Waarom een b-box2 modem plaatsen als adsl storing door een nieuwe poortnr opgelost kan geraken ?

  • 5 August 2012
  • 28 reacties
  • 560 Bekeken

Ik sukkelde al een tijd met het willekeurig uitvallen van mijn ADSL verbinding.Nooit problemen gehad.

Ik ben al zolang ik internet heb bij belgacom.( en das al lang )

Ik bel naar de winkel waar ik al mijn matteriaal gekocht heb om hulp. Krijg goede uitleg en begin aan het zoeken van de storing.

Ik laat mijn pc een test doen om de verbing te kontroleren en die zegt dat hij op dat moment ( adls ligt weer uit ) geen de adls server kan vinden.

Ik herstart mijn modem ( een speedtouch van 1 jaar oud ) , kijk mijn kabels na enz maar het probleem van het regelmatig uitvallen van de adls blijft.

Bel mijn winkel opnieuw op en krijg de raad om belgacom te bellen.

Daar zien ze dat de verbinding regelmatig uitvalt en ze gaan vrijdag 03/08/12 een technieker laten langskomen.

Die vrijdag belt de technieker op mijn GSM met de melding dat ik een oude server poort heb ( verbingspoort denk ik dus ) en hij ging voor mij een ander poort laten activeren of zo iets. Mijn verbinding bij internet adsl zou even uitvallen en zelf weer opstarten.

Ik wachte dus maar er gebeurde niets. Na een tijdje kreeg ik terug telefoon met de melding van de technieker dat de lijnen bij belgacom plat lagen ( staking ) en hij dan maar een b-box 2 ging zetten om het probleem op te lossen.

Nu is mijn probleem dat hij zo snel was met mijn oude modem weg te halen en de b-box2 te instaleren dat ik geen tijd kreeg om te vragen waarom dat dit nodig is en wat mij dit spelletje zou kosten.

Ik heb gebeld naar mijn pc winkel en die vertelden mij dat " als het aan de server poort ligt ik daar geen nieuwe modem voor moet hebben maar dat belgacom dat moet oplossen".

Ik ben dus niet van plan om voor die b-box2 waar ik niet om gevraagd heb te gaan betalen en ook niet voor de technieker die deze ongevraagt heeft geinstalleerd omdat hij op dat moment geen contact kon krijgen met belgacom voor een nieuwe poort.

Heeft hier nog iemand zo iets voorgehad en wat zegt belgacom erop ?



28 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk heeft de technieker je van ADSL op ADSL2+ of VDSL2 gezet.
De thompson ondersteunt namelijk deze (verbeterde) technologie niet.

Men probeert zoveel mogelijk klanten over te zetten van ADSL naar VDSL2 (of ADSL2+ waar VDSL2 nog niet mogelijk).
Het verhaal van de technieker dat je op een 'oude' poort zat zou dus wel eens kunnen kloppen.


De BBOX2 is in ieder geval gratis, dus daar dien je je verder niks van aantrekken.
Surf eens naar 192.168.1.1 en post eens de waardes die daar staan (upstream en downstream) en we kunnen je meteen vertellen of je op ADSL2+ of VDSL2 terecht gekomen bent.
Een vooruitgang is het in ieder geval in vergelijking met je speedtouch!

Thanks voor de snelle hulp.

Hier de gegevens.Ik maak daar dus niets uit.


































PPPoE Netmask 255.0.0.0 Firewall



















Interface Level

Hardware Version 15
ADSL line status SHOWTIME Wireless Enabled Serial Num LK12170DP140045
Downstream line rate 4640 kbps Firmware 0x1214051b
Upstream line rate 512 kbps


Ik hoop dat dit het is wat je vraagt.
Reputatie 6
Badge +3
Beste dragonheart,


Spijtig genoeg sta je momenteel nog op een ADSL profiel. Je kan zelf controleren of VDSL mogelijk is, door naar deze webpagina te surfen: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page? , klik op Belgacom klant, voer uw telefoonnummer in druk op volgende. Wanneer bij HD beschikbaar staat, dan kan je een VDSL ovrerschakeling aanvragen.


Met vriendelijke groeten,

familievandesype
Reputatie 2
Badge +1
Idd nog op ADSL of ADSL2+.

