Vraag

Webpagina's laden traag

  • 28 October 2016
  • 33 reacties
  • 1293 Bekeken

Reputatie 5
De laatste tijd werkt mijn internet traag en soms nog trager. Daarom besloot ik een lijntest te doen via MyProximus. Daar zag ik de laatste weken verschillende keren staan bij afspraken"U SLA zal worden gerespecteerd " En wanneer ik de lijntest wou doen kreeg ik de melding dat er geplande weken waren voorzien wegens onderhoud of een activatie van een nieuwe dienst. Soms waren die meldingen weg om een paar dagen later weer op te duiken. Als ik dan toch eens een lijntest kon doen was volgens jullie alles in orde met mijn lijn. Metingen van snelheidstesten zijn toch wel laag naar mijn mening. Down 4,73,Mbps ,8,19 Mbps, 6,25 Mbps Up 5,24 Mbps, 5,26Mbps en 5,37Mbps. Vroeger haalde ik rond de 12 Mbps. Dus ondanks die geplande werken is mijn surfen niet sneller geworden. Soms duurt het bijna 1 minuut om een pagina te laden als bv het nieuwsblad.be. Dit is op alle gebruikte toestellen waarvan er max 2 tegelijk werken. ik werk altijd via wifi 1vaste pc en 1 laptop met linux mint en 1 laptop met windows 10. Met de windows 10 laptop raak ik ook regelmatig het wifi signaal kwijt. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd op de bbox2. Volgende gegevens van de bbox:
Downstream Training Margin : 17.7 dB
Downstream line rate 60176 kbps
Upstream line rate 10064 kbps
Kan het zijn dat de bbox niet goed meer werkt? Of zijn die weergegeven snelheden niet de echte snelheden maar de mogelijke snelheden.
mvg

33 reacties

Jamo,
Je kan ook eens testen wat het geeft als je met je pc verbonden bent over utp met bbox3 en rechtstreeks op je pc een pppoe netwerkverbinding maakt.
Reputatie 5
Dat zal moeilijk gaan een bbox3 verbinden daar ik dat niet heb. En al dat testen,wat gaat dat uithalen. Het gaat me niet om een topsnelheid te halen maar dat ik op een normale manier een webpagina kan openen en Netflix kijken. En nu kan dit een tijd goed gaan en dan weer niet.
mvg
Speelt geen rol bbox2, bbox3 of Fritz!box, dan sluit je een groot deel van de bbox2, of bbox3 uit waar het ken mislopen en in sommige gevallen kan deze test het één en ander aan het ligt brengen.
In verband met de vraag van RedsFan, als je een bbox2 of Fritzbox hebt kan je ook direct zien via zijn UI op welke lijnsnelheid je staat, en bbox3/S via een tool die je vindt op https://userbase.be/forum.
Badge +4
Jamo heb je dan geen Bbox 3 ??? want als je nu op vectoring zit en je gebruikt een bbox 2 dan werkt deze niet zo goed en krijg je minder snelheid omdat de bb2 geen vectoring ondersteund.
bbox3 maakt iets uit om van de basis vectoring snelheid te kunnen genieten, indien de DLM nu niet in staat is om met zijn bbox2 de zelfde basis vectoring snelheid te bereiken.
Als hij op vectoring staat kan hij met de bbox3 wel nog (mogelijks) hogere snelheden bovenop deze basis vectoring snelheid halen wat hij met een bbox2 zeker niet kan halen.
Wat de beschrijving van zijn probleem betreft, daar is het absoluut nog niet zeker of dit iets gaat uithalen.
Buiten dit probleem is het in ieder geval beter dat hij zijn bbox2 omwisselt met een bbox3.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jamo

Wat de lijnsnelheid betreft. Uw lijn kan een max capaciteit halen van rond de 100Mb, gemiddeld halt die nu maar 60Mb zie ik als ik de synchronisatiesnelheid bekijk tot op je router..

( bassiprofiel 70MB- met DLM 100MB)

Grootste oorzaak hievan is volgens mij gewoon de bbox2 router die geen full vectoring router is.

Deze kan echter gratis vervangen worden via een kialapunt

Stuur ons je kialapunt naar keuze door via privebericht + gsm nummer waarop de levering van de router kan bevestigd worden

mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +4
Hi redsfan.. is ook wat ik aanraadde intussen..nog een bbox2 zag ik..dus aanbevolen over te stappen naar bbox3
Reputatie 5
Dag sabneb,
Sorry voor de late reactie, nog niet veel tijd gehad en zit nu ziek thuis 😉. Ik heb ondertussen een paar keer contact gehad met de klantendienst en daar is er nooit een probleem gevonden met mijn lijn. Er is ook nooit voorgesteld de modem om te ruilen. Voorlopig geen problemen meer met Netflix via wifi. Wanneer ik via de netwerkkabel verbind is er een schommelende resolutie in de weergave. Surfen gaat ook terug goed. Ik was al met de overstap bezig naar edpnetmaar heb het maar even op hold gezet en wacht verder af. Als het zo blijft ben ik tevreden,ook al haal ik niet de volle snelheid. Ik ga ook de netwerkkabel eens vervangen om te zien of dat verschil geeft.
mvg

Reageer