wiffi ontvangst om te janken

  • 22 August 2014
  • 3 reacties
  • 496 Bekeken


wij hebben onlangs een nieuwe b box 2 geplaatst daar ons wiffi signaal slecht is ,mijn buurman zijn signaal komt veel sterker binnen dan mijn eigen wiffi..want een b box 3 zou niet kunnen daar wij bellen via i talk.

nu hebben we alle kanalen handmatig getest en het blijft slecht.

vandaag heb ik gesproken hier in de buurt met een belgacom medewerker deze zij me je moet is naar de technische dienst bellen en vragen of ze jou wiffi signaal de sterkte komen meten.

ik heb dan ook gebeld,of je het nu gelooft of niet de belgacom medewerker wist mij te vertellen dat het niet kon gemeten worden en begon blijkbaar heel zijn handleiding bij storingen voor te lezen.

het zou hier aan liggen en daar enz maar alleen mijn signaal is slecht dat van mijn buurman blijft even goed en wij hebben geen veranderingen gedaan.

de kinderen hebben voordien nooit problemen gehad met hun verbinding op hun kamer,nu lukt het zelfs op gelijksvloer bijna niet meer.

zit ik op een meter of 3,4 dan heb ik nog maar 2 vakjes een beetje verder en het loopt scheef met de verbinding en in het verleden hebben wij nooit problemen gehad.

en ja de belgacom medewerker promote telenet om hun draadloosnetwerk,dit is veel sterker en beter dan dat van belgacom,ik kon alleen eens proberen met een wiffiversterker die ik dan zelf zou moeten aankopen om dat belgacom zijn signaal slecht is.

ja en het kwam er eigenlijk op neer wil ik een goede wiffi verbinding dat ik dan best kon overstappen naar telenet.

dat is toch wel schande,wij zijn al zogoed als 30 jaar klant,wij hebben internet,telefoon en tv dat ik altijd netjes betaal maar als je dan zoiets als antwoord krijg dat is er over,dit probleem van slechte wiffi verbinding zou toch opgelost moeten geraken en niet op mijn kosten.

3 reacties



ik heb dan ook gebeld,of je het nu gelooft of niet de belgacom medewerker wist mij te vertellen dat het niet kon gemeten worden en begon blijkbaar heel zijn handleiding bij storingen voor te lezen.



Dit kan je zelf ook door een app 'wifi analyser' te installeren of op je laptop een gratis programma installeren vroeger was InSSIDER gratis maar je kan het nu wel nog tijdelijk voor een maand dacht ik gebruiken waarna het vervalt als je het niet aankoopt of met het gratis 'wifiinfoview' download ►hier


zo kan je op de verschillende plaatsen de signaalsterkte meten en ook zien of je niet te veel door de wifisignalen van je buur gestoord wordt bijvoorbeeld.


lees ook eens wat hier staat ►bbox2 wifi


Bij ons in huis staat de Bbox2 in de garage. 1 muur verder in de woonkamer hebben we prima ontvangst van ons draadloos internet, doch aan het einde van die woonkamer, zo'n 10m verder, gaat de ontvangst zeer sterk achteruit en duurt downloaden een eeuwigheid... zucht, zucht... En ik die dacht dat ik met wisselen van provider betere diensten en service ging krijgen naast een betere prijs, want ook digitale TV laat sterk te wensen over... :-(
Anders moet je als volgt werken , surf eens naar ►wifi range extender en ook naar ►bbox wifiontvangst te laag

Reageer