Beantwoord

Wanneer komt FOX in het aanbod?



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

124 reacties

Reputatie 7
Badge +6
evebxl,
De info van deze facebook post is verkeerd.
FOX TV komt bij ProximusTV in het aanbod vanaf maandag 17 oktober, wel enkel in het Entertainment NL en Multi NL boeket, dus niet in het basisaanbod.
Groeten,
Wim

Dag Wim,
Mogen we dit beschouwen als een 'officiële mededeling' ?
Bedankt!
🆒

Wat mij betreft wel :8
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Patrick zoals ik in de vorige reacties al zij dit slaat gewoon nergens op. Heel Belgie kan FOX in het basispakket bekijken behalve 1,5 miljoen PX klanten die moeten voor deze zender betalen. Het kan gewoon niet gekker in Belgenland. Zoals de reactie van EVEBXL al aangeeft kan men ook via de petitiepagina proberen druk te zetten op PX.
Ook zou men een mail naar Minister Sven Gatz kunnen sturen. Deze is verantwoordelijk voor media en Vlaamse regulator. Bepaald welke zenders elke provider in het basispakket moet hebben. Heb hier al naar toe gemailed nog geen antwoord. Mail adres: kabinet.gatz@vlaanderen.be
Reputatie 7
Badge +2
En de zender ms weg uit de entertaiment boeket dus.
sorry voor de fouten ik ben frans tallig

dat zou dan inderdaad de logica zijn, tenzij ze MS blijven houden voor het verlies van BBC three.
Reputatie 5
Badge +2
Heel jammer dat FOX niet in het basisaanbod komt, terwijl de concurrentie het wél doet. Hoe dan ook is de reden hiervoor wel duidelijk: Proximus wil terug het Entertainment-boeket aanvullen en zag met FOX een kans, net zoals BBC First (die ook zogezegd vanaf 17 oktober moet komen en waarvan we nog niks hebben gehoord). De groep achter FOX en Proximus hebben nooit een goede relatie gehad. Zo kwam er nooit een akkoord over het toenmalige Fox Life en nog steeds geen doorbraak om NGC NL HD (ook van de groep achter FOX) aan te bieden. Het is al met veel moeite dat FOX nu bij Proximus komt, betalend weliswaar. Anderzijds zijn er ook zenders die bij de concurrentie betalend zijn en bij Proximus in het basisaanbod zitten zoals Animal Planet en E! Entertainment, Fashion TV. Maar in Vlaanderen bepaalt Telenet de tv-norm qua zenderverwachtingen en niet Orange, Proximus of TV Vlaanderen.

Trouwens de zenders die standaard in het basisaanbod moeten zitten, bevatten geen commerciële zenders. Het gaat over de VRT, NPO, RTBF en de regionale tv-zenders. Providers zijn vrij om eender welke andere zender wel of niet aan te bieden, in basisaanbod of betalend. Het aanbod bij de providers komt grotendeels met elkaar overeen, maar niet volledig (bv via exclusiviteitscontracten, eigen zenders of geen interesse vanuit de provider). Natuurlijk kunnen kijkers en abonnees druk uitoefenen, maar het is de provider die beslist op het einde van de rit. Boodschap is dus: blijven vragen via alle mogelijke communicatiekanalen 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Hier is geen logica meer aan. Neem aan dat TN en TV Vlaanderen hetzelfde betaald als PX. Waarom vraagt PX dan geld aan zijn klanten voor FOX en de andere providers niet.

Als de mensen ervoor willen betalen, waarom niet? Als het zo veel beter is bij de concurrentie, waarom zijn al die mensen dan nog niet bij de concurrentie?


Omdat niet iedereen naar TN kan overstappen. België is groter dan Vlaanderen en daar zit TN maar in enkel gemeenten bv: Brussel, Komen, etc.

Toen ik zelf nog in het Vlaamse Gewest woonde zat ik ook bij TN. Maar door werk moeten verhuizen. En daar zijn ze niet beschikbaar. PX is dan het minste kwaad.

Trouwens, er zijn al zes extra handtekeningen bijgekomen 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Satelliet biedt het voordeel om veel Britse zenders te bekijken (freesat.co.uk). Je moet dan wel zorgen dat je multiple LNB aanschaft en dat je in je gebouw een schotel mag ophangen die wijst in de richting van de satellieten. bij mij kan dat helaas niet.

FOX zit bij TV Vlaanderen wel in IPTV en niet via TVB-S2, dus weet niet of je dat kan opnemen bij hen?
Reputatie 7
Badge +2
Fox komt op kanaal 192 in HD vanaf 17 oktober. Stond in de nieuwsbrief van PX.
Reputatie 4
Badge +1
Op 17 oktober komt op kanaal 192 (in HD) de zender FOX je Multi boeket aanvullen! Vrijwel direct na uitzending in Amerika kan je al de nieuwste afleveringen van de beste series (Empire, Outcast, ...) bekijken. En vanaf 24 oktober om 22.30 uur kan je weer griezelen met het zevende seizoen van 'The Walking Dead'. Tegelijkertijd verdwijnen ook Movies & Series en Lacht uit je boeket.

