Beantwoord

Wifi-bridge

  • 4 March 2017
  • 8 reacties
  • 2033 Bekeken

Ik heb pas een Wifi-bridge gekocht, wanneer ik de WPS knop van de b-box3 indruk en dan hierna de WPS knop van de Wifi-bridge knippert deze nog even en wordt dan groen. Na een paar seconden gaat het lichtje van de WPS knop uit. Volgens de handleiding gaat dan het lichtje van de Wifi branden maar dit gebeurt niet (ook niet na een paar minuten te wachten). Op de achterkant staat de schakelaar op auto. De Wifi-bridge staat vlakbij de b-box3 dus aan de verbinding kan het niet liggen. Ik ben al terug naar de proximus winkel geweest en daar heb ik een nieuwe Wifi-bridge meegekregen maar deze heeft hetzelfde probleem.
icon

Beste antwoord door Martin 6 March 2017, 09:33

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag Rubben44, de schakelaar moet inderdaad op "auto" staan. Het is inderdad zo dat je eerst 2 seconden op de WPS knop van je modem moet duwen. Nadien begint het wps lampje te knipperen. Dan moet je binnen de 2 minuten gedurende 2seconden de WPS knop van de wifi bridge indrukken. Het WPS lampje begint dan te knipperen. De lampjes WPS van beide toestellen gaan branden. Na enkele minuten gaan ze uit en dat wil zeggen dat de synchronisatie afgelopen is. Het WIFI lampje van de Wi-Fi Bridge gaat aan, hetgeen erop wijst dat alles draadloos verbonden is. Eens de synchronisatie gedaan is (max 2 minuten) blijft het lampje

branden, hetgeen erop wijst dat de Wi-Fi Bridge correct geconfigureerd is. Het is niet normaal dat je net een nieuwe hebt en dat het hiermee ook niet lukt. Ik raad je eerst even een reset aan van die wifi bridge.

Hoe? Duw gedurende enkele seconden met een stylo in het gaatje reset. Nadien is het toestel geherinitialiseerd.

Mvg,
Andy
Ook wat info te vinden hier > klik hier
Bedankt voor de reacties. Ik heb de Wifi-bridge enkele keren gereset maar het probleem is nog niet opgelost.
Ik heb ook de modem een keer herstart aangezien ik denk dat het probleem enkel hier nog kan zitten maar dit heeft ook niet geholpen.

Mvg,
Ruben
Als je dit probeert zet dan best eerst eens de wifi bridge dicht bij de modem
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ruben,

Kan je van de modem ook eens een reset doen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Mvg,

Kim
Reputatie 1
Als het mogelijk is moet je eens kijken of je bbox3 een signaal uitzend op de wifi 5.0. Persoonlijk al voorgehad dat deze geen signaal uitzend en dan verbind de bridge niet.




En als het dan nog niet lukt eventueel opnieuw beginnen door een reset te doen van de wi-fi Bridge.
Bedankt voor al de reacties, het probleem is opgelost door de modem te resetten. De controlelampjes op de Wifi-bridge gingen nu meteen branden.

Mvg
Ruben

Reageer