Beantwoord

Weergave opgenomen programma begint 1 uur vroeger


  • Practitioner
  • 26 reacties
Ik heb een aantal programmas gisteren opgenomen. Als ik ze bekijk, blijkt dat het opgenomen programma het programma is die 1 uur eerder begon. Bvb de Oscar samenvatting op Zes. Begint om 20h30. Als ik de opname bekijk, dan krijg ik de volledige episode van Party of Five dat rond 19h30 begon. Het gevolg is dat, zelfs met het extra 30 minuten, het einde van de Oscar programma ontbreekt. Dit fenomeen geldt voor alle programmas dat ik gisteren heb opgenomen : Question of sport op BBC1, Mastermind op BBC2, On n'est pas des pigeons op RTBF1 .... Ik heb ook opgemerkt dat er een nieuwe software versie geinstalleerd werd : NTE mini 6.32.1.76. Ik heb de decoder terug opgestart zonder succes. Graag een vlugge oplossing a.u.b. Ik heb ook de modem terug opgestart zonder succes.
icon

Beste antwoord door KimB 6 March 2017, 09:38

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag ffr, mijn excuses voor dit ongemak. Ik heb even een aanpassing uitgevoerd. De opnames staan allemaal terug op je decoder(s). Kan je dit even bekijken en mij iets laten weten indien je nog problemen zou ondervinden? Mvg, AM
Bedankt AM, maar het probleem is niet opgelost. Bij het bekijken van de teruggezette programmas is er nog altijd een tijdsverschil. Ik heb het nogmaals geprobeerd met de Winterbeelden die nu op Canvas te zien is omdat er een tijdweergave op het scherm is. Ik heb 2 fotos bijgevoegd. De eerste foto werd genomen bij het begin van de opname, om 10h17. De weergave op de 2de foto begin om 9h24. een verschil van ongeveer 52-53 minuten. Ik heb 2 decoders en het probleem doet zich voor op beide. Volgens mij is er een software update gebeurt in de nacht van donderdag op vrijdag en ik vraag mij af of daar de oorzaak van het probleem te zoeken is.
Reputatie 5
Badge +4
Hey ffr,

Voor ik het doorstuur naar onze collega's van engineering, zou je dit even willen uitvoeren aub?
Zet je decoder(s) uit door achteraan de schakelaar op "0" te zetten. Doe dit ook voor je modem. Wacht dan 5 seconden en herstart de modem. Kan paar minuten duren voor hij volledig opgestart is. Nadien mag je de decoder(s) herstarten. Laat me weten of je nor problemen hebt. Indien wel dan stuur ik het door. Antwoord zal sowieso voor maandag zijn

Mvg,
AM
Dag,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb dit gisteren gemeld, en men zei me dat er aan gewerkt wordt, maar ook ik zie nog geen "correctie". (Heb ook decoder zo net nogmaals herstart). Is het mogelijk hier een berichtje na te laten van zodra dit (werkelijk) opgelost is.
Voorlopig tracht ik dit te omzeilen door voor al mijn geplande opnames ook het programme net erná in te plannen, maar dit neemt extra ruimte op en is uiteraard niet alleen hel vervelend maar ook niet echt makkelijk te beheren.

Bovendien heb ik nog een andere vervelende (bewuste?) "aanpassing" aan de software opgemerkt: de "laatste kans" opnames worden opnieuw (zoals dat enkele maanden geleden het geval was) in volgorde van "recentste" eerst getoond i.p.v. "oudste" eerst (zoals dit dus in de vorige versie was - ik heb dus ook "NTE-miniv5_6.32.1.76).

