Wifi via repeater

  • 14 December 2014
  • 14 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,


Heeft iemand een idee? Ik heb een Galaxy S4 mini, tot ergens vorige week had ik in mijn living via een repeater een perfect WiFi signaal, opeens was dat slecht tot niets, ik heb hetzelfde geprobeerd met twee ander smartphones en die hadden hetzelfde probleem.


Ik heb nu zo wat alles geprobeerd, gisteren een nieuwe repeater gekocht, maar niks, vandaag zelfs mijn modem gereset, wifi opnieuw ingesteld maar niks.


Als ik in de omgeving van mijn modem ben is alles ok maar niet meer via de repeater, heel raar maar waar.....


JP.

14 reacties

Ik ga er van uit dat het niet de wifi ontvangst niveau is van de repeater die je bedoelt .


zou je wifi kanaal van je repeater niet gestoord worden door naburige wifi signalen die er ineens bijgekomen zijn


mss je wifi kanaal eens veranderen naar kanaal 6 bijvoorbeeld.


Louter ter info hier vind je wat uitleg :


Wifi Range Extender


wifi channel


slechte wifi ontvangst


wifi ontvangst te laag
Reputatie 1
Badge
Ja Elsa, ook dat heb ik al gedaan, op verschillende kanalen, niettegenstaande ik gelezen heb dan 1, 6 en 11 de beste zijn.


Na een aanpassing duurt het trouwens ook lang voor de smartphone het IP adres gevonden heeft, wat vroeger na een paar seconden gebeurde.


De Info heb ik ook gelezen, maar daar wordt ik zo direct ook niet wijzer van.


Toch bedankt.




PS: Nu heb ik iets geprobeerd wat niet relevant leek, er wordt overal gezegd dat het 5 GHz signaal niet zo ver rijkt dan het 2,4 GHz signaal en wat blijkt, ik heb in mijn living een perfecte verbinding met het 5 GHz signaal.......dus ik laat ze alle twee open anders verlies ik mijn Fon verbinding.
Misschien scheelt er iets aan je BBOX3 2,4 GHz Wifi transreceiver en zendt hij geen voldoende groot vermogen meer uit en krijgt je repeater niet voldoende signaal binnen.


met de link die ik hierboven gegeven heb : ► http://bgctv.skynetblogs.be/#slechtewifiontvangst" rel="nofollow daar kan je met dit gratis programmatje eens onderzoeken of je wifi signaal voldoend hoog is door het op je laptop eens te installeren en dan op de plaatsen te gaan staan waar je het niveau wilt controleren.


klik daar op de link aangeduid als volgt: → WV


Had een gelijkaardig probleem bij een vriend


Repeater deed het plots niet meer


BBox 3 vervangen en probleem was opgelost
BBOX3 zorgt inderdaad wel af en toe voor problemen ook op gebied van Wifi en daarom dat ik denk zoals reeds aangegeven dat er iets met het wifi signaalniveau kan schelen.

Als TS dit via het programmatje niet kan vaststellen kan hij altijd naar technische helpdesk bellen (ruilnummer vragen) om zijn bbox3 om te ruilen in een proximus center


Technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u bereikbaar)
Reputatie 1
Badge
Sorry mensen gisteren niet meer thuis geweest, heb juist de test gedaan.


Op een meter van de modem heb ik 100 % signaalsterkte en daar waar normaal de repeater zit heb ik rond de 80 %, dus dat lijkt me in orde of zie ik het verkeerd?


Kan natuurlijk altijd proberen de Bbox te vervangen, het is ook plotseling gekomen, dus.....


Nog even aanpassen.


Heb de labtop in de keuken gezet en daar heb ik een signaalsterkte van 58 %, maar als ik nu de repeater terug insteek krijg ik daar 100 % op via de repeater, nu weet ik het dus ook niet meer.


Terwijl ik de test met drie verschillende smartphones heb gedaan en alle drie krijgen ze slecht ontvangst.
neen je ziet het niet verkeerd dan is het op gebied van ontvangst op het eerste zicht OK ,


Je zou inderdaad kunnen proberen met de bbox te laten omruilen, (niet de eerste bbox3 die kuren verkoopt)


of anders eerst ook nog eens proberen van de bbox3 een Factory reset te laten doen, je weet maar nooit , en aan de repeater zal het al niet liggen gezien je die al vervangen hebt door een andere.


surf naar ► Factory Reset Bbox3
Reputatie 1
Badge
Sorry Elsa, onze teksten hebben elkaar juist gekruist, dus heel raar wat er weer gebeurd, en de factory reset had ik gisteren reeds gedaan.
Reputatie 1
Badge
Nog even een update, ik ben toch maar m'n modem gaan omruilen en de eerste testen zien er goed uit.


Uiterste van onze living, zonder repeater quasi geen signaal wat normaal is (15 m met muren) en met repeater heel goed signaal dit met de smartphone die gisteren geen ontvangst had.


Bedankt voor de hulp.


JP.
Als het maar opgelost is , en spijtig genoeg nog eens het bewijs dat de bbox3 nog te frequent problemen vertoont,

maar laat ons hopen dat dit net als in het begin met de bbox2 (die ook lange tijd met bugs en uitval af te reken had) ook met de bbox3 opgelost geraakt.
Reputatie 1
Badge
He Elsa, nog een stom vraagje, ik zoek me zot naar mijn Fon (nieuwe interface op modem), ik vind een instelling daar staat hij aan maar bij status geeft hij de melding 'Hotspot is niet actief: hartslag offline getriggerd' wat wil dat zeggen, kan ook wel eens zoeken maar moet nu boodschappen doen.......
Dat wil zeggen dat je nieuwe bbox3 eerst een unieke sleutel moet versturen naar het FON concern ter registratie kan wel een week duren.


ter info: hier wordt er ook iets over gezegd, surf naar ► fon
Reputatie 1
Badge
Thanks nogmaals, enne alles gaat nog goed!!!!


Grts,

Reageer