Wissen van opgenomen programmas lukt niet - en dubbele opnames


  • Practitioner
  • 34 reacties
Ik neem regelmatig programma's op die ik programmeer via allerhande toestellen. Via de TV decoder zelf (ik heb er 2), dan weer op de smartphone en dan weer op de tablet. Ik heb het vermoeden dat dit de oorzaak is dat het regelmatig voorkomt dat ik tot de vaststelling kom dat programma's dubbel opgenomen werden. Toch zouden die toepassingen moeten weten dat dit alles aan dezelfde account gekoppeld is.


Maar wat me nog meer hindert is dat ik ik nu al wel zeker 5 keer heb geprobeerd programma's te wissen. Initieel lukt dat ook wel, maar de volgende dag staan die er gewoonweg terug. Weet iemand hiermee raad ?





10 reacties

Als je hier op het forum wat rondsnuffelt dan staat het hier al vol van deze klachten, het enige positieve dat er voorlopig aan vast hangt is , als je een V3 decoder hebt, dat je door die problemen naar de Technische helpdesk kunt bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u) om deze te laten omruilen voor een V5 decoder , maar dan nog zal je ook niet van het probleem af zijn aangezien Proximus dit netwerkprobleem eerst moet kunnen oplossen !!


Zelf voor een V4 decoder wordt dit ook gedaan.
Reputatie 7
Badge +6
Als ik TVO kijk op mijn laptop staan in het menu TV mijn geprogrammeerde opnames netjes opgesomd in Mijn Bilbliotheek: Geplande opnames, zowel die geprogrammeerd via de decoder, als laptop of smartphone. Zelfs op mijn smartphone staan ze nu netjes opgesomd, maar slechts voor een week, geloof ik.


Ik heb vroeger ook al eens dubbel geprogrammeerd (op één decoder !) en dan staan ze er idd soms dubbel op, maar beter dan niet eigenlijk.


Zoals Elsa zegt, die terugkomende opnames zijn een gekend probleem en zelfs als je een V5 decoder hebt, is het mogelijk dat er teugkomen, maar toch veel minder, vind ik. Sinds ik de V5 heb, zijn er nog een paar opnames uit de eerste dagen dat ik hem had, die hardnekkig terugkomen, maar de andere niet meer. (hout vasthouden)


Als ik veel programma's tegelijkertijd opneem, wil er wel eens eentje zogenaamd niet starten, maar door de decoder even uit te zetten, kan dat dan ook weer (alleen komen die oude opnames dan ook terug).


Proximus werkt eraan, dus geduld nog even.



Als ik veel programma's tegelijkertijd opneem, wil er wel eens eentje zogenaamd niet starten, maar door de decoder even uit te zetten, kan dat dan ook weer (alleen komen die oude opnames dan ook terug).



En de andere tip die hier op het forum al gepost geweest is wil ook nog eens vermelden, door de ethernetkabel aan je decoder eens los te trekken en terug te steken, starten ze ook terug.


NB: vergeet niet van het vergrendelklipje onderaan het utp stekkertje aan je ethernetkabel effen naar boven te duwen, vooraleer je begint te trekken, want er heeft mij al iemand een privé bericht gestuurd met de melding bedankt voor de tip maar ik moet wel mijn utp stekkertje er eerst terug opzetten blooslach
Bedankt voor de tips. Heb al eens geprobeerd met de ethernetkabel uit te trekken (ja dat van dat vergrendelpalletje weet ik natuurlijk wel). Maar of het iets oplost weet ik ten vroegste morgen.


Als ik de afbeeldingen op http://bgchulp.comyr.com/Decoders.php mag vertrouwen heb ik een V4-HD Cisco en een V3-HD SA decoder.
Reputatie 7
Badge +6
Als je die huurt, vraag dan zeker eens aan Proximus om die te vervangen. Over de V3 zullen ze zeker niet moeilijk doen. Of het alle problemen zal oplossen is een andere zaak voorlopig.


Succes ermee en hou ons op de hoogte!
@GS foto's kan je hier ook altijd terugvinden ▬►decoder


Mss ook dit eens lezen ▬► decoder-voor-de-recentste-omruilen
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb op de franstalige versie van dit forum gelezen dat, als het echt nodig is, de technici van Proximus in staat zijn om alle/sommige (indien gespecificeerd) opnames van je decoder voor je te wissen. Ik weet niet of dat zo is en of dat dan idd permanent is. Weet iemand daar iets over?
Dat werd hier ook al gepost, maar of het dan al dan niet terug komt weet ik ook niet, dat kan je gemakkelijk weten door ze hen dit eens te laten doen en dan de decoder heropstarten.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zal het maandag eens proberen, nadat we al de opnames bekeken hebben.
Volgens mij moeten ze die wel degelijk kunnen wissen want die staan hoe dan ook ergens opgeslagen op hun severs, dus als ze dit daar wissen moet het ook opgelost zijn en zouden ze inderdaad nooit meer mogen terug komen, net vergelijkbaar als je 30 dagen wacht worden ze ook definitief gewist.


Maar als je dan nieuwe opnames doet en die gaat wissen, na bekeken te hebben, dat zal wel een paar andere mouwen zijn, moesten ze dat kunnen ook oplossen dan zijn we definitief van deze miserie af.

Reageer