Als je volgens de webcheck toch blijkt dat HD mogelijk is, dan wordt je vermoedelijk 1 van de volgende dagen omgeschakeld naar VDSL2. (en trof te technieker dus al de nodige voorbereidingen).

De BBOX2 is in ieder geval gratis, daar moet je je geen zorgen over maken.
Stel me wel vragen bij de service van de PC-winkel die jou de Thompson modem verkocht... (1 jaar geleden??) .
Zij moesten ook weten dat BGC deze gratis levert.


alle nodige info vind je op icy's blog:

  • Je kan zelf de test doen om te zien of VDSL2 al mogellijk is bij u. Je kan hem zowel doen als bestaande BGC klant door ingeven van telefoonnummer of als nieuwe klant door ingave van je adres. Doe deze test ook eens als nieuwe klant, zelf al ben je al klant, want kan soms verschillende resultaten geven.

  • Voor de interpretatie van de resultaten zal ik hieronder een deel uit ricy's blog ( http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid" rel="nofollow ) kopieren:

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ?
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" rel="nofollow" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is
VDSL2 mogelijk)


Dan kan je één van de volgende resultaten
krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in
HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's
waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)


  • op zijn blog vind je ook alles terug wat je kan doen om te migreren naar VDSL2 indien de test de VDSL2 mogelijkheid aangeeft bij u:
surf naar: http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2" rel="nofollow

  • daar staat o.a:

Sedert 01 juni
https:///posts/f58c7cdabc" rel="nofollow
Activatiekost 50 euro is momenteel gratis.
De noodzakelijke
nieuwe modem VDSL2 ontvangt u gratis in bruikleen.
Wanneer u de installatie
zelf uitvoerd dient u over een installatekit
zijnde aangepast VDSL2
aansluitingspunt en VDSL2 splitter te beschikken
en deze kost sedert 01 juni
29 euro.
Een installatier door een Belgacom technicus
met inbegrip van het
boven vermelde kost 99 euro


♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr.
080022800
of
in een Belgacom Center uw aanvraag
doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld,
deze krijgt u ook later nog per
brief.


• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 en de VDSL2 splitter TF-2007 en
aansluitdoos NTP-2007 mee.
• via de klantendienst wordt de Bbox2 en de VDSL2
splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007 opgestuurd.
(
aansluithandleiding steekt bij de BBOX2)
• De VDSL2 splitter TF-2007 en
aansluitdoos NTP-2007 kosten 29 euro

♦ omtrent deze splitter vind je meer op ricy's
blog

☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving" rel="nofollow

alsook de link naar de "aansluithanleiding". http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf" rel="nofollow



groetjes, Elsa

Ben dus VDSL 2 gereed als ik mij niet vergis.


Resultaat van de beschikbaarheidstest
































Product Belgacom TV
Lijnnummer
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 3

Heb ik dus ongevraagd gekregen inplaats van een nieuwe poort !

Nu heb ik dus die kost van het plaatsen aan mijn been als ik het goed heb terwijl het probleem dus niet bij mijn pc zat maar bij belgacom en

normaal de kosten voor storingen zoals een belgacom poort die niet werkt voor belgacom zijn .

hij staat nog op ADSL dus die splitter zal niet gezet geweest zijn en die is ook niet meer gratis zelf als je hem zelf installeert. zie hierboven wat er gepost geweest is.

groetjes, Elsa








Ter info : zo ziet VDSL aansluitdoos en splitter er uit (Bron: http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving)














Intro NTP-2007 SPLITTER/FILTER TF-2007
NTP2007 NTP2007
Reputatie 7
Badge +1
Je zou verwachten dat die technieker dat samen met de b-box2 heeft geplaatst, maar je weet nooit hé, want de b-box2 werkt ook op ADSL.
Inderdaad je hebt een 30/3 profiel dan zoals hierboven al aangegeven staat

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ?
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" rel="nofollow" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is
VDSL2 mogelijk)


Dan kan je één van de volgende resultaten
krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in
HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

je kan de migratie doen naar vdsl2 zoals ik hierboven ook al gepost heb.

