Beantwoord

Wifi werkt weer eens niet

  • 1 November 2016
  • 52 reacties
  • 1185 Bekeken

  • Rising star
  • 19 reacties
De Wifi werkt weer eens niet...het lichtje knippert voortdurend.
Twee weken geleden is men hiervoor langsgeweest, we kregen een nieuwe modem, ik kocht een wifi versterker van 100 €.
Helaas kunnen we vandaag, een verlofdag, weer niet op het internet of netflix.

Ik heb gebeld maar de dienst is gesloten.

Wat nu?

Kan ons hier iemand helpen? Modem afzetten hebben we ondertussen al 5 keer gedaan.

Mvg
Ann
icon

Beste antwoord door ThomasP 2 November 2016, 09:15

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Op welk toestel flikkert het wifi lampje?
op de modem b-box 3
Reputatie 7
Badge +1
Op mijn modem b-box 3 flikkert het lampje altijd. Maar is dit niet normaal als je WiFi gebruikt ?
Reputatie 6
Badge +1
Modem herstarten, gisteren heb ik dat ook moeten doen. Ik kreeg geen toegang op het 2.4 netwerk, 5.0 deed het wel. Na herstart alles weer in orde.
Het probleem is blijven duren tot na de middag, nu gaat het maar nog niet perfect.
Modem herstarten is een goede tip die we al maanden aan een stuk toepassen.
Reputatie 7
Badge +6
Hey AnnB, fijn om te horen dat alles terug werkt. Een herstart van de bbox is inderdaad zowat de FirstAid voor de meeste problemen.
Ter info, het flikkeren van het wifi lampje is normaal en indiceert dat er activiteit is. Zodra er een toestel verbonden is op de wifi, is dit vaak al voldoende voor de LED om te flikkeren.
Maar het is helemaal niet normaal dat wij hier zo dikwijls moeten herstarten? Gisterenavond hadden we weer geen wifi meer, nogal frustrerend op de duur. Dit probleem blijft aanslepen....
Reputatie 6
Badge +1
Toch eens vragen of je de Bbox mag omruilen, want dan moet er iets mis zijn.
DIt is reeds mijn vierde Bbox, de laatste staat hier nog maar 2 weken...
Gisterenavond en deze morgen terug hetzelfde probleem en herstarten is niet altijd de oplossing...heel vervelend met kinderen die vakantie hebben en niet kunnen gamen of netflix kijken...Gelukkig is het geen school want zonder smartschool of internet om lessen te volgen zit je wel in de problemen 😠
Ik vraag me af of ik bij Telenet dezelfde problemen zou hebben. Heb mijn internet in juni "verzwaard", dat kost me elke maand 10 € extra. Heb 2 weken geleden een wifi versterker van 100 € gekocht. Waarom kan Proximus dit niet oplossen?
Reputatie 7
Badge +1
Ik vraag me af of ik bij Telenet dezelfde problemen zou hebben. Heb mijn internet in juni "verzwaard", dat kost me elke maand 10 € extra. Heb 2 weken geleden een wifi versterker van 100 € gekocht. Waarom kan Proximus dit niet oplossen?

Welk abo heb je nu en voorheen. Heb je een pack met tv en telefoon. Heb je al VDSL of nog adsl.
Abonnement kost 74,95 € per maand (zie op de site dat dat Familus noemt, zo staat dat wel niet op mijn factuur). We hebben internet, tv, telefoon. Ben er zo goed als zeker van dat het VDSL is (waar kan ik dat checken?).
Hier kan je checken
Ik heb dus Internet Maxi maar of dat nu VDSL is? ik denk van wel 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb dus Internet Maxi maar of dat nu VDSL is? ik denk van wel :)
Dat je een internet Maxi abo hebt, zegt niet noodzakelijk iets over je echte snelheid. Welke snelheden haal je/kan je halen met je internetverbinding volgens die test?
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 45,9 Mbps download - 7,28 Mbps upload

Min.: 18,5 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 45,9 Mbps download - 7,28 Mbps upload

Min.: 18,5 Mbps download - 1,7 Mbps upload

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.
De aangekondigde maximale snelheid is een theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kunt je genieten van de maximale snelheid. Gebruik van een draadloze connectie (wifi) kan de haalbare snelheid eveneens beïnvloeden.
Vreemd dat niemand een "bekabelde" speedtest doet via bvb "speedtest.net" ... men krijgt dan minstens een idee van wat er echt door de draad gaat !
euh kan ik dat zelf doen? ik ben geen it'er 🙂
Het is me gelukt: momenteel downloadsnelheid 17,64 Mbps - uploadsnelheid 7,40 Mbps
Is dat nu goed of niet?
Momenteel hebben we geen wifi problemen, maar dat kan hier snel veranderen!
Reputatie 7
Badge +6
Het is me gelukt: momenteel downloadsnelheid 17,64 Mbps - uploadsnelheid 7,40 Mbps
Is dat nu goed of niet?
Momenteel hebben we geen wifi problemen, maar dat kan hier snel veranderen!

AnnB,
Dat zal wel met wifi verbinding zijn neem ik aan. Met een ethernetkabel rechtstreeks verbonden tussen je PC en modem zal de snelheid hoger zijn, maar belangrijkste is dat er terug verbinding is. Snelheid is relatief, hangt af wat je wil doen op het net.

Mvg,
netflix en dus de wifi werkte hiernet weer niet meer....ZUCHT
Reputatie 7
Badge +1
Het is me gelukt: momenteel downloadsnelheid 17,64 Mbps - uploadsnelheid 7,40 Mbps
Is dat nu goed of niet?
Momenteel hebben we geen wifi problemen, maar dat kan hier snel veranderen!

AnnB,
Dat zal wel met wifi verbinding zijn neem ik aan. Met een ethernetkabel rechtstreeks verbonden tussen je PC en modem zal de snelheid hoger zijn, maar belangrijkste is dat er terug verbinding is. Snelheid is relatief, hangt af wat je wil doen op het net.

Mvg,


Heb een internet comfort pack. Heb TV en 2 iPads op WiFi en mij laptop op WiFi. Heb dan een downloadsnelheid op de laptop van boven de 40 Mbps.
Als deze internet maxi heeft moet deze veel hoger liggen. Daar is iets aan de hand en een technieker zeker op zijn plaats.
De technieker is twee weken geleden ter plaatse geweest...heeft hier 2 uren gewerkt om wifi te verbeteren. Het heeft een week beter gegaan maar nu is het weer om zeep. Lezen de mensen van Proximus hier mee??

Reageer