Vraag

Wifi Extender, Access Point of Router

  • 30 October 2016
  • 2 reacties
  • 676 Bekeken

Hallo,

Ik heb onvoldoende wifi-bereik in een klein deel van het huis. Ik heb hierover al een aantal topics doorgenomen maar niet meteen de juiste oplossing gevonden.

De situatie: de bbox3 staat aan de voorkant van het huis, waar ook de telefoonlijn binnenkomt (en waar ook een nas en een pc staan, beiden met een netwerkkabel aangesloten op de bbox3). Naar het deel met onvoldoende bereik ligt een netwerkkabel waaraan een switch is aangekoppeld met daaraan de decoder en de TV.

Kies ik best voor zo een PLC Wifi-extender van Proximus in dat deel of voor een Access Point of voor een router? Ik vermoed dat een bedrade oplossing beter is? Kan ik de wifi van de bbox3 behouden als ik een access point of tweede router zet (want die zorgt wel voor een goed bereik in de kamers boven)? Als ik een router of access point aankoop, waar dien ik op te letten: dual, welke snelheden, ... ?

Zoals jullie zien ben ik een leek in het vak. :)

Alvast dank!

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ik heb voor wifi dekking een paar jaar geleden een NETGEAR WNDR3700 gekocht. Die staat op 1e verdiep en bbox beneden (dicht bij de invoerkabel van Proximus).
Moest ik dit nu opnieuw doen dan kies ik opnieuw voor een NETGEAR.

Beste oplossing is uiteraard een bekabelde oplossing.
Wifi extenders, plc : als het kan, niet gebruiken.
Reputatie 1
Badge
Ik heb ook gewoon een wifi versterker van Netgear Van rond de 40 € gebruikt en men berijk is een stuk groter geworden.

Reageer