Beantwoord

Wifibridge

  • 10 June 2016
  • 3 reacties
  • 282 Bekeken

Hallo

Op dit ogenblik heb ik thuis 1 tv actief.
Decoder is aangesloten op mijn bbox3.

Ik wil straks een tweede toestel aansluiten in een tweede kamer.
Ik lees vanalles over de draadloze oplossingen bij proximus dus had ik nu 2 vragen;
1) Dewelke is de beste oplossing?
2) als ik zou kiezen voor de wifi bridge, moet ik dan een bridge aanschaffen voor 1 toestel of voor 2 toestellen? ( vermits deze in het salon op de bbox is aangesloten is dit mij niet volledig duidelijk)

Thx!
icon

Beste antwoord door Elsa 10 June 2016, 12:52

Bekijk origineel

3 reacties

Welke de beste is daar kan je gewoonweg niet zomaar op antwoorden hangt van teveel factoren af en is afhankelijk van je lokale toestand waar je het gebruikt.
Er zijn er zowel die tevreden zijn over homeplugs als er tevreden zijn over Wifi-bridges als andersom.
Ik geef de voorkeur aan wifi-bridges, maar de afstand tov je bbox3 mag niet te groot zijn of er mogen geen materialen tussen zitten die teveel het signaal verzwakken, je zal maar zeker zijn dat het goed werkt als je het thuis een tijd uittest.
Per toestel die je draadloos bij aansluit heb je een wifi-bridge vandoen.
Simpel voorgesteld: in de bbox3 zit de wifi-bridge zender en bij iedere bijkomende decoder moet je een wifi-bridge ontvanger zetten. waar je dan de decoder op aansluit.

NB: best in het proximus center proberen af te spreken of je ze mag omruilen als het blijkt dat het niet goed werkt.
ook eesn nagaan of je VDSL2 lijnsnelheid voldoende is om bijkomende decoders te kunnen aansluiten:
=> => http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Thx :-)
Bridge werkt super trouwens!
Blij te horen dat het werkt.
groetjes,
Elsa

Reageer