Vraag

Wettelijke leveringstermijn

  • 21 December 2016
  • 1 reactie
  • 497 Bekeken

Op 11 oktober bestelde ik een smart + phone 20 abonnement met Huawei P9Lite. Na ontelbare telefoons/bezoekjes en mails later, liet een klantmedewerker mij vorige week weten dat de vroegste leveringsdatum 20 januari is, ze gaf me de optie om de bestelling te annuleren en kosteloos over te stappen naar een tariefplan van 15 Euro. Ik zou hierover binnen de 3 dagen een schrijven ontvangen. Ondertussen een week later, nog geen wijziging ontvangen en geen verandering op MyProximus. De collega die ik gisterenavond hiervoor aan de lijn kreeg vertelde me dat het niet mogelijk is om een joint-offer te annuleren en dat ik de afkoopwaarde van het toestel zou moeten betalen als ik uit het abonnement wil stappen.... een toestel dat ik dus nog steeds niet ontvangen heb??? Ik heb nu de wettelijke leveringstermijn op Belgisch en Europees niveau opgezocht en dit blijkt 30 dagen te zijn, je kan een andere 'redelijke' datum voorstellen als klant, maar als er dan nog niet geleverd kan worden, moet de bestelling geannuleerd worden. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze bestelling geannuleerd wordt zonder kosten voor mezelf?

Reageer