Wegvallen signaal of "uw programma begint zo" meldingen

  • 28 December 2014
  • 4 reacties
  • 214 Bekeken

Dag mensen,


vooreerst prettige feestdagen voor jullie allemaal gewenst.


Nu mijn ouders zijn enkele maanden geleden overgestapt naar proximus tv nadat ze dat aan mij hadden gevraagd wat te kiezen. Ze hebben nu 3 tv's aangesloten op de bbox3 via wifi bridges. MAAR regelmatig valt de tv dus weg OF krijgen ze de melding 'uw programma begint zo' maar er gebeurd dan niets. Al diverse keren de decoder uit en aangezet of de wifi bridges uit en aan en meestal is dan het euvel verholpen. Vandaag een complete reboot gedaan door alles, dus ook de bbox3, uit te trekken en nadien 1 voor 1 alles weer aan te zetten. Het zijn gelukkig rustige mensen maar ze beginnen nu toch stilaan te mopperen want je bent net een spannende film aan het bekijken en ineens valt alles weer weg. Wat kunnen ze nog meer doen indien dit alles zich blijft voortdoen? Ze hadden misschien beter kabel gelegd, wel veel werk, maar dan hadden ze waarschijnlijk geen problemen gehad. En dat kunnen ze nu ook niet meer doen want dan hebben ze de wifibridges voor niks aangekocht tenzij proximus daar een geste zou kunnen doen.





4 reacties

je zou er best op aandringen bij de helpdesk 0800 22 800 om een technieker te sturen want hun materiaal zou toch moeten werken.


anders moet je zelf van alle testen beginnen te doen om uit te vissen of het aan de wifi-bridges ligt of aan de rest door voorlopig te verbinden met een losse utp kabel.


In ieder geval er zijn wel nog veel problemen met de bbox3 dit krijg ik van veel mensen te horen dat sedert zij de bbox2 met een bbox3 vervangen hebben dat er tal van problemen de kop op steken!!


Elsa al bedankt voor je snelle antwoord
Reputatie 7
Badge +1
Heeft dat iets te maken met het feit dat de b-box3 in 'full routed mode' staat? De b-box2 staat normaal in 'bridged mode', en er waren ook al problemen met de full routed mode van de b-box2 voor TV. Ik blijf bij de b-box2 in bridged mode zolang de b-box3 nog niet bugsvrij is.
Of het aan full routed mode ligt zou ik niet durven zeggen want je mag niet vergeten dat er veel zijn die problemen ondervinden en na vervanging van de bbox3 van de problemen af zijn ( daarom niet alle problemen) en zoals ik al dikwijls gezegd heb zijn de problemen verschillend voor de bb3/T en de BB3/S dit om het spannend te houden. Met de devolo's zijn er wel meer problemen om meerdere IP-TV signalen tegelijk over te sturen bv een programma opnemen in PVR terwijl er een programma bekeken wordt ook als er zowel IP-TV over passeert tegelijk met een IP-Internet signaal. Dus voor de devolo's komt dit inderdaad er op neer dat full mode je kan partner spelen maar over utp kabel heb je die problemen natuurlijk niet.

Reageer