Reputatie 2
Badge +1
Zoals ik dus al vermoedde: De BGC technieker heeft de voorbereidingen getroffen om jou te laten overschakelen op VDSL2 (BBOX2 geplaatst)

Hoogstwaarschijnlijk kon hij het administratief niet meer in orde krijgen op vrijdag en zal je morgen (Of 1 van de komende dagen) ook effectief een VDSL2 signaal krijgen.


De technieker heeft jou dus ge-upgraded en je zou daar eerder blij mee moeten zijn aangezien je nu een snellere en stabielere lijn krijgt.

NOGMAALS: de bbox2 is GRATIS en er zijn aan deze upgrade GEEN kosten voor jou verbonden.


axs, en de VDSL splitter dan of is dit nu terug gratis ?
Wilfried, staat er al zo'n VDSL2 spliter bij u thuis zie foto die ik hierboven gepost heb ?

en heeft de technieker u dan niet gezegd dat hij u op VDSL2 zou overschaklen ?

Elsa
Reputatie 2
Badge +1
Aangezien BGC blijkbaar problemen had met deze lijn, heeft men deze omgezet naar VDSL2. Dit gaat dus sowieso gratis zijn.
De splitter is dan uiteraard ook gratis....

Dragonhaert: post eens je login (abxxxxxx) zodat Eva het nodige kan nakijken.
Ofwel neem je even contact op met Eva via een prive-bericht en verwijs je naar dit topic.


@ axs

Thanks voor de info maar volgens dit ga ik 99 euro moeten betalen.

Sedert 01 juni
http://community.belgacom.be/posts/f58c7cdabc" rel="nofollow
Activatiekost 50 euro is momenteel gratis.
De noodzakelijke
nieuwe modem VDSL2 ontvangt u gratis in bruikleen.
Wanneer u de installatie
zelf uitvoerd dient u over een installatekit
zijnde aangepast VDSL2
aansluitingspunt en VDSL2 splitter te beschikken
en deze kost sedert 01 juni
29 euro.
Een installatier door een Belgacom technicus
met inbegrip van het
boven vermelde kost 99 euro.

De splitter heeft de technieker trouwens ook gezet.

Dus b-box is gratis ( bruikleen ) maar die ( nogmaals niet gevraagde ) plaatsing betaald men wel want die mens werkt ook niet gratis of wel ?


o
Reputatie 2
Badge +1
Nogmaals: je hebt om reden van een technisch probleem een nieuwe modem gratis (in bruikleen) gekregen.
Ook werd je (vermoedelijk) omgezet naar VDSL2 om dezelfde reden.

Deze interventie is gratis aangezien het om een storing ging op het BGC netwerk.
Post eens je login zodat Eva van Belgacom dit kan bevestigen.


@axes

Toen de zaak eenmaal geplaatst was zij de technieker dat ik beter naar een belgacom winkel kan gaan voor activatie van VDSL2 . Ik vroeg toen aan hem " wat als ik dit niet wil " waarop hij zij dat ik dan gewoon adsl bleef houden.

Mij gaat het niet om de b-box2 wel of niet maar om het plaatsen van zaken waar men niet om vraagt zonder dat men 1 weet wat het produkt kost en 2 wat de

plaatsingskosten zijn.

Men heeft een storing die makkelijk opgelost kan worden en men doet dan zaken waar ik als klant niet om gevraagt heb al dan niet gratis.

Ik wou en wil nog geen VDSL 2 en als ik het wil aanschaffen wil ik wel eerst al de kosten weten. Wat mijn recht is als consument!

Ik neem wel contact op met Eva en bel morgen naar belgacom.

Neen de technieker moet je zeker niet betalen want de fout zat niet in de binnehuisinstallatie.

maar ik twijfelde aan de VDSL2 splitter en axs zal wel gelijk hebben want je hebt de migratie naar VDSL2 niet zelf aangevraagd en dit maakt het onderscheid.

Maar zoals axs zegt vraag het via een privé bericht aan Eva van BGC en geef bvb de link mee naar deze posts hier:

http://community.belgacom.be/posts/34bd7f04eb













⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door http://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blankhttp://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens
(naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.



Groetjes, Elsa


Reputatie 2
Badge +1
Hoor idd eens wat Eva zegt.
Maar ik vrees dat je beetje voor loopt op de zaken (wacht gewoon even af of je idd bijkomende kosten hebt...).
Het is natuurlijk niet verkeerd om info in te winnen maar wacht dan verder ook even af.

