Windows Live Mail: alternatieven

  • 17 August 2016
  • 17 reacties
  • 977 Bekeken

Zoals hierboven al gezegd http://www.seniorennet.be/ is goede website

Ik ben van Avelgem en in mijn gemeente is er jaarlijks een maand cursus voor computer dummy's voor de oudere generatie.
Even de website van uw woonplaats bezoeken als er daar cursussen gegeven worden.

En troost u ik ben nu al dikke week bezig om mijn Hotmail adres terug te kunnen ontvangen in windows Live Mail en mij lukt het maar niet.
Er is iets veranderd van pop naar imap bij Hotmail adres en snap er geen bal van.

Denk dat ik alles goed gedaan maar het lukt mij maar niet, ik doe iets verkeerd maar weet niet wat.
Ben ik eigenlijk goed bezig voor de mensen die er verstand van hebben?

Hoe Windows Live Mail configureren?
1. Klik in de menubalk op Accounts en vervolgens op E-mail.
2. Klik op E-mailaccount en vervolgens op Volgende.
3. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende. 1. E-mail address: vul uw e-mailadres in.
2. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
3. Schermnaam voor verzonden berichten: vul uw naam in. Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
4. Serverinstellingen handmatig configureren: vink dit vakje aan.

4. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
Informatie over de server voor inkomende e-mail
1. Servertype: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
2. Serveradres: vul imap.proximus.be in.
3. Poort: 993
4. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.span>
5. Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.

Informatie over de server voor uitgaande e-mail
1. Serveradres: vul relay.proximus.be in.
2. Poort: 587
3. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
4. Vereist verificatie: vink dit vakje aan.

17 reacties

Had ik ook gevonden Elsa en wat ik geplakt hebt komt van die URL
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config_apps/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

Maar als ik de instructies volg van windows Live Mail het lukt mij niet.
grtt
Wat werkt er dan niet ? want ik lees daar net de zelfde instellingen zoals je hier gepost hebt voor WLM.
Bij mij werkt dit met deze instellingen.
En het voordeel is dat je daar ook de instellingen vind voor andere mail clients ook , enfin toch wat de instellingen betreft voor proximus e-mail account.
Als ik invul Elsa (zie bovenstaande tekst) start de download en dan plots heb ik scherm dat het paswoord niet klopt en daar loop het spaak.

Van het paswoord ben ik 100% zeker. Zeker al 30 keer nagecheckt :-(
Intussen uitgetest met skype en via de URL van Hotmail zelf rechtstreeks en daar werkt mijn paswoord wel.
Snap er geen bal van daar werkt het wel en met de windows Live Mail niet :-((((((((
Reputatie 5
Badge +1
Snap er geen bal van daar werkt het wel en met de windows Live Mail niet :-((((((((
WLM is niet langer compatibel met andere MS-mailaccounts.
https://www.test-aankoop.be/hightech/internet/nieuws/gebruikers-windows-live-mail-moeten-alternatief-zoeken/
Reputatie 7
Badge +6
De vraag van en de antwoorden (Elsa, Elma, Patrick, Wim) voor Shirley dreigen hier nu spijtig genoeg wel weer bedolven te geraken onder de hotmail discussie, off topic dus. Zo helpen we Shirley niet, integendeel, ze gaan niet meer over proximus mail.
Kan over het hotmail en WLM probleem (zeker ook interessant) nu geen apart topic aangemaakt worden, dan vinden diegenen die willen/kunnen helpen het toch ook gemakkelijker terug?

Geregeld, zie ik. Dank u. Er zullen zeker meer mensen met een vergelijkbaar probleem geconfronteerd worden: zie ook:
nl.forum.proximus.be/internet-10/contactadressen-verdwenen-windows-live-mail-35350
Reputatie 7
Badge +6
De vraag van en de antwoorden (Elsa, Elma, Patrick, Wim) voor Shirley dreigen hier nu spijtig genoeg wel weer bedolven te geraken onder de hotmail discussie, off topic dus. Zo helpen we Shirley niet, integendeel, ze gaan niet meer over proximus mail.
Kan over het hotmail en WLM probleem (zeker ook interessant) nu geen apart topic aangemaakt worden, dan vinden diegenen die willen/kunnen helpen het toch ook gemakkelijker terug?

Goed idee van Marleen, waarvoor dank!
Dus apart topic gecreëerd: de toekomst van Windows Live Mail.
Als ik invul Elsa (zie bovenstaande tekst) start de download en dan plots heb ik scherm dat het paswoord niet klopt en daar loop het spaak.

