Wifi extender werkt niet


Reputatie 2
Badge
Beste
Ik heb een wifi extender van proximus extra aangesloten op de b box 3 en het wi-fi signaal brand groen op de extender.
De extender staat ook in het overzicht van wifi mogelijkheden op de tablet
Ik probeer verbinding te maken met een tablet op de aangesloten extender maar deze blijft om de beveiligingscode vragen.
Volgens de beschrijving zou dit niet nodig zijn want het modem is al beveiligd.
Het tablet werkt wel rechtstreeks via de wi-fi op het modem.

Wat kan het probleem zijn?????

Bedankt voor het antwoord.

Gr John

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag John,

een wifi extender gaat enkel het al actieve wifi netwerk van de bbox versterken, normaal zou deze dus nooit naar een wachtwoord mogen vragen als je wel met de betreffende bbox kan verbinden. In feite zou hij ook automatisch connectie moeten maken daar dit hetzelfde netwerk is. Is dit wel degelijk dezelfde netwerk naam waar je mee connectie maakt?

MVG,

Wim
Reputatie 2
Badge
De b box 3 geeft het wifi signaal met 2.4 -9d3a daar werkt de gsm en tablet prima op.
Maar het signaal is te zwak voor buiten vandaar een extender
In het wifi overzicht op deze apparaten staat de extender als wlan f4068dcb213d vermeld en probeer daar mee op het wifi te komen
Of moet je ze allemaal dezelfde naam geven in de b box 3?????/

Gr John
Reputatie 7
Badge +4
Dan heb je de synchronisatie niet correct gedaan van de wifi extender. We hebben 2 soorten wifi extenders, hoeveel lampjes heb je op de voorkant van je wifi extender?
Reputatie 2
Badge
4
wps is goed ingesteld

Het wifi lampje op de extender brandt constant groen
Reputatie 7
Badge +4
Ik stel voor dat je het toch nog eens opnieuw doet:
Reputatie 2
Badge
Zit er op de extender soms een aparte inlogcode om zo in te loggen op de b box???
Ik gebruik namelijk netwerksleutel van de b box op de vraag om een netwerksleutel in te geven bij de extender
Reputatie 7
Badge +4

Reputatie 2
Badge
Dat heb ik al diverse malen gedaan
Op de extender brand het lampje wifi symbool constant groen.
Achter op de extender staat ook een wifi key waar moet je deze voor gebruiken?????

Signaal sterkte in overzicht op tablet en gsm is zeer sterk voor extender alleen pakken ze het signaal niet op

Moet je soms een instelling in de modem zelf aanpassen???
Op 2.4 en 5.9 werkt alles prima binnen het bereik.

Gr John
Reputatie 7
Badge +4
Nee, normaal als je de procedure volgt zou de wifi extender de wifi instellingen moeten overnemen van de bbox. De wifi key op de wifi extender dient nergens voor. Kan je de wifi extener eens resetten door het reset knopje 10 sec ingedrukt te houden met fijn voorwerp? Deze bevindt zich aan de rechter zijkant onderaan in een klein rond gaatje. Vervolgens probeer je nog eens in te stellen, vergeet zeker niet dat je de wps knop niet dient te gebruiken maar enkel de plc knop!
Reputatie 2
Badge
Werkt gewoon niet ook na hernieuwde instellingen en reset.
Kijk morgen wel wat te doen
Vreemd geval het lijkt zo eenvoudig volgen de bijlage

Bedankt vast

Gr John
Reputatie 7
Badge +4
In principe moet dit inderdaad vrij eenvoudig zijn. had je de bbox al eens gereset?
Hey Baars,

ik weet niet of deze uitleg je eventueel nog iets verder kan helpen > Configureer je PLC Adapter Wifi Extender
Reputatie 2
Badge
Ongezien maar het wil niet werken
Kan een helpdesk hier iets aan veranderen bv de instelling van de modem na zien

Echt alle heb ik nu geprobeerd maar er komt geen verbinding tot stand met de extender
Zijn er soms instellingen die je op de tablet en gsm moet aanpassen bij het bestaande nerwerk.
Bedankt voor het antwoord

Gr John
Reputatie 2
Badge
Verbinding naar extender met utps kabel naar laptop en printer werkt correct
Signaallampje op extender van wifi brand constant
Op tablet en gsm staat de extender vermeld als wlan vebinding met hoog bereik

Inloggen op het netwerk lukt niet van af de gsm of tablet
Reputatie 7
Badge +4
Nee er zijn geen instellingen die je moet veranderen. Indien de wifi extender goed is ingesteld kopieert deze de naam en het wachtwoord van de bbox3 over. Zie je de wifi extender onder en andere naam in je lijst met draadloze netwerken ?
Reputatie 2
Badge
Ja volgens mij wel
Nu maakt ik verbinding in huis met de verbinding 2.4-9d3A
Ik neem aan dat dat dan ook de netwerknaam is.

