Youtube afspeelproblemen 's avonds na 19 uur

  • 16 November 2012
  • 1 reactie
  • 361 Bekeken


Sinds een 10-tal dagen ondervind ik 's avonds na 19 uur ernstige afspeelproblemen van Youtube video's.

HD video's van 720P en zeker 1080P blijven constant hangen en zijn nauwelijks nog afspeelbaar.

Video's die WEL reeds in de Belgacom Youtube cache zitten, cache.googlevideo.com of van een static Belgacom IP komen, kan ik altijd afspelen en lopen binnen tegen bijna 28 Mbps.



Direct van de Youtube servers haal ik minder dan 5 Mbps 's avonds ( gemeten via de Resource Monitor van Windows 7, idem via Videogegevens in de youtube clip ).

Ik zie dit probleem op minstens 10x verschillende IP's van Youtube servers in de range 74.125.100.x en 74.125.209.x

Aangezien het op meerdere IP ranges reproduceerbaar is lijkt het mij een capaciteits/netwerkprobleem.



Probleem is dus 's avonds na 19 uur, overdag is er geen probleem. Tot ongeveer 16 uur haal ik vlot 28 Mbps, daarna stuikt de snelheid naar Youtube ineen.


Goede test video's vind je bvb via deze search 'full concert 1080p'



Het youtube probleem is dagelijks te reproduceren: iedere avond na 19 uur dezelfde miserie.Gisteren was de snelheid na 21 uur zelfs minder dan 2 Mbps.



Ik vind dit echt frustrerend en niet kunnen voor een Internet Maxi abonnement ( sync 50/6 profiel )



Url's van Youtube video's posten om te proberen heeft geen zin aangezien ze na 1x afspelen zowiezo in de Youtube Cache zitten van belgacom.



Je kan vrij makkelijk zien of je een Youtube video aan het afspelen bent via de Belgacom Cache of direct van de Youtube servers in de USA.



Onder Windows 7:



- klik op de start knop en geef Resmon in het zoekveld in

- Klik op Resource Monitor

- Klik in deze applicatie op de tab Network




Zo kan je al je netwerkverbindingen zien incl de snelheid en het IP.





Als jullie bij Belgacom een beetje moeite doen kan je het heel makkelijk reproduceren: iedere avond na 19 uur, probeer maar eens iets in 1080P af te spelen direct van de Youtube servers.




Wie heeft hetzelfde probleem met youtube 's avonds ?




Hopende op een spoedige oplossing,







Nico

1 reactie



werd door TS al aagehaald 'Resource Monitor'



zag het staan ja, maar ik ken dat niet 😛 dus graag meer uitleg


mvg

Reageer