Ik blijf er echter bij dat de technieker hier je de juiste oplossing heeft aangeboden aangezien men owieso klanten omzet van ADSL naar ADSL2+ of VDSL2 waar mogelijk.
Op een andere ADSL poort zetten was misschien technisch niet (meer) mogelijk wegens verouderde technologie.

Als men je wel kosten zou aanrekenen (wat ik ten zeerste betwijfel!!!) heb je idd het volste recht om hier tegen in te gaan!

Thanks. Stuur Eva een bericht.

Plaats hier wel de uiteindelijke afloop.
Ok, hou ons op de hoogte want is voor iedereen interessant zou ik zeggen.

groetjes, Elsa

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 2
Badge +1
Laat ook eens weten wat je PC-winkel weet te vertellen over het jouw verkopen van een speedtouch modem een jaartje geleden...
Ik zou daar ook eens gaan horen wat men daar te zeggen heeft, aangezien men jou een modem heeft doen aankopen waar dat absoluut niet nodig was.
Reputatie 7
Badge +1
Activering van VDSL2 gebeurt altijd eerst na enige tijd: je krijgt hiervoor zelfs een brief met de activeringsdatum. Ondertussen blijf je dus op ADSL staan. Ik zou denken dat die technieker die instellatie heeft doorgegeven, en dat de activering automatisch gebeurt, maar je weet maar nooit. Dus best toch eens met de klantendienst contyact opnemen om bevestiging te vragen.
Wat axs zegt is ook waar natuurlijk: je PC-winkel had je nooit een modem mogen aansmeren als die wisten dat de provider (zowel Telenet als Belgacom) de modem altijd gratis ter beschikking stellen.
Maar dragonheart, als je reclameert om dat ze je "ongevraagd" op VDSL2 zetten, dan ben je wel de eerste die ik hier tegenkom...het verschil in snelheid is nl. fenomenaal ! (deels afhankelijk van je PC/laptop-processor en RAM natuurlijk)
@ axs

Ik ga zeker eens een woordje praten met de verantwoordelijke van de PC winkel.


@sinjoor72

Nope je begrijpt het dus ook verkeerd.

Ik reclameer niet als ze mij ( wat ik dus nog niet echt weet zonder bevestiging van Eva ) GRATIS een b-box2 hebben geplaatst om mijn ADSL probleem op te lossen.

Waar het mij om gaat is dat ik ( tot nu toe ) niet weet of dit gratis is daar ik nul komma nul uitleg heb gekregen over die plaatsing en of het gratis is ja dan neen.

Ik weet NIETS over VDSL 2 en heb zeker niet gevraagd achter een plaatsing hiervan.

De tussenkomst van de technieker en de b-box 2 kan dan misschien wel gratis zijn maar dan ook graag wat uitleg hierover want ik ben tot nu toe nog niet helderzient en ga er dus ook van uit dat niets gratis is wat in deze maatschappij meestal zo is ( niets voor niets ).

Als ik VDSL 2 zou willlen aanschaffen ga ik zelf wel eerst naar een belgacom winkel om daar wat info op te vragen en ook wat de kosten zijn voor ik iets activeer of teken.

Hiermee stopt deze discusie en meld ik mij wel terug als ik van Eva iets weet.
Badge
beste

bij elke storing of aanpassing aan uw diensten tracht Belgacom U op het beste profiel te plaatsen. dwz omschakeling naar VDSL2 ( naar ADSL2 gebeurd niet meer) De activatiekost is gratis. De noodzakelijke modem b-box2 ontvangt U gratis in bruikleen. Het andere materriaal zijnde de kit met 6 polige aansluitdoos en VDSL2 splitter kost €29,00. Wellicht heeft de technieker reeds de voorbereide werkzaamheden uitgevoerd en zal U eerdaags effectief een VDSL2 verbinding bezitten. U kan dit navragen bij de klantendienst 0800/22800 optie "vraag over mijn producten" of in een Belgacom-Center. De kost van €29 heeft niets te zien met de 99,00 installatiekosten bij een nieuwe aansluiting.

muisje

Reageer