Beantwoord

Welkomscherm, geluid, maar geen beeld.

• 7 januari 2016
  • 7 reacties
  • 5388 Bekeken

Ik krijg al gedurende anderhalf uur het welkomscherm op mijn tv en krijg ook geluid. Ik krijg geen beeld. Ik.heb al verschillende keren mijn toestellen opnieuw opgestart, maar nog steeds geen beeld.
Weet iemand raad?
icon

Beste antwoord door Bram 8 januari 2016, 11:07

Hallo Anke,

da's niet leuk, maar gelukkig hebben we een FAQ op onze support pagina die dit probleem in detail bespreekt!
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_no_start_screen/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/het-startscherm-verschijnt-niet-na-installatie-van-de-decoder.html?rid=B_CBUSUPPROTBAnte_zwp_NL

Groeten!
Bekijk origineel

7 reacties

ik mag dat zo ongeveer elke dag doen...geestig
Ja daar wordt het resetten besproken en in deze gevallen gaat het ook zo lukken, maar in het geval het niet lukt volg je beter de procedure met factory reset van modem en decoder.
En nog veel beter zou zijn dat het niet meer voorvalt en de software stabieler kan gemaakt worden want zi maar op twitter en Facebook de mensen geraken dit heropstarten beu.
Met de NTE software heb ik ook problemen die ik vroeger nog nooit gehad (zelf nog straffer,geen enkel probleem) heb en vooral het vastlopen van de decoder en dan moet je echt beide zowel de modem en de decoder een factory reset geven als je gewoon de procedure volgt zonder factory reset krijg je na enkele dagen terug het probleem en na een factory reset blijft het veel langer stabiel!
Hopelijk brengt de beloofde komende bugfix voor al deze problemen de oplossing, want het wordt echt vervelend die decoder altijd te moeten heropstarten.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo Anke,

da's niet leuk, maar gelukkig hebben we een FAQ op onze support pagina die dit probleem in detail bespreekt!
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_no_start_screen/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/het-startscherm-verschijnt-niet-na-installatie-van-de-decoder.html?rid=B_CBUSUPPROTBAnte_zwp_NL

Groeten!
Nog tet info: wat nog de laatste tijd veel voorvalt sinds de nieuwe NTE software is dat de decoder vastloopt en je kan hem niet meer opzetten via de remote en ook niet meer met de on/off knop vooraan. In dit geval is het aangeraden van de decoder eerst zonder spanning te zetten en dan de modem een factory reset te geven, eens deze zijn dsl led continu blijft branden dan kan je de decoder een factory reset laten doen.
hoe je die Factory resets moet doen daar vind je de linken als je surft naar => Hier
Inderdaad daarom dat ik de algemene procedure meegeef zie link hierboven, maar zoals we hier op het forum al door verschillende mensen bevestigd gekregen hebben die in het zelfde geval zitten is reboot van de modem voldoende en een factory reset bijna nooit nodig maar zeg nooit nooit!
Factory reset van de decoder is blijkbaar wel bijna altijd nodig in zo'n gevallen.
Reputatie 3
Badge
Bij mijn grootvader vorige week op 01/01/2016 net hetzelfde probleem. Zelfs een factory reset van de decoder was eerst onmogelijk. Kwam altijd een errorcode geven. Wat bleek dat de nieuwe software weken terug slecht gedownload/geïnstalleerd was. Ze hadden hier kennelijk al geruime tijd problemen mee. De enige oplossing na een tijdje zoeken:

- eerst een factory reset van de BBOX3
- Nadien factory reset van de V5 decoder

Pas dan werd de software correct gedownload en geïnstalleerd. Sindsdien bolt het terug redelijk goed en is bovenstaand probleem, samen met andere problemen verdwenen.
Probeer het eens op de volgende manier:
- Spanning onderbreken van zowel Bbox modem en decoder
- modem na 20 seconden terug opzetten tot dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen.
- dan decoder opnieuw onder spanning zetten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder ?? Klik hier
Hier vind je de algemene procedure ook en eveneens als je draadloze toestellen gebruikt tussen bbox en decoder om die te resetten
Algemene procedure bij decoder problemen
- lukt het nog niet bellen naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

Edit: gelijkaardig problemen hier https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/zwart-scherm-geen-geluid-op-tv-menu-33353?postid=535382
Daar staat Zelfde procedure als hier eigenlijk
▬►klik hier

Reageer