Wifi thuisverbinding - proximus (auto) fon valt weg - Samsung S3 mini

  • 4 November 2015
  • 4 reacties
  • 465 Bekeken

Beste


Weet iemand raad bij het volgende.


Heb een Samsung Galaxy S3 mini. Wifi verbinding en ontvangst in huis is héél onstabiel. In de slaapkamer op enkele meters van de living, valt wifi gewoon weg. (zit in een pack internet comfort digitale tv met gsm)


Zelfs bij het telefoneren valt gsm gewoon uit. (signaal binnen is soms heel zwak idem andere gebruikers)


Nu recent schakelt gsm gewoon over op proximus fon of auto fon!!! en bijkomend vergeet hij zelfs het paswoord van mijn wifi, moet het telkens opnieuw ingeven ondanks het feit dat ik aangeef dat hij het moet onthouden.


Iemand enige tips?


Bedankt


Grtz


SQ















4 reacties

slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk


sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen


Probleem om-te-verbinden-met-een-wi-fi-hotspot
Susy,
Aangezien je problemen ondervindt met het mobiele netwerk en met het wifi netwerk, denk ik dat je best eens naar het toestel kijkt. Heb je al eens een reset van je GSM geprobeerd?
Heb je de wifi verbinding al met meerdere toestellen getest?
Mvg,
Kim
Hoi Kim, Elsa


Alvast bedankt voor jullie reactie.


Gsm nog niet ge-reset, wat voor gevolgen heeft dit op bestaande apps etc...? Moet ik dan alles terug downloaden?


Idd al getest met andere smartphones en iphone, idem resultaat.


Heb kanaal ook al eens veranderd met gevolg dat ik helemaal geen Wifi meer had en niets meer kon.


Grtz


SQ




Dag Susy,
Het uitsturen van het Wifi draadloze signaal gebeurt door de router, ieder kanaal heeft een andere frequentie, het is soms even zoeken om het juiste kanaal in uw huis te vinden die minst van al door een ander apparaat gestoord wordt. Meeste apparaten sturen standaard uit op kanaal 1,6 en 11 vermijdt deze dus . Het kan gebeuren dus ja dat u een kanaal kiest die totaal geen bereik geeft en dan dient u zeker een ander te kiezen.
http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/priv%C3%A9/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/a_id/10218/c/1284,1349,1352,1664
Wanneer een toestel geen Wifi ssid terugvindt gaat het andere mogelijkheden zoeken die het wel kan bereiken, en dit kan dus een fon hotspot zijn of een netwerk buren
Het onthouden van het paswoord op een draadloos profiel ligt dan weer op niveau van het toestel,
dus indien u daarmee problemen ondervindt betekent dit toch dat uw toestel problemen heeft om het profiel opgeslagen te houden
3g/4G verbinding of voice verbinding staat dan weer totaal los van de wifi verbinding, want die gaat niet over uw bbox3 router maar over de proximus antennes
dus kortom, is he enkel dat u al dit soort problemen hebt met die S3
wat als u draadloos verbindt met een ander apparaat ?
belt met een andere smartphone bij u thuis?

Reageer