Welke draadloze verbinding tussen decoder V3B en BBOX2?

  • 8 May 2015
  • 5 reacties
  • 165 Bekeken

Goeiedag,


Momenteel is mijn decoder V3B verbonden met mijn BBOX2 via een ethernetkabel. Deze kabel ligt in de weg en ik zou deze twee toestellen graag draadloos verbinden met elkaar.


Nu lees ik verschillende mogelijkheden: Wifi Bridge, Ruckus en Devolo. Wat zijn de verschillen? Welke is het nieuwst of het best voor mijn type decoder en BBOX2? Zijn deze vergelijkbaar in prijs?


Alvast bedankt,


Anthony

5 reacties

Op de site van Proximus kan je de prijzen vinden van wifi - bridge en devolo's


je hebt er telkens 2 nodig aangezien je met een bbox2 werkt met een bbox3 zou je indien je voor bridge kiest er maar één nodig hebben omdat er in de bbox3 er ene ingebouwd zit. 100% zeker zeggen op voorhand dat het goed zal werken kan je op voorhand nooit zeggen


Ruckus wordt niet meer verkocht bij Proximus.


wifi-bridge duo, dus voor twee 80€ (voor één : 50€; als je bbox3 hebt)


devolo duo, dus voor twee 80€


Mss best in Proximus winkel afspreken als je voor één systeem kiest dat je in geval het niet goed werkt om te mogen omruilen voor ander systeem. Je kan er terzelfder tijd ook vragen om je bbox2 om te ruilen voor een bbox3 omdat je zou willen met één wifi bridge werken.


veerschil in werking is dat wifi bridge via de ether werkt zoals alle wifi en dat devolo via de leidingen van je elektriciteit werkt, dus via de stopcontacten waar ze ingeplugd worden.


ter info: plc develo stoorbronnen
Nog verder ter info:


bbox3 modem specificaties

wifi bridge specificaties

installatiegids wifi bridge

wifi bridge bij gebruik met bbox2

voorbeeld wifi bridge met drie decoders
Dus als ik voor de Wifi Bridge kies, kan ik gratis mijn BBOX2 inruilen voor een BBOX3? Of is mijn modem nog steeds eigendom van Proximus?
wifi bridge is hier gratis te krijgen.Werkt nog,en is in zeer goede staat;Enkel moet je het wel komen halen.En ook een privé mail sturen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben maandag naar de Belgacomwinkel geweest voor de Devolo. Vlotjes geïnstalleerd, werkt voorlopig perfect. Ik zal dan later als ik een mail krijg mijn BBOX2 inruilen voor een BBOX3.

Reageer