Wachttijd Klantendienst 0800 22 312

  • 26 January 2011
  • 10 reacties
  • 35394 Bekeken

Op 24 januari 2011, terwijl ik naar het journaal zat te kijken, bevroor het beeld. Na enige tijd kreeg ik de foutmelding "Error 2" - geen verbinding met het Belgacom netwerk. Ik belde de Klantendienst, waar mij werd gezegd dat de wachttijd 10 minuten bedroeg. Ik heb 70 (zeventig) minuten aan de telefoon gehangen. Ik vind dit onaanvaardbaar.

Toen ik eindelijk werd doorverbonden werd op mijn vraag of er een storing was, geantwoord dat dit pas de volgende dag bij de Klantendienst bekend zou zijn. Ik heb toen gebeld met de Technische Dienst en moest mijn Externe ingang kanaal veranderen, ook de Scart kabel moest in een andere contact worden gestoken. Dit na meer dan een jaar gefunctioneerd te hebben. Volgens mij is er een verandering doorgevoerd, waarvan de gebruikers niet op de hoogte zijn gesteld.

Dit is de zoveelste wanprestatie van Belgacom. Ik heb al mijn kennissen al afgeraden met Belgacom in zee te gaan.

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Voor technische problemen dien je 0800 22 700 te bellen.
Dan moet je wel weten dat het een technisch probleem is en het niet om een storing gaat.
Reputatie 2
Badge +1
Euhm, is hetzelfde...

Je belt 0800 22 700 voor problemen

0800 22 800 voor de klantendienst (nieuwe diensten, facturatie, ... )
Badge
Beste zwaantje

het antwoord van axs is correct, De klantendienst 0800/22800 kan u niet verder helpen met werkingsproblemen of andere technische problemen, hiervoor dien je de helpdesk op hun nummer 0800/22700 optie 1 te contacteren. Dit kan dagelijks van 07u00 tot 22u00 op zat- en zondag van 08u00 tot 22u00

groeten-muisje
Dit is allemaal irrelevant. 70 minuten wachttijd is onaanvaardbaar en duidt op slecht management. Het telefoonnummer dat ik gebeld heb is vermeld in de handleiding van Belgacom onder "Technische problemen?" Eerst wordt aangeraden om na te gaan of de modem of b-box goed is aangeschakeld, enz.. Daarna "als er niets verandert, neem dan contact op met onze klantendienst..........0800 22 312." Het is natuurlijk heel slim van U allemaal dat U weet dat je deze suggestie niet moet volgen, maar mijn klacht is dat ik daarna zeventig minuten aan het lijntje ben gehouden.
Reputatie 2
Badge +1
70 minuten is idd erg lang, maar komt vermoedelijk doordat je het 'verkeerde' nummer hebt gebeld.

Als in de handleiding staat dat je voor deze problemen dient te bellen met 0800 22 312, is dat idd een fout...
Reputatie 6
Badge +3
Als in de handleiding staat dat je voor deze problemen dient te bellen met 0800 22 312, is dat idd een fout...

Het is van bij de start van Belgacom TV 0800 22 312 geweest, alleen is dat recentelijk (midden 2010 denk ik) veranderd. Het is inderdaad fout van Belgacom om de 0800 22 312 niet automatisch door te schakelen naar het nieuwe 0800 22 700 nummer....

Het heeft nog steeds niets te maken met het feit dat ik 70 minuten heb moeten wachten. Het is in principe niet belangrijk dat ik het verkeerde nummer (genoemd in mijn handleiding) heb gebeld. Waar het om gaat is dat ik 70 minuten aan het lijntje wordt gehouden.
Beste Zwaantje,

70 minuten moeten wachten , gelukkig belde je naar een gratis nummer =-) zou je dit trouwens niet in het

GuinessRecordbook kunnen aangeven ?

Maar ik steun U in het feit dat het niet kan dat je 70 minuten aan de lijn blijft ! ben zelfs een beetje verast dat het

IVR systeem je er niet zelf heeft afgegooit. Heb dit al meegemaakt bij bedrijf x , na 10 minuten kreeg je het bericht gelieve

nog eens terug te bellen en je werd gewoon afgesmeten. Maar Ja Belgacom zal nu wel genoeg inkomende telefoonlijnen

hebben zodat ze hier niets van moeten aantrekken.

Kan je dit trouwens terugvinden op je Telefoon status ?heb je hiervoor naar de klachtendienst voor getelefoneerd ?

je schreef ook : b toen gebeld met de Technische Dienst en moest mijn Externe ingang kanaal veranderen, ook de Scart kabel moest in een andere contact worden gestoken

juist uit nieuwsgierigheid heb je het al eens terug herstoken ?
Hallo RafS,
Ik ben er inderdaad na 30 minuten wachten afgegooid. Kreeg toen een ononderbroken toon. Ere wie were toekomt, ik werd bijna direct teruggebeld en stond toen direct weer in de wachtstand.
Nee, ik heb het niet terug herstoken. Ik durf het noodlot niet te tarten.

Reageer