WIFI-bridge

  • 24 September 2014
  • 16 reacties
  • 704 Bekeken

  • Practitioner
  • 30 reacties
Ik ben mijn bbox2 gaan omwisselen voor een bbox3 en alles functioneert prima. Nu heb ik nog (oudere) draadloze verbindingen via het Ruckus-systeem. Mijn vraag is: geven WIFI-bridges betere resultaten of andere voordelen in vergelijking met Ruckus? (Blijkbaar wordt Ruckus niet meer aangeboden, vandaar de vraag)

16 reacties

In principe niet het zijn allebei bridges , maar volgens de gegevens die ik binnen gekregen heb van andere gebruikers kan je de ruckus niet doen samenwerken met de ingebouwde wifi bridge in de bbox3 , dus als je één wifi bridge bijkoopt kan je een draadloze verbinding maken met je decoder en bij de bbox2 had je er twee nodig één bij de bbox en één bij de decoder.
surf ook eens naar ►wifi bridge specs
Ik bezit bbox 3 en gebruik wiffi bridge.perfect beeld;Maar bij mij is dit niet een ingebouwd wiffi bridge dus ik weet ook niet goed wat ik me er bij moet voorstellen.Ruckus is voor mij ook Latijn.
in je bbox3 zit altijd een wifi bridge ingebouwd of je die nu gebruikt of niet je krijgt hem ;-)
Ik heb deze nu ook niet moeten betalen dacht ik.
Het is enkel deze bijkomende bridges aan de kant van de decoder die je moet aankopen, de bbox3 heeft er gewoon één ingebouwd.
Ik vraag mij ook af of zo een WIFI bridge uiteindelijk goedkoper is in verbruik dan ruckus. Bij ruckus heb je 2 toestellen (zender en ontvanger) nodig, Bij bbox3 maar 1 WIFI bridge (de zender zit in de box).
ja maar de zender in de bbox3 zal ook wel verbruiken alleen zit hij in de bbox3 en niet erbuiten.
En antwoord nu niet dat weet mijn kleine teen ook, het is maar wat ik denk dat ik hier neerpenknipoog lach
Reputatie 7
Badge +1
De vraag voor de ecologisten is, of die Wifibridge in de b-box3 ook stroom verbruikt als je hem niet gebruikt. Bij uitbvreidning zouden ze ook kunnen overwegen om een Wifi-ontvanger in de decoder in te bouwen.
Die van mij staat naast mijn decoder en heb ik toch niet moeten betalen.
Ja Elsa daar heb je ook gelijk in gebruiken doen ze allemaal.smiley




Maar een bbox heb je zo wie zo al nodig en dat ding zit 24 op 24 al in het stopcontact dat dit het ook niet zal uitmaken of die zender daar nu bij in zit of niet.En die wiffi bridge heb ik hier 5 à6 meter verder staan.naast mijn decoder.En daarmee heb ik perfect beeld op tv.
toch nog iemand die perfect beeld op zijn TV krijgt van Belgacom jalach
De wifi bridge kan niet alleen gebruikt worden voor een decoder van signaal te voorzien maar ook voor Internet
Ja,dat is ook enkel denk ik als je aan de Bredabaan in Merksem woont.
ja,Dan zal mijn internet daar ook mee gaan.Ik ken daar niets van sinds die van telenet dat allemaal kapot hebben gemaakt.Ik merk nu wel dat ik gemakkelijker terug tijdens een uitval terug mijn wiffi kan vinden.B.V tijdens het kopen van het kopen van een nieuwe pc.

Reageer