Beantwoord

WIFI problemen met BBOX3

  • 31 August 2016
  • 12 reacties
  • 1824 Bekeken

Sinds verscheidene dagen valt de wifi uit op verschillende draadloze apparaten gelijk GSM, laptop, tablet en PC.
Wanneer de modem wordt uitgeschakeld en weer in werkt het bij sommigen en sommigen niet.
Je hebt blijkbaar wel verbinding met de modem maar geen internet (dat zeggen de laptop en PC).
Dit is zeer vervelend omdat ook de omvormer van de zonnenpanelen via die wifi verbinding loopt.
Ik heb al links en rechts gehoord van de BBOX resetten of omruilen.
Maar blijkbaar lost dit ook niet altijd het probleem op.
Wat kan ik het beste ondernemen om dit op te lossen
icon

Beste antwoord door knfc 5 September 2016, 19:58

Bekijk origineel

12 reacties

Als je via wifi 2.4Ghz werkt best eens van kanaal veranderen bvb van 1 naar kanaal 6 of nog kanaal 11 kiezen om uit te vissen of je daar beterschap vindt.
Met de wifi Analyser app kan je uitvissen bv welke kanalen het minst gestoord worden door naburige wifi kanalen.
▬ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html
▬ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Als je kan en je toestellen dit ondersteunen kan je beter op wifi-5GHz werken
Het kanaal is al eens veranderd, zonder resultaat.
het wifi signaal wordt niet gestoord maar het is het internet wat niet meer gedeeld word op dat wifi signaal.
Dus we hebben wel wifi blijkbaar, maar geen internet.
Heb je dat ook op je internet als je direct verbonden bent aan je modem met een utp netwerkkabel.
Maar mss is het best dat je eens belt naar support 0800 22 800 (7/7 tot 22u) want daar kunnen ze bv onderbrekingen zien op lijn als die er zijn.
Het kan eventueel zijn dat support voorstelt om een je bbox om te ruilen naar gelang wat ze vaststellen.
Je kan gaan kijken op Proximus.be/MyProximus en daar eens je verbindingstijden bekijken die zouden per dag ongeveer 24uur moeten bedragen als je er verschillende ziet per dag zit je met onderbrekingen, tenzij je zelf de bbox heropgestart hebt natuurlijk.
Heb een nieuwe BBOX3 gehaald en het probleem is opgelost, hopelijk voor goed.
Was blijkbaar een technisch probleem
Ja het werkt toch nu al goed dus niet te pessimistisch zijn ook hé 😉
Hoi,
We zijn nu 15 dagen verder en het probleem begint opnieuw. Mijn zoon stelt voor om een goede router te kopen en het wifi gebeuren op de BBOX uit te schakelen. Volgens mij zijn die BBOX3's goedkope brol. Vroeger hadden we die problemen niet met de vorige BBOX.
Reputatie 3
Met mijn B-Box3 van Technicolor heb ik dergelijke problemen nog niet voorgehad.
Reputatie 3
Badge
De Technicolor vind ik persoonlijk iets minder dan de Sagemcom. Ik vind dat het bereik op de Technicolor slechter is (5ghz), je kan ook de lijnwaarden niet uitlezen en icm mijn Apple apparaten (iPad, iPhone) kortstondige WIFI verbrekingen wanneer het toestel in stand-by gaat. Wel is de firmware op de Technicolor iets stabieler wanneer je bepaalde zaken wilt gaan aanpassen in de router zelf (namen apparaten, VPN,... en reageert de DHCP veel vlotter, slaagt minder door).

Je kan idd beter een eigen router / access point achter de BBOX hangen en de WIFI uitschakelen. De toestellen zijn op zich niet slecht maar de firmware zit vol bugs.
Reputatie 3
Awel, gelooft het of gelooft het niet mijn ervaring is net anders, en daarom heb ik mijn sagem omgewisseld met een technicolor en ben tevreden tot nu toe met deze.
Wat ik ook vaststel is dat er veel tegenstrijdige klachten komen over die bboxen, het is ook zo dat er vershillend versies bestaan natuurlijk.
Als jij tevreden bent met de sagemcom en ik met met de technicolor dan hebben we beiden geen reden van klagen.
Wat niet wegneemt dat ik ook met een router achter de de bbox3 werk maar dat deed ik al van bij mijn bbox2.
Reputatie 3
Badge
Klopt volledig:

Je hebt de Belgacom versie van de Technicolor en de Sagem, dan de eerste Proximus versie van beiden en nu de AC versie van beiden. Dat zijn 6 verschillende modems met kleine verschillen in hardware, firmware,...

Wanneer gaan ze bij Proximus nu eens leren van met 1 type modem, 1 type decoder,... te werken.

Triestig dat je bijna verplicht bent om eigen routers / access points,... te plaatsen om een deftig WIFI signaal, deftige netwerkmogelijkheden,... te hebben.
Reputatie 5
Badge +4
Dag knfc,

ik heb het kanaal aangepast naar 11, stond op 6. Herstart je modem even?

Mvg,

AndyM
Heb een router gekocht en die verdeelt nu de wifi.

Reageer