Zappen tijdens opname

  • 6 March 2015
  • 9 reacties
  • 247 Bekeken

Reputatie 1
Allen, ben nog tamelijk nieuw hier dus nog niet gewoon aan het forum. Ongetwijfeld is ooit op mijn vraag al een antwoord gegeven maar slaagde er niet in om het zelf te vinden.


Gisteren was er een opname bezig en slaagde ik er niet in om te zappen. Enorme frustraties bij mij want in het verleden (bij de concurrentie) kon dat wel. Heb nu gevonden dat dit zou kunnen zijn omdat het een serie opname was en dat je daarom niet kan zappen tijdens het opnemen?


Zou dat de reden van het niet-zappen zijn geweest? En wat is de logica hierachter? Want het is tamelijk nutteloos dat je niet kan zappen als je iets opneemt (allee, bij mij is een opname toch omdat ik een ander programma wil zien op dat moment 🙂 ).


Thanks voor de info/feedback

9 reacties

gewoon eens de netstekker van je decoder uittrekken en dan terug steken om te laten opnieuw opstarten.


kijk eens of het dan lukt.


Hen je onlangs de decoder laten omruilen mischien
post eens wat je krijgt al minimum http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank
Reputatie 1
is dat de juiste link die je wou geven elsa? ik kom uit bij snelheidstest voor de lijn.


geen omruiling gedaan, ben nieuwe klant sinds 2 weken dus heb nieuwe decoder.
Inderdaad daar kan ik dan de tv mogelijkheden uit afleiden om te zien wat je allemaal tegelijk kunt doen kijken en opnemen in PVR op je harde schijf van de decoder.


je mag kiezen bestaande klant waar je uw telefoonnummer moet opgeven of kiezen voor nieuwe klant waar je dan je adres moet opgeven maar het resultaat die je krijgt blijft het zelfde
Reputatie 2
Badge
Ik heb dit ook soms, je kijkt naar een programma, klik opname en probeer dan te zappen en...niets


Als je je decoder reboot kan je wel weer zappen, maar handig is dat niet:-)


Ik hoop dat 'onze medewerkers' een confirmatie kunnen geven dat dit een gekende bug is, indien niet weten ze het nu:-)
ik heb TS al voorgesteld te rebooten dus als dit niet helpt zou het wel met de bandbreedte kunnen te maken hebben !

zeker omdat het een PVR opname was waarbij het voorgevallen is


PS: ik heb dit met mijn V5 nog niet voorgehad, dus moeten we het dan weer op de servers (netwerk) steken en zit ik dan weer op een speciaal probleemloos netwerk !! verrassing


Rolandt,

probeer de volgende keer (als dit nog voorvalt) eens de netwerkkabel eens uit te trekken ipv decoder rebooten om te zien of dit in dit geval ook zou helpen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat zou inderdaad niet mogen zijn. Bij mij is het geleden van toen ik nog een V3 had (tot midden 2012). Het kan ook duiden op een lijncapaciteitsprobleem, wat ook tijdelijk kan zijn (repairprofiel bv.). Ik moet zo om de 2 maanden mijn ontvangst-PLC eens een paar keer met kracht uittrekken en terug insteken, omdat ik blokjesvorming krijg. (Oxydatie van de contactpinnen, omdat ik op een gelijkvloers met stenen vloeren zit.). Maar als je het probleem onderkent, kan je dat onmiddellijk oplossen. Ik geef het maar mee als ervaringsdeskundige, maar bij een nieuwe installatie kan dat niet écht spelen natuurlijk.
Bij een nieuwe installatie heb je ook nog altijd stoorsignalen op het net of elektromagnetische straling enz... dus met zo'n oplossingen loop je wel altijd eens het risico van vroeg of laat problemen te hebben net als je met de wagen op straat komt kan er ook altijd vroeg of laat iets gebeuren, maar dan heb ik nog liever dat er iets met de plc's gebeurt ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Met mijn PLC's is nog alles in orde hoor Elsa, En als reserve heb ik nog Ruckussen liggen die ik vroeger gebruikte, en ik heb ook nog Telenet als reserve natuurlijk. Al gebruik ik dat de laatste tijd meer en meer om series op te nemen (je kunt daar ook 2 overlappende series opnemen (3 streams mogelijk) omdat dat bij Proximus maar één serie is, want de 2e gaat dan (per aflevering) in nPVR, wat op zich niet zo erg is, maar met het seriesysteem heb je er geen omkijken naar. Alhoewel, bij Telenet worden systematisch ook de herhalingen mee opgenomen, ook als je die niet programmeert (of apart wist). Bij Proximus kan je dagelijkse series ook online een week vooruit programmeren (apart aanklikken, in de lijst die je krijgt na klikken op het programma in de TV gids), maar dat werkt natuurlijk niet bij wekelijkse series, omdat de TV-gids maar één week bestrijkt..

Reageer