Dus 1 zender erbij en 2 andere zenders eraf 😞
Reputatie 5
Badge +2
Eén van de managers van FOX had verteld op Facebook dat er geen onderhandelingen waren met Proximus, terwijl die laatste maar standaardantwoorden ("we zijn aan het onderhandelen...") aan het geven is op vragen van klanten. Gewoon toegeven dat de (eerste) onderhandelingen mislukt waren/zijn, is misschien slecht nieuws maar wel tenminste eerlijk.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Sabineb.

Kan dit ook gedaan worden voor het toevoegen van HD zenders zoals de NPO's, BBC's, Eurosport etc.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Sabineb. Jij bent de eerste PX medewerker die een antwoord geeft over de toevoeging van HD zenders. Heb wel een vraagje. Eurosport 1NL HD is wel te zien op de PX tv app. Waarom kan deze zender dan ook gewoon niet aan het basisaanbod toegevoegd worden en hoe komt het dat PX minder HD zenders heeft dan TN.
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/wil-fox-op-proximus-34452
Reputatie 7
Badge +1
Een ding snap ik niet. Zender KTO was zo opgelost. Maar ja dat is weer Franstalig. Krijgen altijd voorrang. Je ziet dat nu weer met FOX en meer HD zenders toevoegen. Weet zeker als het franstalig is, is het zo gebeurd.
Reputatie 7
Badge +6
Een ding snap ik niet. Zender KTO was zo opgelost. Maar ja dat is weer Franstalig. Krijgen altijd voorrang. Je ziet dat nu weer met FOX en meer HD zenders toevoegen. Weet zeker als het franstalig is, is het zo gebeurd.
Dat zal toch wel eerder wat met een 'beetje' druk vanuit kerkelijke kringen te maken hebben, hoor. 😉
Dan denken we tenminste het zelfde van elkaar :-)))))
FOX
Reputatie 7
Badge +1
We hebben al een Vlaamse en Waalse regering. Dus PX maak een apart Vlaams, Waals en Brussels pakket. Dan zijn we van veel problemen verlost
Ben ik niet akkoord Antoon in Wallonië hebben ze pak meer zenders voor hetzelfde geld dan in Vlaanderen. Waarom moet ik als Vlaming meer betalen dan een Waal voor minders zenders?

En ik wil ook zeker FOX hebben.
Reputatie 7
Badge +1
Dan moeten de Vlamingen daar tegen in gaan. PX kan een mooi pakket maken met als basis het Scarlet tv pakket. Maar dat is hier in Belgie Vlamingen accepteren alles gelaten. De Walen niet zo gauw. Die gaan er meer tegen in.
Waarschijnlijk ook om die reden dar OTT TV zoveel succes heeft daar betaal je eigenlijk voor de zenders waar je graag naar kijkt als ik het systeem goed begrijp.
Zullen nooit FOX krijgen bij PX gewoon omdat FOX in de groep zit van TN, spijtig genoeg.

Ik weet dat en de klanten ook maar PX zwijg erover.
Domme strategie wees eens eerlijk en zeg ons het klopt.
Kunnen die zender niet binnenhalen zeg het ons, en wij als klant zullen dan het respecteren omdat jullie eerlijk zijn.
Maar ik begin te denken nu aan een oud spreekwoord " Veel beloven doet de zotten in vreugde leven".
Er is maar één middel en ik herhaal ze niet meer, er is ook een spreekwoord dat zegt "wie niet luisteren wil moet voelen" 😉
Reputatie 2
Zullen nooit FOX krijgen bij PX gewoon omdat FOX in de groep zit van TN, spijtig genoeg.

Ik weet dat en de klanten ook maar PX zwijg erover.


FOX zit echt niet meer exclusief bij Telenet hoor, TV Vlaanderen heeft deze zender ook in hun aanbod.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat dit voor een selecte groep kijkers is. Hun nieuwste decoder en een internetverbinding zijn vereist, maar het feit dat ze het kúnnen aanbieden zegt genoeg.
Reputatie 7
Badge +1
Denk ook dat het over geld gaat. NG HD en Nat Geo Wild HD zitten wel in de boeketten van PX maar dat is betalend. Dus als FOX komt zullen ze deze stallen bij een van de boeketten. Zal allemaal extra betalend worden. Denk dat zenders die nu weg vallen uit de boeketten opgevuld zullen worden door zo een zender.
Reputatie 7
Badge +6
Ik vrees dat ze die boeketten gewoon laten 'leegbloeden'. Als het de bedoeling is hun Movies &,Series Pass te pushen, waarvoor ze me al een aantal keer gecontacteerd hebben, dan gaan ze daar toch heel wat beter moeten in aanbieden dan nu het geval is. Iedereen die ik ken, ik ook trouwens, heeft dat zelfs al opgezegd ver voor de gratis maand voorbij was, zo triest is het aanbod daarin.
Movies &,Series Pass is zijn geld niet waard zi dat bij de zus die hebben TN daar het aanbied op filmgebied, Amaai wat een modern aanbod daar van films en series.