Van het paswoord ben ik 100% zeker. Zeker al 30 keer nagecheckt :-(
Intussen uitgetest met skype en via de URL van Hotmail zelf rechtstreeks en daar werkt mijn paswoord wel.
Snap er geen bal van daar werkt het wel en met de windows Live Mail niet :-((((((((

Die instellingen zijn van toepassing met IMAP voor skynet account
Voor de verschillende Microsoft email accounts zoals Hotmail, Live en outlook instellingen daarentegen kan je voor al deze accounts voor IMAP dezelfde instellingen gebruiken namelijk:
################################
# IMAP instellingen
----incomming:
Server name: imap-mail.outlook.com
Port: 993
Encryption method: SSL

----outgoing SMTP:
Server name: smtp-mail.outlook.com
Port: 587
Encryption method: TLS
###################################

NB:Verdwenen contacten is natuurlijk nog en ander verhaal, maar blijkbaar valt dit gelukkig maar uitzonderlijk voor maar als we over deze zaken willen discuteren gaan we best naar de desbetreffende topic:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/contactadressen-verdwenen-windows-live-mail-35350
Snap er geen bal van daar werkt het wel en met de windows Live Mail niet :-((((((((
WLM is niet langer compatibel met andere MS-mailaccounts.
https://www.test-aankoop.be/hightech/internet/nieuws/gebruikers-windows-live-mail-moeten-alternatief-zoeken/

Je kan nog altijd verder met WLM werken maar dan moet je in IMAP werken want pop geeft problemen en je houd altijd best een copy bij van je contacten die exporteert in een csv bestand.
Je kan natuurlijk ook van je mail accounts hun instellingen ook bewaren moest er vroeg of laat iets niet meer werken met WLM, maar tot nu toe ondervind ik nog geen enkel probleem, en we zien wel wat de toekomst brengt 😉
Aha Nonkel ben slimmer geworden met die URL https://www.test-aankoop.be/hightech/internet/nieuws/gebruikers-windows-live-mail-moeten-alternatief-zoeken/

Deze avond eens bij de overbuur aanbellen om te vragen om mij te helpen ( er wonen daar 3 jongeren rond de 18 jaar) om https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/ te instaleren en om mijn skynet en Hotmail adres in te stellen
Hier op het forum kan je niet anders dan altijd maar slimmer worden :LOL:
succes met thunderbird.
Thunderbird is gisteren geïnstalleerd amaai was supersnelle download en installatie van de software 30 sec en klaar.
En het instellen van mijn Skynet en Hotmail super gemakkelijk , email adres ingeven en paswoord en Thunderbird deed al de rest. was ook klaar op 1 minuut.

Dus aanrader dit programma
grtt
Thunderbird wordt volgens mij het meest gebruikt als gratis mail client, maar ik wil de oud vertrouwde WLM nog niet in de steek laten 😉
Reputatie 5
Badge +1
Thunderbird is gisteren geïnstalleerd...aanrader dit programmagrtt
Mee eens. Ikzelf maak daarbij ook gebruik van de ingebouwde usenet-news client die in de Windows 10-app Mail (de uitgeklede vervanger van WLM - wat een miskleun, dat armtierige prog) niet meer te vinden is.
Reputatie 7
Badge +6
de Windows 10-app Mail (de uitgeklede vervanger van WLM - wat een miskleun, dat armtierige prog).
Daar ben ik het dan mee eens: een alternatief voor WLM en zelfs ouder: zeker niet Windows 10 Mail: totale flop.
Zolang WLM blijft draaien ga ik hem trouw blijven, maar zeker geen MS Mail dat is zeker nog niet ver genoeg ontwikkeld, ze hadden nochtans beloofd dit verder uit te werken maar het komt er niet van, ze hebben waarschijnlijk outlookers genoeg en dat brengt hen meer op.
Reputatie 7
Badge +6
Zolang WLM blijft draaien ga ik hem trouw blijven, maar zeker geen MS Mail dat is zeker nog niet ver genoeg ontwikkeld, ze hadden nochtans beloofd dit verder uit te werken maar het komt er niet van, ze hebben waarschijnlijk outlookers genoeg en dat brengt hen meer op.
Outlook is veruit het beste mailprogramma, maar wel betalend natuurlijk. Een zeer goed alternatief voor Outlook is inderdaad Thunderbird, net zoals Mozilla Firefox een uitstekende browser is (ik gebruik die zowel professioneel als privé het meeste, dus dat zegt genoeg).

Groetjes,
Wim
Maar professioneel gebruiken kan ik dat natuurlijk niet noemen in mijn geval voor de paar mails die ik moet opstellen, dus WLM en Edge werkt voor mij persoonlijk perfect en ik heb de andere ook staan maar dan meer om testen te doen, ik ben al jaren een MS fan , net zoals er Mac fans zijn, dus zal daar ook wel iets mee te maken hebben zeker ;)
PS: Ik ga zeker niemand niet stimuleren om het één of het andere te gebruiken, want ieder moet doen wat hij niet laten kan, als je maar content bent met hetgeen je dagdagelijks gebruikt.

Reageer