Dit betekent dus opnieuw dat bv. een opname die "nog 6 dagen" bewaard blijft bovenaan in de lijst verschijnt t.o.v. oudere opnames zoals bv. "nog 1 dag": dit is heel vervelend wan je moet steeds naar beneden scrollen, Ik vermoed dat dit trouwens ook zo zal zijn "binnen een serie" (d.w.z. eerst de meest recente, dan pas de oudere, die je uiteraard eerst wenst te bekijken).
Opgelet: ik heb het hier dus duidelijk over de "laatste kans", bij de volledige lijst is dit uiteraard ook zo, maar daar is dat geen "echte" vereiste (hoewel er wel iets voor te zeggen valt: stel dat vandaag de 6-de afl van een serie is opgenomen, en je bent nog maar aan de 2-de, dan ga je uiteraard niet die 6-de bekijken, maar eerst de 2de, etc, dus het zou niet slecht zijn wanneer je de serie "opent" je eerste de "oudste" of dus "laagste" afleveringen eerst in de lijstkrijgt)

Kan dit ook a.u.b. terug aangepast worden zoals vroeger? (zou het kunnen dat die aanpassing plots door een verkeerde handeling uit de nieuwe software versie is verdwenen?)

Dank bij voorbaat.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo
Bij ons dezelfde problemen op onze 2 decoders
Opnames beginnen veel te vroeg en sluiten veel te vroeg af
Niet beginnen met alles terug opstarten dit is reeds verschillende maal gedaan
Graag snelle oplossing aub
(aanvulling na het zien van de post van "AndyM Support medewerker" 15 min eerder (had deze niet gezien aangezien ik net begonnen was met mijn "post")

Dag Andy,

Moet de modem echt herstart worden?? Welk verschil maakt dat voor de software van de modem? Waarom zou het dan wel werken? Ik zal het toch even proberen en laat het zo dadelijk weten. Maar had toch graag begrepen waarom (zeker indien dit het zou oplossen, maar ook in het andere geval waar ik voor vrees).

Ik heb toch nog een bijkomende vraag: moet ik blijven doorgaan met mijn "workaround" (het opnemen van het volgende programma), of worden de opnames die "verkeerd" zijn nog automatisch gecorrigeerd? In dat geval doe ik het nog enkel voor programma's die ik vrij snel wil bekijken, alvorens het probleem is verholpen.

Tot zo.

Johnny
Reputatie 5
Badge +4
Dag Johnny, het gebeurt soms dat er updates worden doorgestuurd die er niet volledig doorgaan. Dat is de reden, maar ik zou het u nu niet aanraden want er zijn blijkbaar nog andere klanten met zulke problemen. Ik was net in contact met een Franstalige collega die wist mij te vertellen dat ook bij de Franstalige klanten identieke problemen zouden zijn.

Ik heb zonet een mail verzonden naar onze engineering om dit te laten nakijken.

Momenteel mag je uw workaround zeker uitvoeren.

Ik hoop snel antwoord te krijgen.

Mvg,

Andy
Reputatie 5
Badge +4
Dag swakke, ik heb dit reeds doorgegeven aan onze engineering. Ik hoop snel antwoord te krijgen. Mvg, AM
Beste AM, spijtig genoeg geen verbetering na de opstart. Ik ben eigenlijk tevreden dat ik niet de enige ben, omdat het betekent dat er waarschijnlijk iets is met de laatste geupdatede software. Ik was al ook begonnen de workaround toe te passen maar ik hoop dat het vlug opgelost wordt.
Ik moet ook bijzeggen dat TV replay wel goed werkt,

MVG

Freddy
Reputatie 6
Badge +1
Hier ook van dat, had Neighbours opgenomen, en het programma van een uur te vroeg staat erop. Erger vind ik dat ik nu het tweede deel van The Nightmanager op NPO1 niet heb en ook bij The Band ging het mis.
Bedankt AM. Hopelijk kan het snel verholpen worden (en hopelijk met correctie van de reeds "verkeerde" opnames).

Kan je me toch ook op de hoogte houden van het (andere) probleem i.v.m. de "laatste kans". Het zou wel kunnen dat dit automatisch samen met het opname probleem wordt opgelost, maar indien niet had ik wel graag opnieuw deze "verbetering" waar we al een aantal maanden van konden genieten.

