wanneer opzeggen zonder kosten

  • 20 August 2012
  • 2 reacties
  • 476 Bekeken

Beste,

Op mijn factuur van 4/7/12 staat de tekst:
'Goed nieuws! Vanaf 1 juli dalen de standaardprijzen voor uw gsmen
mobiel internetverbruik
in het buitenland in de Europese Unie. Bellen: 0,3509 EUR/min (facturatie per seconde na
31ste seconde). Opgebeld worden: 0,0968 EUR/min (facturatie per seconde na 1ste seconde).
Sms sturen: 0,1089 EUR/sms. Klanten met Vodafone Passport genieten in de Europese
partnerlanden van het Passporttarief;
bellen: 0,99 EUR/oproep + gemiddelde nationale prijs
per minuut (facturatie per seconde na 1ste minuut), opgebeld worden: 0,99 EUR/10 min. Deze
klanten kunnen op elk moment gratis de optie Vodafone Passport deactiveren en van het
standaardtarief genieten via eServices
op www.belgacom.be of door te bellen naar de
klantendienst op het nummer dat op deze factuur is vermeld. De opties ProxiWorld +,
Vodafone Eurocall, Vodafone World Exclusive, Vodafone World Preferred, Bizz Mobile Europe
en Bordering Countries zullen vanaf dan niet meer bestaan. Klanten met deze opties zullen
van het voordeligere standaardtarief genieten.
Om te surfen op internet zullen vanaf dan Mobile Internet Travel Access Time, Data Europe
en Eurodata niet langer bestaan. Deze worden vervangen door het nieuwe standaardtarief,
Mobile Internet Travel Access Volume: 0,8470 EUR/MB (facturatie per 1 KB). De bundels Daily
Travel Pass (5,99 EUR/10 MB), Daily Travel Pass+ (18,15 EUR/50 MB), Vodafone Mobile
Internet (24,20 EUR/maand voor 50 MB), Vodafone Mobile Internet Plus (90,75 EUR/maand voor
500 MB), Mobile Internet World (114,95 EUR/maand voor 150 MB), BlackBerry Europe (12,10
EUR/maand voor 30 MB) en BlackBerry World (24,20 EUR/maand voor 50 MB), die erop gericht
zijn om de klant een gunstig tarief te geven, blijven bestaan en de prijs boven bundel zal
eenvormig gemaakt worden en dalen voor de landen inbegrepen in de bundel. Zie exacte
voorwaarden op www.belgacom.be. U kunt op elk moment naar de standaardtarieven
overschakelen via eServices
op www.belgacom.be. De surfbeperking tot 60 EUR/maand geldt
voortaan wereldwijd.
Bovendien worden vanaf 06/08/2012 de tarieven voor uw oproepen en sms’en in het buitenland
aangepast en/of verhoogd.
Voor alle oproepen en sms’en vanuit of naar een land dat geen deel uitmaakt van de
Europese Unie betaalt u 3 euro per minuut en 70 eurocent per sms. Voor alle oproepen die u
ontvangt buiten de Europese Unie betaalt u 1,50 euro per minuut. Voor Vodafone
Passportklanten
geldt de aanpassing vanaf 06/09/2012. We herinneren u er aan dat u uw
abonnement zonder extra kosten kunt opzeggen als u een brief stuurt, ten laatste op de
laatste dag van de maand die volgt op de eerste factuur met de aangepaste tarieven. Surf
naar www.belgacom.be/roaming voor de vergelijking van de huidige tarieven.
Alle bovenvermelde prijzen zijn inclusief btw.'.

Ik heb een MTV generation abonnement sinds maart 2012 (25 EUR/M).
Ik ontving ondertussen de volgende factuur vavn 4/8/12 (voor periode 28/6/12 - 27/7/12).

Wanneer kan ik mijn abonnement dan kosteloos opzeggen door middel van een aangetekende brief?

Of wacht ik beter tot 1/10/12?


Groetjes

2 reacties

Reputatie 1
Badge
U kan opzeggen vanaf dit ogenblik tot 1 maand achter dat je een factuur hebt gekregen waarop de tarieven zijn aangepast.

Dat is de betekenis van die tekst onderaan. Hou er wel ook rekening mee dat er normaal een opzegperiode is van 1 maand (dus als je nu opzegt, zal je toch nog 1 maand moeten betalen).

Nu : als je die opzegbrief stuurt, verwijs dat naar de tekst op die factuur, en vermeld er duidelijk bij dat je onder geen enkele voorwaarde een verbrekingsvergoeding wenst te betalen.

En zoals je wel zal weten : deze moet je aangetekend opsturen.
Beste Els,


U dient een aangetekende brief te sturen met vermelding dat u wil opzeggen wegens aanpassing van de tarieven.

U moet ook rekening houden met 1 maand vooropzeg.



Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer