Beantwoord

Wééral internetproblemen

  • 7 December 2017
  • 9 reacties
  • 220 Bekeken

Paar weken geleden had ik internetproblemen. Toen ik de speedtest deed was die barslecht. nuja, hier een post gemaakr waarna m'n profiel iets verhoogd geweest is en alles leek terug normaal. Enkele weken later, terug problemen. Ik doe wééral de speedtest maar die toont alleen maar "normale" snelheden en een ms van +- 30. En toch, pagina's laden supersloom, ik moet mijn router 10 x per dag heropstarten omdat de wifi op mijn gsm aantoont dat ik internet heb maar dit onwaar blijkt te zijn, ik word uit games gegooid, op discord hoort niemand me plots nog praten en als ik dan heropstart kan ik zelfs niet meer joinen.

Dus ja, zal ik om de 2 weken mogen komen aankloppen omdat het internet die zoiezo al op niks trekt dan nog eens maar half werkt?

Ja, mijn pc is verbonden via kabel ...
icon

Beste antwoord door sabineb 7 December 2017, 11:07

Bekijk origineel

9 reacties

waarom vraag je dan geen gratis happyhouse interventie van een happyhouse technieker die bij u thuis de zaak komt uitpluizen, aangezien je probleem onopgelost blijft.
Deze happyhouse technieker kan je zelf aanvragen via deze weg > http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 6
Badge +4
Hi

De max capaciteit van je huidige vdsl2 lijn is Attainable Net data Rate30066.0

en dat haal je momenteel ook tot op de router

Als ik je post lees..zie je wel een goede WiFi verbinding maar heb je geen of slecht netwerk..

maar ondervind je zelfde probleem via LAN ( game consule? pc??)

Ik zie dat je met een BBox3/T werkt..ik zou daarop graag eens een software check doen en een eventuele upgrade,indien nodig een factory reset

Daarvoor ga je echter een tal minuten ofline zijn en zullen ook alle instellingen terug naar fabrieksinstellingen komen te staan , dus geavanceerde instellingen zoals portmapping gaan hiermee verloren.. is dat ene probleem?

Mvg sabine
Hi
De max capaciteit van je huidige vdsl2 lijn is Attainable Net data Rate30066.0
en dat haal je momenteel ook tot op de router
Als ik je post lees..zie je wel een goede WiFi verbinding maar heb je geen of slecht netwerk..
maar ondervind je zelfde probleem via LAN ( game consule? pc??)
Ik zie dat je met een BBox3/T werkt..ik zou daarop graag eens een software check doen en een eventuele upgrade,indien nodig een factory reset
Daarvoor ga je echter een tal minuten ofline zijn en zullen ook alle instellingen terug naar fabrieksinstellingen komen te staan , dus geavanceerde instellingen zoals portmapping gaan hiermee verloren.. is dat ene probleem?
Mvg sabine

Via PC met kabel heb ik inderdaad hetzelfde probleem. En het blauwe lichtje van de wifi op de router schakelt bijna elke dag over naar rood. in het begin had ik dit niet en ik heb ook niks veranderd.

Het is geen probleem, dus doe maar.

@martin

De laatste keer dat er een technieker over de vloer kwam van proximus vertelde hij me dat het probleem (een ander probleem) opgelost was en ging hij ervandoor. Toen ik testte of dit probleem inderdaad wel opgelost was of niet, bleek dat niet zo te zijn. Dus excuseer me als ik een beetje skeptisch ben over de klantenservice bij proximus. 2 weken geleden nog ben ik 2 x naar een verkooppunt mogen rijden omdat ik een nieuwe simkaart nodig had en toen ik thuis kwam bleek dat er geen verzoek ingediend was om deze te activeren. als je dan naar de helpdesk belt zeggen die dat zij dat niet meer mogen doen en mag je terug een uur onderweg zijn om simpelweg te zeggen dat ze de kaart moeten activeren.

Om je maar enkele voorbeelden te geven.
geen enkel probleem hoor, ik geef dit enkel en alleen mee als tip, omdat ik hier ook soms lees at er blij zijn na een bezoek van de happyhouse technieker, maar inderdaad dat zal waarschijnlijk niet altijd en voor iedereen het geval zijn 😉
Reputatie 7
Badge +4
Is het enkel het wifi lampje dat rood brandt, of ook het lan lampje? Indien beide wijst het namelijk op een ip conflict binnen je netwerk. In dat geval kan je nakijken of er 2 toestellen hetzelfde ip adres kregen, dit valt vaak voor als sommige toestellen met een vast ip adres werden ingesteld en andere toestellen dan weer met een dynamisch ip adres.
Is het enkel het wifi lampje dat rood brandt, of ook het lan lampje? Indien beide wijst het namelijk op een ip conflict binnen je netwerk. In dat geval kan je nakijken of er 2 toestellen hetzelfde ip adres kregen, dit valt vaak voor als sommige toestellen met een vast ip adres werden ingesteld en andere toestellen dan weer met een dynamisch ip adres.
Alleen het wifi lampje
Reputatie 7
Badge +4
Ledge Kan je me via privé bericht even je lijnnummer doorgeven aub? Groeten.
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +4
Ledge, ik heb je lijn nagekeken en de waarden ervan zien er toch niet zo super uit, ik ga hier eens een technieker voor langs sturen. Kan je via privé bericht naar het Proximus team (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) een paar datums geven dat je hiervoor beschikbaar bent en ook een contactnummer voor de technieker?

Reageer