Wanneer HD TV?

  • 12 March 2011
  • 9 reacties
  • 1487 Bekeken

Hallo

Ik ben deze week naar een Belgacomwinkel geweest om over te schakelen naar HD TV.
Dus hebben we instructies meegekregen en ook een decoder gekocht. Hier staat dus alles goed geïnstalleerd maar nu blijkt dat hier enkel nog maar Digitale TV kan bekeken worden omdat we hier nog geen VDSL2 hebben...

Dat werd mij daar totaal niet vertelt in de belgacomwinkel, dus voelde ik me wel wat bedrogen.
Dus ben ik teruggeweest om te vragen wanneer we dan wel HD TV kunnen bekijken want we betalen er uiteindelijk wel al voor ( en eigenlijk ook voor sneller internet! ).
Het antwoord: "Daar kunnen wij niet op antwoorden sorry"

Blijkbaar kan ik op die vraag hier wel een antwoord vinden?!

Dus Eva, wanneer zal hier VDSL2 beschikbaar zijn?
Mijn gebruikersnaam: fa050735

Hopend op een positief antwoord.
mvg
Mamamjimir

9 reacties

Beste mamamjimir,

Volgens de huidige planning wordt VDSL2 verwacht in je regio tegen maart 2013.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Allerliefste Eva,

Smachtend kijk ik uit naar HD, TV op PC, sneller download en uploadsnelheden enzovoort. Uit armoede heb ik mijn internetabonnement laten omschakelen naar een lager abonnement en zels dan kom ik niet aan de beloofde snelheden. Wil je me troosten Eva? Al eindeloze telefoon gesprekken heb ik gehad met klantendiensten, Belgacomwinkel bedienden en bediendes, maar verder dan "We weten het niet" en "Het ligt er, maar we kunnen u niet aansluiten op VDSL" ben ik nooit gekomen.

Eva verlos me uit m'n lijden en zeg me wanneer ik zal aangesloten worden op VDSL. Elke datum is goed, als er maar een contreet antwoord komt ...

fa054239
Gewoon om me weer bovenaan de list te zetten lieve Eva ... (Zie vorige post)
Om te beginnen het berichtje dat EVA me stuurde (en dus niet op het forum):

Beste Paternostertje,

Met spijt moet ik u meedelen dat ik u geen concrete datum kan geven, er is nog steeds geen timeframe bekend.

Hieruit moet ik dus veronderstellen dat als ik ooit een hoger internetabonnement wil dan de huidige schamele 9 Mbit, HD of 3D TV, TV op m'n PC endergelijk, ik minstens zal moeten wachten tot na maart 2013. Ik kan immers uit het antwoord op de eerste post opmaken dat de planning minstens tot dan is opgemaakt en ik daar nog moet na komen.

Ik wil mezelf graag als een 'early adopter' qua informatica en techniek beschouwen. Ik ben vanaf dag een naar de BGC winkel gespurt om een HD decoder te kopen (nu al meer dan 3 jaar geleden) en ben al eeuwen BGCTV, internet en telefonieklant.

Na al die tijd wachten ben ik het eigenlijk meer dan beu en kan ik niet anders stellen dat BGC een gebrekkig beleid voert.

Het gras is altijd groener aan de overkant ... Voor hetzelfde geld kijk ik bij de concurrentie digitaal (digicorder inbegrepen), bel ik de hele dag gratis naar vaste nummers en grijg ik 2000 minuten naar Europese landen. Bovenden is mijn internet download 4.5 keer sneller en de upload 4 keer sneller. Ik denk dat de keuze nu rap gemaakt is ...
Kan het voor ons ook even nagekeken worden?
In juni 2007 hebben ze ons belooft dat het 6 maanden zou duren. Ondertussen zijn wel al 2011 (bijna 4 jaar verder!) en hebben we nog steeds geen VDSL...

bk327052
Niemand een idee?
plus dat de hd posten in een boeket zijn en je zal moeten bij betalen om ze te kunnen zien.Wenkbrauw ophalen
Beste Blabla,

De voorlopige datum van beschikbaarheid ligt op 01/01/2012.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
@Blabla

Ik vermoed dat je ook wel een PM gekregen hebt of zal krijgen dat de planning er nog niet is en blablabla. Ik wacht nog even tot na de voetbalcompetitie en dan hou ik er mee op bij Belgacom.

Belgacom:

Internet Favorite ---> 25 Mbit + 3,5 MBit + 100 G (In werkelijkheid 9 MBit - 512 up)
Belgacom TC Comfort ----> TV + HD + PC (In werkelijkheid geen HD, geen 3D, niet op PC kijken)
Classic Line ----> telefoneren gratis na 17u

62,46

Telenet:

Fibernet 40 ---> 40 Mbit + 2 Mbit + 100 G
Digitale TV ---> HD XL Pakket inbegrepen + Yelo + opname op afstand - PC met coax
Telefonie ----> telefoneren gratis na 16u

54,95 + 13,3 (kabel) = 68,25

Reageer