Welkom in het doolhof proximus.

  • 17 January 2016
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

Badge
Wanneer het bij proximus verkeerd loopt probeer het dan maar eens recht te zetten.
Om een zeer lang verhaal kort te maken : Twee gsm-nr's (smart20 Proximus en smart15 Pack) werden door mij in een proximuscenter veranderd.
Het eerste kwam in het pack terecht en het andere opgezegd.
Nadat we buitenkwamen kregen we een SMS dat de eerder beloofde en dan weer niet beloofde smartphone toegekomen was in het KIALA punt.
Dus de eerder gemaakte wijzingen moesten weer ongedaan gemaakt worden.
Na veel vijven en zessen garandeerde men mij in het center dat de wijzigingen alsnog werden tegengehouden.
Maar zoals Proximus kennende en waarvoor gevreesd : niets is minder waar.
De 20 in een pack terwijl er een jointoffers aan vast hangt en de 15 opgezegd.
Probeer nu al een hele week om deze nummer terug in werking te krijgen maar resultaat nul.
Heb al zeker vier keer hierover gebeld met proximus , gisteren in het center geweest maar nu kan het nog tot twee weken duren.
Doe zo vooral verder en we nemen voor dat laatste nummer wel elders een abo.
Een klant meer of minder maakt Proximus blijkbaar zeer weinig uit.
De facturatiedienst daarentegen speelt wel zeer kort op de bal.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik leef helemaal met je mee.
Een nummer weer in werking laten stellen: een Proximus nachtmerrie, dikwijls. Wat zo erg is: indien de informatie over de smartphone vroeger was gekomen (= op tijd), kon al die ellende vermeden worden.
Iedereen die je het vraagt, zowel op de klantendienst of in het Proximus center doet allicht zijn uiterste best, tenminste dat is mijn ervaring, maar het administratieve apparaat van Proximus is zo log (zo groot), dat er van alles kan mislopen (wat dan natuurlijk ook gebeurt). Daar zouden ze best eens wat mogen in investeren.
Als klant heb je daar natuurlijk geen boodschap aan. Hou je factuur de volgende maanden maar goed in de gaten,
Reputatie 7
Badge +1
Dat is zowat het ergste wat je kan doen in een gedigitalizeerde wereld. Nl. iets bestellen en dan terug annuleren, want eens het in het computersysteem zit, gebeurt alles zowat automatisch, dus ook de facturatie. Om dat manueel terug recht te zetten vergt dat meestal een hele procedure. Ik heb dat ook al meegemaakt, en dat rechtzetten in de facturatie is in 3 stappen gebeurd en dat liep dan over 3 maanden. Ze hadden me zelfs op voorhand verwittigd, en hebben mij ook elke keer (bij elke stap) zelf terug opgebeld om het uit te leggen. Er kwam dan bv. een verkeerde creditnota, die dan ook weer moest gecorrigeerd worden, maar uiteindelijk was alles toch juist. Ik kreeg toen zelfs ook nog een extra-korting als smartegeld....
Maar wat ik wel raar vindt is dat ik bijvoorbeeld dergelijke problemen, dit direct heb kunnen laten rechtzetten via de klantendienst 0800 22 800 zonder miserie en dan bij anderen loopt dit volledig in het honderd.
Ik heb nochtans ook al een beetje van alles voorgehad op gebied met administratie en werd altijd in de kortste keren via telefoon recht gezet, en als het goed is vind ik dat het ook mag gezegd worden al zullen de mensen die hierbij miserie hebben er wel niet veel aan hebben, daarom dat ik het zo raar vind !
Het zou natuurlijk allemaal niet mogen gebeuren maar als het gebeurt zou het toch in de kortste keren moeten kunnen recht gezet worden ook. En ik heb voor sommige problemen compensatie gekregen, dus ik mag echt niet klagen op dat gebied.
Badge
Het ging dus om de omgekeerde beweging dus iets wat geannuleerd is terug herstellen naar wat het voorheen was.
Dus geen bestelling afzeggen of dergelijke , integendeel.
Het nummer 080022800 ken ik intussen ook al vanbuiten, Ook hetgeen te kiezen in de menu's.
Keer op keer verzekerd men mij dat het in orde komt maar er gebeurt juist niks.
Het spreekwoord dat gaat over een kastje en een muur passen ze daar met de regelmaat toe.
Niet leuk !

Reageer