Beantwoord

Wifi werkt weer eens niet

  • 1 November 2016
  • 52 reacties
  • 1194 Bekeken

  • Rising star
  • 19 reacties
De Wifi werkt weer eens niet...het lichtje knippert voortdurend.
Twee weken geleden is men hiervoor langsgeweest, we kregen een nieuwe modem, ik kocht een wifi versterker van 100 €.
Helaas kunnen we vandaag, een verlofdag, weer niet op het internet of netflix.

Ik heb gebeld maar de dienst is gesloten.

Wat nu?

Kan ons hier iemand helpen? Modem afzetten hebben we ondertussen al 5 keer gedaan.

Mvg
Ann
icon

Beste antwoord door ThomasP 2 November 2016, 09:15

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Antwoord agent

Sabine BOL Antoon1 S

Dag Antoon,

Zoals mijn collega al meldde, ondanks feit dat het Wifi kanaal al door een technieker werd gewijzigd is het perfect mogelijk indien een ander apparaat in de buurt van uw router over dezelfde frequentie nu uitzendt je daardoor terug in de problemen komt te zitten.

Kortom op het moment dat technieker kwam had die goed signaal draadloos en kon die moeilijk in toekomst zien of deze frequentie gestoord zal worden.

Soms helpt gewoon zelfs een herstart van de bbox router om het probleem draadloos op te lossen.

Bij blijvende problemen:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

mvg sabine
Reputatie 7
Badge +3
Dag AnnB,

Ben blij dat de dossierbeheerder je gecontacteerd heeft met een goede oplossing.

Prettige feestdagen alvast!

Groetjes,

Antonella
Reputatie 6
Badge +1
Modem herstarten, gisteren heb ik dat ook moeten doen. Ik kreeg geen toegang op het 2.4 netwerk, 5.0 deed het wel. Na herstart alles weer in orde.
Reputatie 7
Badge +6
Hey AnnB, fijn om te horen dat alles terug werkt. Een herstart van de bbox is inderdaad zowat de FirstAid voor de meeste problemen.
Ter info, het flikkeren van het wifi lampje is normaal en indiceert dat er activiteit is. Zodra er een toestel verbonden is op de wifi, is dit vaak al voldoende voor de LED om te flikkeren.
Reputatie 6
Badge +1
Toch eens vragen of je de Bbox mag omruilen, want dan moet er iets mis zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Ann,

Het wegvallen van de wifi wil meestal zeggen dat de wifisignalen van de buren voor storing zorgen. Een ander wifikanaal selecteren is hier de beste oplossing voor. Hier zie je hoe je het kanaal kan wijzigen:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Je zal best eens testen welk kanaal voor jou het beste werkt.

Mvg,

Kim,

Het Proximus team
Reputatie 7
Badge +4
Ik lees in de commentaar van de technieker dat die het kanaal ook had aangepast en ik lees hier dat het daarna ook even beter is geweest. Maar als de buren in tussentijd ook hun kanaal hebben aangepast kan dat natuurlijk opnieuw storing geven.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan altijd en app of programma op je computer of smartphone installeren die kan kijken op welke wifi kanalen je buren zitten. Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +1
Antoon1,
Persoonlijk heb ik op 2,4 Ghz hier van de buren en toestellen die hier ondermeer opgenoemd worden ook geen last en van mijn microgolf oven thuis hier ook niet die ten langste een halfuur opstaat.
Wel vervelend als je wel om één of andere reden gestoord wordt, dan is het gewoon een kwestie de goede oplossing te vinden, maar dat laat ik aan de specialisten over :8


Klopt dus moet PX naar Ann een specialist sturen om dit voor altijd op te lossen. Dus PX graag hulp sturen naar Ann.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Ann,

We willen je ook op weg helpen om dit op te lossen. Dit kan door te surfen naar deze site:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html

Als het echt niet lukt kunnen we ook altijd een gratis Happy house bezoek plannen.

Kijk even op deze link:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

Mvg,

OdB
Reputatie 6
Badge +4
Dag Antoon,

Zoals mijn collega al meldde, ondanks feit dat het Wifi kanaal al door een technieker werd gewijzigd is het perfect mogelijk indien een ander apparaat in de buurt van uw router over dezelfde frequentie nu uitzendt je daardoor terug in de problemen komt te zitten.

