Welke reden kan er zijn voor het behalen van deze snelheden.

  • 29 December 2015
  • 15 reacties
  • 377 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds een week zijn er verderop in mijn straat werken bezig door Proximus.
Bij het checken van mijn snelheid bleek ik verbonden te zijn aan amper 7,5 mbits download.
Ik zat eveneens op een andere ROP met afstanden die varieerden tot 2,5 km afstand ! Ze waren blijkbaar nogal wat aan
het switchen tussen verschillende ROP,s
Daar de TV ontvangst eveneens te lijden had onder deze trage snelheid heb ik via mail PX.gecontacteerd.
Die hadden een werkorder opgesteld om langs te komen bij mij thuis. Graag had ik dit order online gecanceled maar dit ging niet, dus
terug een email om te zeggen dat het niet bij mij kon liggen.
Ongeveer 5 minuten later telefoon van PX dat zij het order onmiddellijk gingen annuleren en dat de situatie nog wel enkele dagen kon duren.
Na het laten lopen van de Sagem tool kom ik aan de volgende verbindings snelheden zonder DLM en vectoring

B-Box 3 Sagem Tool v0.7
-----------------------
Downstream current bit rate: 99 999 kbps
Upstream current bit rate: 20 000 kbps
Downstream max bit rate: 118 629 kbps
Upstream max bit rate: 20 000 kbps
Downstream attenuation: 13,9 dB
Upstream attenuation: 0,0 dB
Downstream noise margin: 11,7 dB
Upstream noise margin: 0,0 dB
DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: unknown
Vectoring: No
Proximus profile: unknown
DLM: No
Repair: No
Distance (experimental): 350 m

Na speedtest.net te hebben gecheckt kom ik aan :
download speed : 61,05 Mbts
upload : 5,76 Mbts

15 reacties

Zonder DLM of vectoring zal wel een fout van het tool zijn want anders kan je geen 100/20 synchro halen
je zal op 70/10 zitten
wat geeft de Proximus snelheidstest aan
Reputatie 2
Badge
Zowel voor piek als dal :

download :
max 92 Mbps
min 61,8 Mbps

upload : 4,7 Mbps
Dan klopt dit met je speedtest en zal er nog geen vectoring aan te pas komen maar wel DLM
Reputatie 2
Badge
Ik had eveneens vectoring, maar werken zijn nog niet gedaan heb ik daarstraks gezien.
Wel zit ik terug op mijn dichts bijzijnde ROP.
Zal de volgende stap zijn dan komt wel in orde.
Reputatie 7
Badge +6
Roland_012

Als je me je telefoonnummer of klantennummer kan bezorgen pluis ik dit even voor je uit.
Je mag deze gegevens doorsturen naar Het Proximus Team.
Reputatie 3
Badge
Als je nu al 70/6 haalt en met uw lijnwaarden zit je zoiezo op vectoring. DLM gaat nu 9 dagen uw lijn testen en monitoren en daarna indien alles ok de snelheid overschrijven naar 100 downstream, uw upload gaat 6 blijven aangezien je een comfort? abbo hebt...

Een niet-vectoring lijn (30/10 in zone 1) die verhoogt wordt door DLM naar 70 kan nooit een maximale bitrate hebben van bijna 120 megabit/sec downstream over een afstand van bijna 400m. Zelfs niet over een afstand van 100m.

De minimumsnelheid die Proximus op hun site aangeeft is het startprofiel vanwaar ze vertrekken, de maximumsnelheid is indien de DLM na 9 dagen uw sync snelheid overschrijft. De minimum is dus gegarandeerd de maximum niet.

Even geduld dus nog is de boodschap en je geniet van de snelste beschikbare snelheden bij Proximus!
je zegt: Als je nu al 70/6 haalt en met uw lijnwaarden zit je zoiezo op vectoring. DLM

Ik weet niet vanwaar je dat haalt ik haal met een bbox2 70/6 op een niet vectored lijn !
9 dagen is mogelijk maar het zou wel langer kunnen duren zoals bij mij was de eerste keer 15 dagen en daarna onmiddellijk omdat de DLM systeem intelligenter geworden is tov vroeger.
Reputatie 3
Badge
Max downstream bitrate kan NOOIT 120megabit/sec zijn op een afstand van 350 meter zonder vectoring!

Voor Dlm heb je geen bbox3 nodig voor vectoring wel.

Bij vectoring start je op 70 en ga je via DLM naar 100
Bij geen vectoring start je op 30 en ga je naar 70

Beiden in het geval zone 1
Dat klopt inderdaad , daarom dat de eerste zin verwarrend was "Als je nu al 70/6 haalt en met uw lijnwaarden zit je zoiezo op vectoring" wat natuurlijk niet altijd klopt
in zone 2 veel al op 85 en ook zijn er al op 100 naar het schijnt!

Op userbase hebben ze daar een mooi overzicht van, maar zou het eerst weer moeten opzoeken, die Philippe daar is wel één die op dit gebied zeer goed alles op de voet volgt en op de hoogte is, hoedje af voor Philippe, wetende dat die zelf niet bij PX niet werkt en alles op zijn eigen houtje tot in details uitpluist
Reputatie 3
Badge
Het is met hier zoveel techniekers gezien te hebben de afgelopen maanden dat ik al deze info rechtstreeks van Proximus heb verkregen...


Inderdaad op Userbase zitten mensen met meer kennis als sommige werknemers bij Px zelf...
Ik zit ondertussen al op 100/20 nu nog wachten op Vplus ;-)
Natuurlijk zitten er op UB wel die van PX zelf zijn of over inside info beschikken en zo alles samen wel leidt tot gedetailleerder uitleg dan wat de medewerkers krijgen in de callcenters want die krijgen ook niet al deze gedetailleerde info door. Zelf de techniekers spreken elkaar tegen, maar ja vroeg of laat komt men toch aan de info 😉
Badge +4
In zijn openings post zegt de Bbox-tool dat hij nu op 99.999 staat, dit is dus 100 Mbps op vectoring.

Zowel voor piek als dal :

download :
max 92 Mbps
min 61,8 Mbps

upload : 4,7 Mbps

En dit is de uitslag van de internetspeedtest Proximus site die hij krijgt, via deze : http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html

Ik zit ondertussen al op 100/20 nu nog wachten op Vplus ;-)

Van mij mogen ze hier meteen die Vplus erin smijten 🙂 , want er is nog in totaal niks van vectoring in de Rop
Reputatie 2
Badge
De laatst opgegeven snelheden zijn deze van PX.
Ik stelde alleen maar de vraag omdat de Sagem tool tevoren vectoring en DLM "yes" aanduide en nu niet meer.
Blijkbaar is dit nog steeds het geval maar geeft de tool dit niet.
Ik had allerlei testen gedaan naar aanleiding van gekleurde blokjes bij het switchen van kanaal op TV
om zo tot de vaststelling te komen dat ik slechts verbonden was aan 7,5 Mbts down en afstand tot ROP veranderde enkele keren tot
maximaal 2,5 km.
Het algoritme kan wel soms problemen hebben met aanduiden op wel profiel je juist staat en met aanduiding vectoring moet je oppassen want als dit tool vectoring aanduid wil dit nog niet zeggen dat je lijn al vectoring actief staat, als je rop uitgerust werd met vectoring kaarten, kan het zelf nog tot 2 maanden duren vooraleer je lijn zelf daadwerkelijk op vectoring actief staat, en ondertussen geeft het tool wel VDSL aan maar je moet andere details kunnen uitlezen om dit te weten, bvb de fritzbox kan dat wel.

Reageer