Vraag

Wifi van bbox 3 versterken

  • 15 June 2017
  • 7 reacties
  • 2944 Bekeken

Sinds enkele maanden zijn wij overgeschakeld van bboc 2 naar bbox 3. Nu worden de signalen draadloos verstuurd, zowel voor TV als voor internet. Vroeger was dit via de stroom en kon ik door een repeater ( versterker )in het contact te steken overal wifi hebben. Zowel binnen als buiten.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dr wifi van mijn bbox 3 kan verterken zodat ik overal internet kan hebben? Waarvoor dank.

7 reacties

in principe is er geen verschil tussen de bbox2 en de bbox3 op gebied van wifi op de 2.4 GHz band, beiden hebben een wifi radio in de 2,4 GHz band.
alleen komt er een wifi radio bij voor de bbox3, die uitstuurt op de 5GHz band.
Wat wel verandert is het wifi wachtwoord dat niet dezelfde is als bij de bbox2 en deze staat op een sticker van je bbox3.
Als je repeater een wps functie heeft is het simpel om die in te stellen en moet je gewoon op de wps knop van de bbox3 drukken en dan op de wps knop van je repeater dan wordt het wachtwoord enz.. van de wifi doorgegeven aan je repeater.
Kan u dit A.U.B. verduidelijken. Ik ben nogal een leek op dit gebied. Gezien de signalen nu draadloos verstuurd worden kan ik de signalen op afstand ( 20 m ) niet meer ontvangen. Vroeger volstond ( bbox 2 ) het mijn repeater in het stopcontact te steken waar ik maar wilde en de signalen werden op die manier dan doorgestuurd en kon ik overal internet hebben. Hoe mort ik dat dan met de bbox 3 doen?
gr
Herman
heb je de laatste regels gelezen in mijn vorig bericht die ik er nog aan toegevoegd heb in mijn vorig bericht.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan nog altijd en repeated gebruiken. Bij proximus worden deze ook verkocht maar indien je de vorige nog hebt zou deze normaal gezien op de zelfde manier moeten werken als op de bbox2.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html

Bij proxmus noemt het PLC adapter Wi FI extender
Neen, gezien de bbox 3 zijn signalen draadloos doorstuurt en de vorige bbox 2 via het elektriciteitsnetwerk. Mijn repeater werkt trouwens ook via de stroom.
Zoals RobrechtB het zonet aangegeven hebt werk je dan via een PLC addapter / wifi extender en kan je best de link eens volgen die hij doorgestuurd heeft namelijk
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html

Maar dat maakt niet uit of je met een bbox2 of bbox3 werkt.
Ik denk dat dit de oplossing is voor mijn probleem. Ga er naar uitkijken en installeren. Alvast bedankt Martin en RobrechtB.

Reageer