Kortom op het moment dat technieker kwam had die goed signaal draadloos en kon die moeilijk in toekomst zien of deze frequentie gestoord zal worden.

Soms helpt gewoon zelfs een herstart van de bbox router om het probleem draadloos op te lossen.

Bij blijvende problemen:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

mvg sabine
Reputatie 7
Badge +1
Antwoord agent

Sabine BOL Antoon1 S

Dag Antoon,

Zoals mijn collega al meldde, ondanks feit dat het Wifi kanaal al door een technieker werd gewijzigd is het perfect mogelijk indien een ander apparaat in de buurt van uw router over dezelfde frequentie nu uitzendt je daardoor terug in de problemen komt te zitten.

Kortom op het moment dat technieker kwam had die goed signaal draadloos en kon die moeilijk in toekomst zien of deze frequentie gestoord zal worden.

Soms helpt gewoon zelfs een herstart van de bbox router om het probleem draadloos op te lossen.

Bij blijvende problemen:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html

mvg sabine


Hallo Sabine,
Bedankt voor het antwoord. Dus als ik het goed begrijp kan heel Belgie hier last van hebben.
Groetjes, Antoon
Zucht...na alle problemen, we hebben afgelopen weekend weer veel WIFI problemen gehad, krijg ik mijn factuur gisteren via mail. Ik dacht al, nu moet ik toch heel veel betalen...staat die WIFI versterker er toch wel 2x op gefactureerd zeker. Ik betaal er maar 1 hoor! Heb dan 10x gebeld naar klantendienst eer ik binnengeraakt ben, kreeg dan uiteindelijk iemand aan de lijn die een dossier ging maken. Het nummer heb ik niet meer te horen gekregen want de lijn was plots verbroken. Afwachten dus. 😠
Net telefoon gekregen. De wifi versterker wordt gecrediteerd en heb nog een commerciële geste gekregen :)
Das wel leuk, zo betaal ik niet voor iets dat niet altijd goed werkt!
Reputatie 7
Badge +1
Dit is goede service van PX zoals het hoort incl. de geste. Heb zelf nog nooit een commerciele geste gekregen.
Reputatie 6
Badge +3
Op welk toestel flikkert het wifi lampje?
op de modem b-box 3
Reputatie 7
Badge +1
Op mijn modem b-box 3 flikkert het lampje altijd. Maar is dit niet normaal als je WiFi gebruikt ?
Het probleem is blijven duren tot na de middag, nu gaat het maar nog niet perfect.
Modem herstarten is een goede tip die we al maanden aan een stuk toepassen.
Maar het is helemaal niet normaal dat wij hier zo dikwijls moeten herstarten? Gisterenavond hadden we weer geen wifi meer, nogal frustrerend op de duur. Dit probleem blijft aanslepen....
DIt is reeds mijn vierde Bbox, de laatste staat hier nog maar 2 weken...
Gisterenavond en deze morgen terug hetzelfde probleem en herstarten is niet altijd de oplossing...heel vervelend met kinderen die vakantie hebben en niet kunnen gamen of netflix kijken...Gelukkig is het geen school want zonder smartschool of internet om lessen te volgen zit je wel in de problemen 😠
Ik vraag me af of ik bij Telenet dezelfde problemen zou hebben. Heb mijn internet in juni "verzwaard", dat kost me elke maand 10 € extra. Heb 2 weken geleden een wifi versterker van 100 € gekocht. Waarom kan Proximus dit niet oplossen?
Reputatie 7
Badge +1
Ik vraag me af of ik bij Telenet dezelfde problemen zou hebben. Heb mijn internet in juni "verzwaard", dat kost me elke maand 10 € extra. Heb 2 weken geleden een wifi versterker van 100 € gekocht. Waarom kan Proximus dit niet oplossen?

Welk abo heb je nu en voorheen. Heb je een pack met tv en telefoon. Heb je al VDSL of nog adsl.
Abonnement kost 74,95 € per maand (zie op de site dat dat Familus noemt, zo staat dat wel niet op mijn factuur). We hebben internet, tv, telefoon. Ben er zo goed als zeker van dat het VDSL is (waar kan ik dat checken?).

Reageer