Beantwoord

WISP repeater log in op autofon

  • 12 October 2017
  • 7 reacties
  • 564 Bekeken

op verplaatsing heb ik een zwak hotspot signaal ( proximusfon & autofon)
ik heb hiervoor een repeater bij geinstaleerd, deze maakt verbinding met de hotspot ( proximusfon ).
deze repeater zet dan een lokaal, netwerkt op waarop ik met meerdere toestellen kan aanlogen.
de verbinding opstarten werkt via een captive account ( proximusfon ) waarop ik mijn loging gebruik.
dit werkt maar moet regelmatig opnieuw inloggen.
als ik een verbinding wil maken met autofon ipv proximusfon kan mijn repeater geen verbinding maken met de hotspot en mij doorverwijzen naar de inlogpagina.
icon

Beste antwoord door SamuelD 13 October 2017, 11:20

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Smart Wi-Fi (PROXIMUS_AUTO_FON) of een Wi-Fi Hotspot (PROXIMUS_FON) is inderdaad bedoeld voor als je op verplaatsing bent te kunnen surfen als er een Wi-Fi hotspot beschikbaar is. Je kan dus op je toestel rechstreeks verbinding maken met deze Wi-Fi hotspot. Wij ondersteunen het gebruik van een repeater voor deze Wi-Fi hotspots niet, het is ook niet echt de bedoeling dat je een Wi-Fi hotspot gaat versterken door een repeater. Je lokale wifi netwerk kan je natuurlijk wel versterken.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je me via privébericht even je klantennummer bezorgen? Een en ander hangt immers af van je abonnement. Bekijk intussen ook volgende pagina:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_fon_vs_aut...
als je bv verbinding maakt met je notebook/laptop op autofon lukt het dan wel.
met de pc lukt het wel om rechtstreeks verbinding te maken met de hotspot, maar niet op alle plaatsen in het appartement.
de table & phone kunnen de verbinding niet maken omdat het signaal te zwak is, en hun zendvermogen te klein is om d hotspot te bereiken.
daar waar je repeater staat krijgt toch voldoende signaal binnen.
Want als je met je pc kan identificeren op proximus_auto_fon zou dit via de repeater toch ook moeten lukken, allee dat veronderstel ik toch

Heb je ondertussen al een privébericht gestuurd

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
de repeater is bedoel om zwake wifi te versterken bvb op een camping
akkoord maar hij moet toch opgesteld worden op een plaats waar hij zelf nog genoeg (ordentelijk) wifi signaal binnen krijgt, vooraleer hij dit ontvangen signaal weer ordentelijk kan heruitzenden, dat is wat ik eigenlijk bedoelde.

Reageer