Beantwoord

Wat is WAZE ?

  • 11 August 2016
  • 47 reacties
  • 2759 Bekeken

Op mijn factuur van een mobiel nummer (heb er 2 gekoppeld) zie ik een bedrag staan van 47,68 euro en bij het opgeroepen nummer staat er WAZE.
Iemand een idee wat dit precies is?
Ik heb al op internet gezocht en blijkt dat dit een soort van GPS app. zou zijn.
Zou het kunnen zijn dat de Pokemon Go app dit gebruikt? (Mobiel is van mijn zoon)

In bijlage heb ik de lijn vanuit mijn factuur.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Wim 12 August 2016, 08:23

Bekijk origineel

47 reacties

Ben benieuwd of die uitleg er zal komen. Waarom draaien ze zo rond de pot ? Een fout toegeven is geen ramp, ze verzwijgen vind ik gewoon niet kunnen. Los de fout op en geef een duidelijke uitleg aan de klanten !
Reputatie 2
Hallo,

Ook hier via My Proximus ontdekt dat er reeds 27,55 euro aangerekend staat voor WAZE (6,88 euro op het abonnement bij mijn man, de rest bij mij) . Het gaat inderdaad om het verbruik van 3 en 4 augustus; op het tijdstip van de aanrekening zaten wij in het rouwcentrum voor een laatste groet aan een familielid. Hallo???? Tevens blijkt dat het dus om Pokemon trafiek zou gaan. Net zoals Bety Boop op dit forum laat weten hebben wij helemaal geen Pokemon op onze smartphone staan (ken dit enkel omdat er zoveel ophef wordt over gemaakt in de media). We weten trouwens niet eens hoe we dit moeten installeren... Hoe komt dit dan aangerekend op mijn factuur als ik dit al helemaal niet geïnstalleerd heb???? Had trouwens ook al mijn mobiel dataverkeer afgezet; zet dit nu al eens terug aan maar helemaal gerust ben ik er toch nog niet op hoor!!
staat dit aangerekend op je definitieve factuur want volgens proximus zegt zal het niet op de definitieve factuur aangerekend worden
Neen, staat niet op de definitieve factuur,wel op lopend verbruik. Maar dan ook weer niet op het verbruik dat je via app kan raadplegen.
Reputatie 2
staat dit aangerekend op je definitieve factuur want volgens proximus zegt zal het niet op de definitieve factuur aangerekend worden
Nee, op mijn voorlopig verbruik. Definitieve factuur van de maand augustus krijgen we pas in september. Als we de berichten mogen geloven gaat het niet op onze definitieve factuur staan, ik wacht dus af tot de definitieve factuur.
inderdaad best de definitieve factuur afwachten en als het dan toch niet klopt kan je ze betwisten.
Reputatie 7
Badge +6
inderdaad best de definitieve factuur afwachten en als het dan toch niet klopt kan je ze betwisten.
Met de informatie waarover ik beschik zal deze WAZE-trafiek niet gefactureerd worden. Het betreft immers een technische fout, die ondertussen verholpen is.
Klanten hoeven zich geen zorgen te maken!

Groeten,
Wim
Zo moet het zijn PX er was een fout bij jullie en jullie geven dat eerlijk toe.

En de klanten hebben antwoord op korte termijn bedoel er mij als er volop klachten binnen komen over pokemon, en het is normaal dat jullie paar dagen nodig hebben om het te onderzoeken. Maar nu al een antwoord is snel vind ik voor PX.

Maar nu weten wij als klant dat waar dat extra verbruik zat.
Ben blij dat ik enkel mijn gsm gebruik om te bellen.

grtt
@ Wim ,

Klopt het dat het data verbruik voor het gebruik van de wazes app, ook gratis geleverd wordt door Proximus ?

Mvg,
Elsa
Reputatie 7
Badge +6
@ Wim ,
Klopt het dat het data verbruik voor het gebruik van de wazes app, ook gratis geleverd wordt door Proximus ?
Mvg,
Elsa

Enkel de Pokémon GO data is gratis, de eventueel op de achtergrond draaiende apps dus niet. Met WAZE was er een tijdelijk technisch probleem met abnormaal hoog verbruik, aangerekend op 3 en 4 augustus. Dat verbruik, voor 3 en 4 augustus, wordt niet aangerekend.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Sandra_065,

In principe wordt dit verbruik niet aangerekend, omwille van de promo tot 31/10/2016.

Maar we volgen het intern zeker verder op!

Groetjes,

HeidiE
Was net de factuur aan het nakijken van juli. Ik dacht zal maar eens kijken naar het verbruik van augustus. En zoals hierboven vermeld ook wordt de waze hier vertoond. Momenteel met een een bedrag van 41€! Hopelijk is men van zijn woord en wordt dit niet aangerekend (zoals ik hierboven lees)
▬► melding via Proximus.be/myproximus :

Hallo, Er staat op het bericht dat het bedrag van 04/08 zal worden gecrediteerd maar wat met 03/08 want daar staat er bij ons ook verbruik van 'waze'. Want ik zie dat er nog mensen zijn met bedragen van 03/08.
Reputatie 7
Badge +6
Hallo, Er staat op het bericht dat het bedrag van 04/08 zal worden gecrediteerd maar wat met 03/08 want daar staat er bij ons ook verbruik van 'waze'. Want ik zie dat er nog mensen zijn met bedragen van 03/08.
Charlotte,
volgens de informatie waarover ik beschik zou het gaan over de WAZE-data van 3 én 4 augustus die onterecht werd aangerekend, en dus niet zal gefactureerd worden.
Hallo, Er staat op het bericht dat het bedrag van 04/08 zal worden gecrediteerd maar wat met 03/08 want daar staat er bij ons ook verbruik van 'waze'. Want ik zie dat er nog mensen zijn met bedragen van 03/08.
Charlotte,
volgens de informatie waarover ik beschik zou het gaan over de WAZE-data van 3 én 4 augustus die onterecht werd aangerekend, en dus niet zal gefactureerd worden.


Bedankt voor de snelle reactie!
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze het steeds hebben over "pokémon Go verbruik" want wij spelen géén pokémon en hebben het ook niet geïnstalleerd en hebben ook verbruik van WAZE op 3 augustus. Ondertussen wel medewerkster aan de lijn gehad die bevestigde dat het gecrediteerd zal worden.
Reputatie 7
Badge +3
Dat klopt, we weten dat er op 3 én 4 augustus onterechte aanrekeningen zijn gemaakt, dit wordt opgevangen bij opmaak van de facturen. Mvg, HeidiE
Wij spelen geen pokemon en Waze is niet geactiveerd en toch hebben wij een lopend verbruik van 2207 euro. Volgens de klantendienst moeten we onze factuur afwachten, ze weten ook niet hoe het komt. Hopelijk moeten we niet betalen!
je vraag werd hier al beantwoord:=> https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/waze-data-kosten-35460
ja maar er staat dat het gaat om pokemon verbruik en wij spelen geen pokemon
doet er niet toe er zijn foutieve waze aanrekeningen gebeurd die zullen rechtgezet worden, zoals Prox hier al verschillende keren gemeld heeft, neem anders gewoon eens contact op met klantendienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) als je wilt gerust gesteld worden

Reageer