Vraag

Wifi probleem

  • 23 June 2016
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Sinds enkele dagen heb ik - na enige inactiviteit ( zeg maar 's morgens ) geen Wifi verbinding meer. Na enkele uren dan plots weer wel. Iemand een idee ? De helpdesk heeft me aangeraden een nieuwe B-Box te gaan halen maar dit is nogal een vreemd statement vind ik.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Gti,

Heb je de bbox al eens gereset ?

Mvg,Robrecht

Het Proximus Team
GTi ,
lees mss best ook dit eens :

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html
▬ http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
Reputatie 3
Badge +1
Bij mensen die een BBOX2 hebben word dit eigenlijk standaard gedaan, daar BBOX2 nog geen vectoring ondersteund en deze misschien al actief is op jou straatkast gaan ze dan ook altijd de modem al upgraden.
Mijn advies hierin: Het kan nooit kwaad een nieuwe BBOX te zetten, je kan alleen maar beter (of gelijkwaardig) eindigen 🙂
GTi best ook eens zien of je dit probleem ook niet hebt als je met een utp verbonden bent aan de bbox want het is zeker een goed idee om de bbox2 te laten vervangen door een bbox3 maar het kan zijn dat dit je probleem niet zal oplossen. En als het door storingen komt op wifi of interferentie van naburige wifi signalen dan zal dit net het zelfde zijn bij de bbox3 op wifi_2,4GHz, maar dan kan je wel bij de bbox3 nog op wifi_5,0 GHz connecteren als je toestellen deze wifi op 5GHz ondersteuenen.
Bij mensen die een BBOX2 hebben word dit eigenlijk standaard gedaan, daar BBOX2 nog geen vectoring ondersteund en deze misschien al actief is op jou straatkast gaan ze dan ook altijd de modem al upgraden.

Dat standaard vergeet dat maar er zijn er genoeg die er zelf moeten om vragen om hun bbox2 te mogen omruilen voor een bbox3 als het antwoord door proximus is je je staat op een ROP waar vectoring actief is (komt regelmatig boven op Facebook en twitter en ook af en toe hier )
Bij mij net het zelfde rop stond al lang actief en nooit een bericht gekregen om die om te ruilen voor bbox3, waar er al verschillende waren die op de zelfde verspreiding kabel zaten die wel al één gevraagd hadden, maar ik heb nog gewacht tot onlangs omdat een bbox3 voor mij persoonlijk geen meerwaarde betekende ik had al meer dan genoeg met 30Mbps download dus was voor mij 100Mbps die ik nu heb is overkill , ik herhaal ik spreek voor mij persoonlijk geval 😉
Reputatie 3
Badge +1
Heb een foute communicatie gedaan, BBOX2 word nog niet "altijd" vervangen, er zijn wel sommige gevallen zoals zone 2 en 3 waar soms de vectoring echt nodig is om kwaliteit te garanderen. Even rechtzetting dus 🙂

Reageer