Wie wat wanneer welke snelheid

  • 23 September 2014
  • 22 reacties
  • 855 Bekeken

Waar kunnen we details raadplegen betreft de snelheden die je kunt halen en op welke plaats, wanneer op welke plaats de snelheden verhoogd gaan worden , welk profiel we hebben 20/2 , 25/2 , ...... of kunnen krijgen.


Mijn grootste probleem is mijn huidige downloadsnelheid die max 8Mbps is op rustige uren ( deze heeft sneller geweest en ik heb het op alle mogelijke manieren getest, rechtstreeks bekabeld van bbox naar verschillende laptops met max 2 meter kabel cat6, ftp, cat5e ,verschillende programma's, verschillende online speedtesten ). Ik heb 2 zonen en 3 decoders maar kan de derde omwille van de snelheid niet activeren met als gevolg ruzie ( hebben beide decoder en tv maar er is maar een die kan kijken)


Als ik nu kon weten wanneer men bij ons het net gaat aanpassen of niet dan weet ik tenminste of ik moet overschakelen naar een andere provider of dat ik nog eventjes geduld moet hebben.


Opmerking: eigenlijk moet Belgacom de klant bij het aanbieden van een abonnement onmiddellijk de nodige details geven (en ze kunnen deze perfect geven) over de minimum snelheid, max aantal decoders met daarbij hoeveel gelijktijdig HD-beeld kunnen bekijken en niet dat ze het achteraf via klantendienst moeten vernemen !!!


Stefaan

22 reacties


Mijn grootste probleem is mijn huidige downloadsnelheid die max 8Mbps is op rustige uren ( deze heeft sneller geweest en ik heb het op alle mogelijke manieren getest, rechtstreeks bekabeld van bbox naar verschillende laptops met max 2 meter kabel cat6, ftp, cat5e ,verschillende programma's, verschillende online speedtesten ). Ik heb 2 zonen en 3 decoders maar kan de derde omwille van de snelheid niet activeren met als gevolg ruzie ( hebben beide decoder en tv maar er is maar een die kan kijken)



Ik heb al een antwoord gepost , surf naar ► community.belgacom-comment

Waar kunnen we details raadplegen betreft de snelheden die je kunt halen en op welke plaats, wanneer op welke plaats de snelheden verhoogd gaan worden , welk profiel we hebben 20/2 , 25/2 , ...... of kunnen krijgen.



- Waar kunnen we details raadplegen betreft de snelheden die je kunt halen en op welke plaats:


via beschikbaarheidstest , surf naar ►hier


- welk profiel we hebben 20/2 , 25/2 , ...... of kunnen krijgen:


op dezelfde manier surf naar ►hier


ook ►InternetSnelheid

Als ik nu kon weten wanneer men bij ons het net gaat aanpassen of niet dan weet ik tenminste of ik moet overschakelen naar een andere provider of dat ik nog eventjes geduld moet hebben.



dit vraag je best aan Eva van Belgacom die dit kan navragen bij de specialisten die zich bezig houden met aansluitingen en uitbreidingen op VDSL2


⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'

Opmerking: eigenlijk moet Belgacom de klant bij het aanbieden van een abonnement onmiddellijk de nodige details geven (en ze kunnen deze perfect geven) over de minimum snelheid, max aantal decoders met daarbij hoeveel gelijktijdig HD-beeld kunnen bekijken en niet dat ze het achteraf via klantendienst moeten vernemen !!!



Daar heb je 100% gelijk in,

en bij mij is dit wel gebeurd toen ik wilde overschakelen van Telenet naar Belgacom ik heb zowel de correcte uitleg gekregen bij de klantendienst en dan heb ik voor alle zekerheid ook nog uitleg gaan vragen in een Belgacom center en die was dezelfde al bij de klantendienst.


Dit zou inderdaad altijd zo moeten zijn voor iedereen
Bij hoeveel klanten zouden ze de nodige info geven ? 5% ? Er wordt ook nergens rechtstreeks vermeld dat je internetsnelheid beïnvloed wordt wanneer je tv-kijkt en dit heeft inderdaad een grote impact op je snelheid . De meeste gezinnen gebruiken meestal tv en internet gelijktijdig en dit dan nog meestal tijdens de piekuren ! Uitzonderingen staan heel minuscuul aangeduid op de website vb bij de reclame van 30Mbps, als je dan verder gaat zoeken vind je dat het niet voor iedereen is.


Ik durf er om te wedden dat meer dan de helft van de klanten die de minimumsnelheid niet halen het zelf niet weten omdat ze technisch niet genoeg onderlegd zijn om dit te checken of omdat ze zelden grotere bestanden moeten downloaden waarbij de duur van de download opvalt. Wat kan een klant doen als hij de minimumsnelheid niet haalt buiten klacht indienen (maar die je toch niet kan bewijzen omdat er geen geijkte methode bestaat om dit te staven.) met als antwoord opgelost.
Er is maar 1 test die werkt , diegene die je max- en minimumsnelheden weergeeft Max 10,2 min 10,2 zowel binnen als buiten piekuren


Dan heb jij op alle gebied pech als dit zo is ;-)


dan kan je daar inderdaa uit afleiden dat je inderdaad een 12/1 VDSL2 profiel van >1000m meer uitleg vindt je als je surft naar ►vdsl2 profielen

Wat kan een klant doen als hij de minimumsnelheid niet haalt buiten klacht indienen





- Goedkoper abonnement nemen bij Belgacom, maar zelfs bij het goedkoopste Start-abonnement spreekt men van 30 Mbps indien technisch haalbaar. Het ongelijkheidsprincipe blijft hier dus gelden.


