Beantwoord

WIFI BBOX2 werkt niet meer

  • 25 December 2015
  • 10 reacties
  • 5707 Bekeken

Geachte,

Sinds gisteren werkt de WIFI op mijn BBOX2 niet meer.

Ik had niets aan de instellingen gewijzigd.

Omdat ik eerst dacht dat er iets mis was met de WIFI ontvanger van mijn laptop, probeerde ik met mijn smartphone ook de BBOX2 wifi te traceren maar ook met mijn smartphone vond ik hem niet terug.

Ik heb al gecheckt via jullie Proximus configuratiescherm (192.168.1.1) Wireless Network Configuration maar daar lijkts niets abnormaals te staan (enabled).

Bij de configuratie voor de Hotspot staat bij Captive portal service status wel 'hotspot is down internal error' maar Wifi werkt hier los van dacht ik of is dat dan toch het probleem?

HELP!

Bert
icon

Beste antwoord door Bert_015 25 December 2015, 12:38

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Bert,
Probeer eens het volgende: zet de Bbox2 uit, wacht een 20-tal seconden, en zet hem daarna terug op en wacht tot hij volledig terug is geactiveerd. Dan zou het normaal gezien terug moeten werken. Ik had het onlangs zelf voor bij mij thuis, en deze methode heeft bij mij gewerkt.
Succes!
Bedankt maar dat is sowieso het eerste of één van de eerste dingen die men probeert.

Nee, helpt dus niet.

Alles verbindt (Proximus TV) en alles wat ik rechtstreeks op de modem aansluit (via kabel dus) werkt ook zoals altijd maar de WIFI niet, het blauwe symbool brandt dus ook niet.
Reputatie 7
Badge +6
Vreemd inderdaad. Misschien kan een reset helpen, is nog iets anders dan aan- en opzetten:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html#section2
Nee, niet opgelost. Integendeel, nu krijg ik in de configuratieschermen zelfs geen hotspot meer. De modem start nu ook niet meer Proximus TV op. Mag ik een oplossing die mij VOORUIT helpt ipv nog verder weg? Nu kan ik zelfs de settings van de Wifi niet meer aanpassen!
Reputatie 7
Badge +3
Storingen bellen 0800 22 800 en vragen om je BBox2 te kunnen ruilen naar een Bbox3. Je krijgt dan een storingsnummertje waarmee je in de winkel van PX een BBox3 kunt afhalen. Dit is allemaal kosteloos.
Als factory reset niet helpt zal het wel je wifi module zijn die defect is, heb ik met mijn eerste bbox2 ook voorgehad
Bedankt beide!
En...na een nieuwe hard reset, werkt nu weer alles inclusief WIFI.

Bedankt Kerstman zeker...? 😃
Je hebt dus pech dat je wifi kaart niet defect is, want anders kon je die direct omruilen voor een Bbox3 😉
Ja, mysterie blijft natuurlijk waarom de WIFI plots weg was. Als er inderdaad iets mechanisch fout is in de BBOX2 zal het vandaag of morgen wel terugkeren dat probleem en dan zal ik jouw advies opvolgen voor die BBOX3!
:)
Groeten!

Reageer