wifi bridge

  • 11 March 2015
  • 8 reacties
  • 396 Bekeken

Hey


ik heb een probleemje met mijn 2de televisie.


Wij hadden 2 devolo's maar daar valt het signaal steeds weg ( verouderd electiciteitsnetwerk denk ik)


Ik heb nu een wifi bridge besteld om aan de bbox 3 te koppelen.


De televisie staat op de slaapkamer en het wifi signaal is hier niet sterk genoeg ( alles wel op de benedenverdieping)


wat kan ik hier aan doen?


alvast bedankt!

8 reacties

Het zal inderdaad niet aan je wifi bridge liggen aangezien het beneden wel werkt maar als het signaal te zwak wordt door muren dan kan je daar weinig aan doen, eventueel misschien door je wifi bridge en ook de bbox3 wat van plaats te veranderen, maar dan is het nog totaal niet zeker of het goed gaat werken.
Normaal is het juist op dat moment dat wifi bridge niet goed werken dat je dan zou baat kunnen hebben van met PLC's te werken, maar jij hebt nu juist ook met deze slecht resultaat.


Ik weet niet welke modellen je hebt en als het recente modellen zijn met aarding, die betere resultaten halen.


Dan nog zal je nooit op voorhand kunnen 100% zeker zijn dat je geen problemen gaat ondervinden, je zou dit allemaal eerst een tijd moeten kunnen uittesten.
Denk je dat het aan die bridge kan liggen Elsa.Bij mij is natuurlijk die afstand niet zo groot maar die b box staat ook in een ingemaakte kast die helemaal dicht is op een afstand van 5.30 meter van mijn wifi bridge.
Hangt natuurlijk af welk uit welk materiaal de kast en de muren gemaakt zijn die er tussen komen te staan.


Maar om te weten of de bridge zijn werk doet kan je die al in het zelfde lokaal zetten als waar de bbox staat (daarom niet heel kort bijeen) en zo weet je al of dan alles goed werkt. Het zou ook aan storing van naburige wifi signalen kunnen liggen maar op de frequentieband van de wifi bridge is de kans hiervoor heel klein aangezien die minder druk bezet is en de stoorsignalen ook vlugger afzwakken in deze frequentieband, een mes dat langs twee kanten snijdt in dit geval een voordeel voor naburige signalen maar een nadeel voor je eigen signaal die ook minder ver draagt.
Die deur zelf is van hout,maar je moet het anders zien.Als je er voor staat heb je dus die acht deuren die je open kan trekken.Achteraan is het een stenen muur waar de leiding en bedrading enz achter zit. Aan beide zijden heb je een balk van 10 cm in steen.Er zijn ook geen laden voorzien dat is een open kas van een goede 3 meter 60.Als je wil kan je dit dus inrichten als een ingemaakte kas.Daar staat dus oa modem telenet en belgacom ook brander gas de plont en op ons dak staat zo een verluchting (is nu verplicht in nieuwe appartementen) dit maakt een helse lawaai.Ja dit is het beste wat hij kan doen want het kan altijd zijn dat één van die twee niet goed werkt.Het ligt daarom niet aan die bridge.Hrt kan even goed zijn modem zijn.want ik zeg je ik weet niet hoe mijn signaal er door komt als het door die deur moet is het maar hout en die 5 of 7 meters die ik daarstraks zei,maar anders is het wel 10cm.steen.
Dan werk je beter met een tunnel in plaats van met een bridge denk ik.


Besluit: niks gaat boven een doodsimpele utp netwerkkabel.
Reputatie 7
Badge +1
Maar niet voor iedereen zo simpel....ik gebruik de UTP enkel voor mijn PC, maar die staat in mijn bureau waar de telefoonlijn binnenkomt. Die heeft ook een Wifi-ontvanger, zodat er nu 7 apparaten aan mijn Wifi hangen. PC (ook met UTP), printer (ook met USB aan PC), laptop, tablet, smartphone, oude smartphone (soms), Smart TV. Kan dit de snelheid omlaag halen?
Heb ik hier niks geschreven dat hier geen ratten zitten.

Reageer