- Abonnement nemen bij een andere DSL-provider die tragere maximumsnelheden aanbiedt (edpnet, Scarlet, ...), maar het prijsverschil met Belgacom Start wordt uitgedrukt in eurocenten, niet in euro's. Voor de portemonnee haalt dat dus ook niet veel uit.


- Telenet
Als je voor snelheid gaat dan is er maar één oplossing Telenet


Stefaan,


haal je dan uw 10,2 Mbps minimum snelheid niet als je de speedtest doet met decoder en PVR uit ?
TN breidt zijn nodes uit op Gigabit en één van de redenen was o.a. dat ze de hete lucht van Netflix in hun nek al voelden ;-)


Nu is al 10% van de hun internet verkeer goed voor Netflix !


Er komen al meer en meer klachten binnen dat velen hun snelheid regelmatig zien dalen, wat natuurlijk te verwachten was met het systeem van TN met het aantal klanten die een node moeten delen.
Terug naar de prehistorie , ofwel tv-kijken ofwel internetten. Wie doet dit nu? In gezinnen doen de gezinsleden meestal verschillende dingen, de ene kijkt tv , de andere download, de andere leest zijn mails en nog een andere bekijkt een film op youtube.


Omdat ik geen 3 decoders kan aansluiten moet ik wel overstappen naar een andere provider, en ik vind het spijtig dat men mij nooit op de hoogte heeft gebracht van de snelheid die ik maar kon halen en het max aantal decoders dat ik kon gebruiken anders was ik nooit overgestapt naar Belgacom.
Ja uw lijn is inderdaad maar goed voor 1HD signaal of 2SD signalen en nog aan 4,5 Mbps te kunnen downloaden


Maar eigenlijk heb je nog niet gezegd waarom je van TN weggegaan bent.
door reclame van Belgacom , de prijs en de kwaliteit die ik gewend van hun gsm-netwerk alhoewel ik het laatste jaar in huis zo goed als geen ontvangst meer heb en soms zelfs geen ( woning staat amper paar honderd meter van zendmast en mijn huis heeft geen metalen bewapening , alleen baksteen en hout)
Inderdaad je zegt daar zoiets 'reclame' , in het algemeen heb ik nog maar weinig eerlijke reclame tegen gekomen ! ze gebruiken altijd termen, uitdrukkingen, slogans enz. die je wel op een of andere manier misleiden.


Je moet je op allerhande manieren en langs verschillende wegen laten inlichten of je bent inderdaad gezien voor de moeite.


Nu jij dit wel in een ongunstige situatie met je afstand van > 1000m en als bgc je niet kan beloven dat er binnenkort boostboxen of een andere oplossingen op komst zijn dan zal je inderdaad beter terug gaan naar TN ! Heb je dit trouwens al gevraagd aan Eva van Belgacom of er iets op korte termijn voorzien is dat uw situatie zou kunnen verbeteren !
zoals gewoonlijk , we weten nog niet wanneer , zelfs een jaartal kunnen ze er blijkbaar niet op plakken
Dan zal het zeker niet voor direct zijn duivelknipoog
Ik heb al mijn contracten ( internet,internet mobile, digitaal tv en 2 x gsm) vandaag aangetekend opgezegd. Na al die jaren heb ik geen keus meer . Internet maxi tegen mini snelheid ( daarjuist linux mint 1,2 GB gedownload in 37 min met 1 tv aan niet in HD-beeld) en steeds uit de boot vallen bij alle acties. Saluu Proximus, neem terug contact op met mij als jullie terug meekunnen met de concurrentie maar dat zal waarschijnlijk niet de eerste jaren zijn.
Dan kan je inderdaad nog altijd terugkeren als ze de concurrentie overtreffen, eens alles op glasvezel staat misschien ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Als er structurele beperkingen zijn, moet je inderdaad voor een andere provider opteren; Telenet is meestal echt wel goed. Enkel met opnemen van max. 2 gelijklopende programma's (maar wél van een onbeperkt aantal zenders) is een beperking als dat belangrijk voor je is. nPVR blijft een troef van Belgacom --> Proximus, maar voldoende lijncapaciteit is primordiaal natuurlijk.
Bij TN hangt het ook af als je al dan niet op een druk bezetten node zit, want dan zal je download datarate ook wel veel lager kunnen zijn als dat ze opgeven, maar natuurlijk nog altijd beter dan als je op een lijn bij Proximus zit die langer is dan 1km bv. ;-)
wij hadden op het laatste veel problemen met internet uitval bij telenet en konden het probleem niet oplossen,


+ het probleem, met de download volume FUP (fair use policy) ik kon moeilijk mijn kids snachs laten surfen op het net, de oudste is 14 jaar.


en wij hadden de whoppa en bijna elke maand op lage bandwith omdat wij met 2 vol en 3 kids die online gamen en schoolwerk op internet maken.


dat probleem heb ik met proximus niet meer.

bijna elke maand op lage bandwith omdat wij met 2 vol en 3 kids die online gamen en schoolwerk op internet maken



De FUP van Telenet zal je niet overschrijden door online te gamen en schoolwerk te maken.

Reageer