Let wel: mijn bemerking hierbij (zie mijn eerste post) over de volgorde binnen de series staat hier gedeeltelijk los van (en is dus enkel een suggestie voor jullie engineering : voor sommige "series" kan je nl. wel eerst de recentste eerst wensen bv. i.v.m. actualiteit, dus het is niet zo éénduidig).
En wat betreft de serie opnames in "laatste kans": aangezien er voor bv. een "wekelijkse" serie slechts één aflevering binnen de "laatste kans" zal voorkomen stelt het probleem daar zich niet echt (behalve in het extreme geval van een dagelijkse serie, die toch al 60 dagen oud is, in dat geval kunnen er tot max. 7 afleveringen voorkomen en dan komen we terug bij de algemene opmerking bij de volledige lijst opnames: oudste of recentste afleveringen eerst is niet éénduidig bepaald, meestal oudste eerst).
Reputatie 5
Badge +4
Hey Freddy, ik hoop het allesinds ook. Het enige nadeel is dat we niemand kunnen bereiken in het weekend. Maar maandag zal je zeker van ons iets horen.

Mvg,
Andy
Reputatie 5
Badge +4
Johnny_033,

Momenteel kan ik je hierop geen antwoord geven maar ik heb jouw vraag ook doorgestuurd naar onze engineering.

Mvg,
Andy
Reputatie 6
Badge +1
Dus dit blijft al zeker zo het hele weekend?
Reputatie 6
Badge +1
Net heropstart gedaan, stond dan software wordt geladen en dan was er terug tv. Deed de test met "Nieuwe Maan" 12.10 op NPO2, je ziet dan de rode bol dat de opname bezig is. Je stopt de opname, je gaat kijken en dan krijg je "Krabbe zoekt Picasso" van een uur eerder.
OK. Bedankt AM.

Toch nog snel over de "laatste kans/volgorde" (ik weet dat het min of meer "off topic" is, dus dit is het laatste hierover): ik bedacht snel dat een betere suggestie (maar misschien niet zo evident te realiseren, alhoewel) zou zijn om gewoon een extra "functie" of "knop " te krijgen waarbij we zelf de volgorde kunnen kiezen, dus een soort "toggle" tussen beide volgorde zowel voor de lijst van opnames als binnen de lijst afleveringen in een serie. In dat geval is de "laatste kans" zelfs gewoon overbodig.
Reputatie 5
Badge +4
Dag wwilliamm, die werd reeds doorgestuurd naar onze engineering. Zal inderdaad voor maandag zijn. :-(

Mvg,
Andy
Reputatie 6
Badge +1
Dank je Andy, hopelijk is het dan in orde. Neem dan nu ook telkens het programma op dat erna komt, wel beetje omslachtig, maar er zijn ergere dingen.
Reputatie 5
Badge +4
Johnny_033, mss wel een goed idee maar laat ons eerst en vooral al het huidig probleem oplossen want zo een aanpassing van software neemt wel veel tijd in beslag en ik denk dat er toch belangrijkere prioriteiten zijn 🙂
Reputatie 5
Badge +4
inderdaad wwilliamm, er zijn erger dingen... bijvoorbeeld totaal geen TV 🙂 Ondertussen werd er al een algemeen ticket aangemaakt 🙂
Reputatie 1
Badge
Ook hier het zelfde probleem. Ongelooflijk dat het telkens weer fout gaat bij proximus tv. Ik durf al bijna geen tv meer kijken dat is geen ontspaning meer maar een heep ergernis. Maak aub dat het ib orde komt.
Er blijft maar nieuwe en nieuwe software komen voor de V5 decoders... Wanneer zijn de V4 decoders eens aan de beurt? Waarom moet een software testen maanden duren...
Hier net hetzelfde probleem, neem steeds" home and away" op en de aflevering van afgelopen vrijdag heb ik dus niet wel 2 programma's die voordien werden uitgezonden werden opgenomen. Hopelijk word dit vlug opgelost en is er misschien een mogelijkheid dat ik toch betreffende aflevering nog te zien krijg.
Reputatie 2
Badge
hier net hetzelfde probleem, op zenders zoals BBC, Vijf, Zes, VTM, BBC World (behalve het Journaal van 19 uur gisteren op Eén - heel vreemd). Mijn tijdelijke oplossing: ook de uitzending opnemen die volgt op de geplande opname.
Badge
Hier net hetzelfde probleem. Software-versie: NTE-miniv5_6.12.1.56.

Reageer