De extender staat vermeld bij het wifi overzicht als f4068dcb213d
Reputatie 2
Badge
Als ik inlog op 2.4-9d3A gaat de verbinding prima in huis met de netwerksleutel zoals vermeld op de modem
Als ik op de extender f4068dc213d wil inloggen vraagt deze om de netwerksleutel wat normaal niet zou moeten volgens de beschrijving.
Na het ingeven van de netwerksleutel van de modem krijg ik de melding dat deze ongeldig is

Het wil niet lukken
Reputatie 7
Badge +4
Dit wil zeggen dat de extender niet goed is ingesteld want je zou deze niet meer in de lijst mogen zien staan en hij zou de zelfde naam moeten aannemen als wifi 2.4.

De stap 2 is dus niet goed uitgevoerd.

Synchroniseer de Wi-Fi Extender



    Sluit de Wi-Fi Extender aan in de nabijheid van uw b-box. Opgelet: indien u reeds een PLC installatie had vóór de aankoop van uw Wi-Fi Extender, druk dan kort op de knop die zich bevindt vlak onder of boven de PLC adapter verbonden met uw modem.
  1. Druk gedurende 2 à 3 seconden op de WPS-knop of van uw b-box tot het controlelampje begint te branden.
  2. Druk kort op de knop van de Wi-Fi Extender.
  3. Het lampje van de Wi-Fi Extender knippert, maximaal 2 minuten lang. Eens het lampje wit is; is de synchronisatie gelukt.Plaats nu uw Wi-Fi Extender in een ander stopcontact in uw huis, waar u een sterker wifi-signaal wenst. Indien u uw decoder wenst te verbinden via de Wi-Fi Extender, verbind de Wi-Fi Extender met uw decoder via de grijze ethernet kabel.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/tv-materiaal-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html
Reputatie 2
Badge
Installatie is al diverse malen uitgevoerd
Lampje op extender brand overigens constant groen
Op plc adapter brand het lampje wit

Ik heb twee extenders uit geprobeerd maar probleem blijft het zelfde

Wat moet er op de extender voor kanaal staan als je normaal op de 2.4 werkt en dan in het gebied van de extender gaat komen???
Reputatie 7
Badge +4
Normaal gezien neemt de extender de instellingen van de modem over dus naam en wachtwoord. Daar dit niet is gebeurd en je nog altijd de f en zo voort ziet staan doet hij het niet.

Op je extender plakt er normaal en sticker met de naam en wachtwoord van het netwerk van de extender zelf.

Maar hoeveel lampjes heeft je extender 2 of 4 ? Daar de procedure anders is voor deze met 4 lampjes.
Reputatie 2
Badge
Op de extender zitten 4 lampjes
Ik heb ook al geprobeerd met de key van de extender in te loggen maar deze vraagt ook om een sleutel
Zowel met de sleutel van de b box als van de extender kom je niet op het wifi signaal
Reputatie 7
Badge +4
Daar het met 4 lampjes is moet je volgende doen.

Synchroniseer de Wi-Fi Extender



    Sluit de Wi-Fi Extender aan in de nabijheid van uw b-box. Opgelet: indien u reeds een PLC installatie had vóór de aankoop van uw Wi-Fi Extender, druk dan kort op de knop die zich bevindt vlak onder of boven de PLC adapter verbonden met uw modem.
  1. Druk gedurende 2 à 3 seconden op de WPS-knop of van uw b-box tot het controlelampje begint te branden.
  2. Druk kort op de knop of van de Wi-Fi Extender.
  3. Het lampje van de Wi-Fi Extender knippert, maximaal 2 minuten lang. Eens het lampje groen is; is de synchronisatie gelukt.Plaats nu uw Wi-Fi Extender in een ander stopcontact in uw huis, waar u een sterker wifi-signaal wenst. Indien u uw decoder wenst te verbinden via de Wi-Fi Extender, verbind de Wi-Fi Extender met uw decoder via de grijze ethernet kabel.
Reputatie 2
Badge
Nogmaals dit is al meermaals gebeurd
Op twee extenders branden op allebij het groene lampje constant dus er is een wifi verbinding naar de modem
Extender werkt wel goed met aangesloten apparaten via een kabel zoals laptop bij buiten gebruik

Is het raadzaam de verkoper/installateur dit op te laten lossen want via deze weg kom ik er niet uit
Of weet Elsa een oplossing daar lukte nog al eens iets bij

Bedankt voor de hulp alvast
Reputatie 7
Badge +4
Je kan altijd en happyhouse technicus aanvragen. www.proximus.be/happyhouse
Reputatie 2
Badge
Zo dat is een mooie tip wist niet dat dat bestond
Eigenlijk werkt hier alles prima alleen de extenders zijn een probleem
Het is originele apparatuur van proximus dus zal een een aanvraag doen

Nog maals bedankt

Reageer