Skip to main content
Enkele dagen geleden heb ik TV on PC geïnstalleerd. Heb het nog steeds niet aan de praat gekregen, maar dat is een ander verhaal. Wat me echter opgevallen is, is dat de beschikbare bandbreedte blijkbaar op voorhand statisch per decoder wordt gereserveerd! Verstomd Het is namelijk zo dat ik sinds deze installatie op m'n eerste decoder geen 2 HD streams meer kan krijgen. Ik verklaar me nader: indien er een HD opname aan de gang is, kan ik niet meer naar een andere HD zender kijken. Vroeger kon dit wel! Conclusie is dus dat de installatie van de PC software een deel van de bandbreedte (statisch) afsnoept. Nu moet je er wel bij weten dat ik tot dusver niet 1 TV-beeld op m'n PC gekregen heb. Maw, indien ik deze installatie behoudt dan ben ik deze bandbreedte definitief kwijt aan de kant van m'n eerste decoder. Is hier een technische verklaring voor mogelijk????

Ik heb een 20Mb lijn en het plaatje klopt dus wel zodra je weet dat er statisch ge-alloceerd wordt. Maar waarom??? Kan dat niet gewoon dynamisch naar gelang het gebruik? Beperkingen zijn er sowieso, dat is duidelijk. Zelfs Belgacom kan geen wonderen doen! 😉 Maar op deze manier bouw je toch nog extra zware beperkingen in ......

Om het verhaal nog even af te maken .... als ik op de web ga kijken, dan zie ik dat ik tot 3 toestellen kan aansluiten waarvan 2 HD. Dit is trouwens ook wat m'n mij in de Belgacom shop vertelde. In praktijk besluit ik dat ik slechts 1 toestel kan hebben. Want zelfs een 2e toestel aansluiten, betekent in de praktijk blijkbaar al dat het eerste al niet meer naar behoren werkt!!!

Koen

Ik weet niet of het zo is maar statisch is natuurlijk veel eenvoudiger dan dynamisch.

In home media manager kan je tv-speler afzetten. Benieuwd of dit de bandbreedte ook zou vrijgeven (ik gok van niet:)

De Media Manager zoekt nij opstart altijd naar de registratiegegevens. Als je de automatisch opstart wilt vermijden, moet je de Media Manager uit je opstartfolder verwijderen. Anders blijft hij opgestart staan (hij za dan wel bandbreedte innemen denk ik). Maar dat hangt in grote mate af van je lijncapaciteit. Heb een 30Mbps profiel en kan met één decoder tegelijk HD kijken + HD opnemen van andere zender + met TVonPC naar nog andere zender kijken (is sowieso SD) + opnemen. Heb dat gisteren eens uitgetest. Maar TVonPC zit nog vol bugs en loopt regelmatig fout bij de meesten. Heb het ook al 2 keer gehad met uitval van TV en de volende keer van internet als gevolg. Terugzetten van de modem naar fabrieksinstellingen (advanced settings/maintenance) heeft toen telkens geholpen. Zonder internet kan je nog altijd op de configuratiesite van de modem.

Reageer