet verbindingen (BBox 2 valt ook nog steeds heel vaak uit en start dan meteen weer op)


Dus ik hoop dat u een oplossing heeft.


PS, De Belgacom Lijn test vindt GEEN problemen op de lijn.





Groetjes Paul

2 reacties

Beste Paul JR Bastings,
Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(kantnr, naam, gsmnr)bezorgen.
Dan kijk ik het even na voor u.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Paul JR Bastings,
U kan een omschakeling doen naar VDSL2.
U heeft wel een nieuwe bbox nodig die VDSL2 ondersteunt.
U kan deze bekomen via een verkooppunt van Belgacom.
De omschakeling is gratis indien u de nieuwe bbox zelf aansluit.
Indien u een tussenkomst vraagt van een technieker kost u dat 129EUR.
Met vriendelijke groeten,
Eva

Reageer