Webmail blijft emails vasthouden

  • 31 August 2012
  • 3 reacties
  • 1840 Bekeken

Sinds begin juli worden de emails op de server niet meer fysiek doorgegeven aan mijn Outlook 2010. Ik bedoel daarmee dat als ik verzenden/ontvangen doe op Outlook 2010 alle emails wel (schijnbaar) binnenkomen in mijn Outlook 2010, maar ze verdwenen niet niet meer uit de Webmail. Ze blijven daar allemaal staan. Als ik emails las of opende in Outlook 2010, gaf ook in webmail die status weer. Het was precies alsof mijn Outlook 2010 maar een soort spiegel was, en de werkelijke emails niet in mijn Outlook 2010 zaten.


In een vergissing heb ik onlangs (nu maandag) alle emails uit mijn webmail gedelete, en nu ben ik die in mijn Outlook 2010 ook kwijt. Blijkbaar stonden de 'echte' emails op de server van Belgacom (in Webmail) maar niet in mijn outlook 2010. Door ze van de Webmail te verwijderen, zijn ze nu in mijn Outlook 2010 ook allemaal verdwenen :s.


Ik heb aan de instellingen van Outlook 2010 niets gewijzigd (bij mijn weten). En in de Webmail van eServices kon ik niets vinden aan instellingen die ik gewijzigd zou hebben. Alle synchronisatie-instellingen in Outlook 2010 zijn ongewijzgd. En als ik verzenden/ontvangen doe haalt hij schijnbaar alle emails binnen in Outlook (maar blijkbaar enkel een soort afspiegeling van wat op de Webmail echt staat). Maar blijkbaar dus enkel een kopie van wat op de server van Webmail is blijven staan. Door die daar te verwijderen ben ik die nu in Outlook 2010 ook al mijn mails van 2 maanden kwijt.


Heeft iemand een idee aan welke instellingen in Outlook 2010 of Belgacom Webmail dit ligt? Ik kan het probleem niet isoleren. En twee : is het mogelijk om al mijn gedelte emails vanaf begin juli toen het synchronisatie (of ander) probleem zich voortdeed terug te bekomen? Ik heb ze nu van de webmail gedelete en dus ook in outlook kwijt. En er zaten tussen die twee maanden emails wel een groot aantal belangrijke tussen ... :s Help!

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Mails die je via outlook binnenhaalt, worden opgeslagen in een PST bestand op je lokale PC. Normaal is de enige manier om die daar te wissen, als je dat zelf doet vanaf je PC...

In de instellingen van je account van skynet (in outlook, meer instellingen, geavanceerd) kan je wel instellen dat gedurende een bepaalde periode een kopie blijft staan. Als je dat afvinkt worden alle e-mails op de skynet-server wel gewist eenmaal ze in outlook zitten.

Waarom je mails in outlook verdwijnen, als je ze in de webmail verwijdert is me wel een raadsel. Gebruik je de pop3 server of de IMAP instellingen ?

Ik zou gewoon eens proberen met in die geavanceerde instellingen, dat behouden van de emails op de skynet server, uit te schakelen. Hopelijk is daarmee je probleem opgelost.
Reputatie 1
Badge
Mogelijk zitten de ge-delete emails op de mailserver van BGC nog in de vuilbak? Tenzij u deze ook heeft geledigd, dan zijn ze daar niet terug te vinden.

Als u Google desktop heeft dan kunt u, als u zich enkele headers herinnert zoeken in uw computer. Mogelijk een manier om de locatie te traceren van uw verloren e-mails.

Maar, het kan ook best zijn dat de emails zijn gedefragmenteerd terwijl uw email verbinding open was. Ontvangt u dan net mail dan kan er wel eens zoiets gebeuren als u beschrijft.
Ok. Heb het probleem inderdaad gevonden in de settings. Mijn webserver is om een mij onduidelijke reden van de POP3 naar de IMAP-settings gegaan. En de IMAP-setting betekent dat Outlook 2010 enkel als een 'mirror' dient van wat op de webmail server staat. M.a.w. alle bewerkingen op de webmail server qua verwijderen tonen dus in de Outlook 2010 gewoon als spiegel van de webmail. In mijn Outlook 2010 zit dus niets meer van de verwijderde berichten van de webmail server ... ook niet onder de 'Verwijdere items'-folder want in Outlook zit geen enkele kopie :s

Mijn vragen nu zijn:

1. Hoe komt het dat deze instellingen gewijzigd zijn? Dat moet dus ergens begin juli gebeurd zijn, maar niet bewust door mij gedaan, want tot voor kort wist ik niet eens waar die instellingen zich bevonden? Is dat iets dat door Belgacom werd gedaan? Of door Outlook 2010?

2. En heeft Belgacom nog een kopie van mijn emailverkeer sinds juli 2010 ergens in backup staan? Zodat ik die emails kan terugkrijgen? Heb dat dus verwijderd van de webmail server en daardoor dus definitief kwijt in outlook 2010. Maar ik zou die mails graag terughebben ....

3. Alle mails die binnenkwamen en door regels in folders in mijn Outlook 2010 werden toegewezen zijn WEL in Outlook 2010 bewaard gebleven. Maar mijn Inbox dus niet :s.

4. In mijn accountinstellingen is de inkomde mailserver die vroeger een pop3.skynet.be server was nu een IMAP.skynet.be server geworden. En de mogelijkheid om het type mailserver terug op POP3 te zetten is NIET mùogelijk want in dat drop-down menuutje er net boven staat op lichtgrijs en uitgeschakeld. Kortom ik kan dus de imap-instelling niet ongedaan maken in mijn Outlook 2010?

HELP!

Reageer