Waarom een b-box2 modem plaatsen als adsl storing door een nieuwe poortnr opgelost kan geraken ?

  • 5 August 2012
  • 28 reacties
  • 560 Bekeken

Ik sukkelde al een tijd met het willekeurig uitvallen van mijn ADSL verbinding.Nooit problemen gehad.

Ik ben al zolang ik internet heb bij belgacom.( en das al lang )

Ik bel naar de winkel waar ik al mijn matteriaal gekocht heb om hulp. Krijg goede uitleg en begin aan het zoeken van de storing.

Ik laat mijn pc een test doen om de verbing te kontroleren en die zegt dat hij op dat moment ( adls ligt weer uit ) geen de adls server kan vinden.

Ik herstart mijn modem ( een speedtouch van 1 jaar oud ) , kijk mijn kabels na enz maar het probleem van het regelmatig uitvallen van de adls blijft.

Bel mijn winkel opnieuw op en krijg de raad om belgacom te bellen.

Daar zien ze dat de verbinding regelmatig uitvalt en ze gaan vrijdag 03/08/12 een technieker laten langskomen.

Die vrijdag belt de technieker op mijn GSM met de melding dat ik een oude server poort heb ( verbingspoort denk ik dus ) en hij ging voor mij een ander poort laten activeren of zo iets. Mijn verbinding bij internet adsl zou even uitvallen en zelf weer opstarten.

Ik wachte dus maar er gebeurde niets. Na een tijdje kreeg ik terug telefoon met de melding van de technieker dat de lijnen bij belgacom plat lagen ( staking ) en hij dan maar een b-box 2 ging zetten om het probleem op te lossen.

Nu is mijn probleem dat hij zo snel was met mijn oude modem weg te halen en de b-box2 te instaleren dat ik geen tijd kreeg om te vragen waarom dat dit nodig is en wat mij dit spelletje zou kosten.

Ik heb gebeld naar mijn pc winkel en die vertelden mij dat " als het aan de server poort ligt ik daar geen nieuwe modem voor moet hebben maar dat belgacom dat moet oplossen".

Ik ben dus niet van plan om voor die b-box2 waar ik niet om gevraagd heb te gaan betalen en ook niet voor de technieker die deze ongevraagt heeft geinstalleerd omdat hij op dat moment geen contact kon krijgen met belgacom voor een nieuwe poort.

Heeft hier nog iemand zo iets voorgehad en wat zegt belgacom erop ?



28 reacties

@ axs dan had ik volgens muisje toch gekijk en heb je mij beinvloed hé !

@ muisje, dan maakt het niet uit of je de migratie naar vdsl2 zelf aanvraagt of ddat het door bgc zelf opgelegd wordt ?


groetjes, Elsa

Eva heeft voor mij nagekeken of ik iets moet gaan betalen en goede nieuws is dat ik geen factuur ga krijgen van deze tussenkomst door de technieker.

Bedankt Eva voor het opzoekwerk.


zie je wel dat vrouwen altijd gelijk hebben, als we ons nu niet meer laten beinvloeden door de mannen dan is het helemaal in orde.

Reageer