Vreselijke ervaring nieuwe Belgacom klant

  • 23 January 2013
  • 1 reactie
  • 819 Bekeken


Op 9 januari werd ik nieuwe Belgacom klant met een Pack Comfort (telefonie, internet en TV). Daarvoor was ik 2 jaar klant bij Scarlet (internet en TV). De aanvraag en omschakeling verliep vlot. Na enkele dagen werd abrupt onze telefoonverbinding verbroken (die sinds de omschakeling perfect zijn werk deed). Internet en Belgacom TV zijn nog steeds actief maar de vaste lijn kon niet meer worden gebruikt voor telefonie (piep piep niet toegelaten).



Enkele telefoontjes naar de helpdesk brachten geen oplossing, wel steeds de belofte dat de telefoonlijn de volgende dag opnieuw actief zou zijn. Het betrof een fout aan de zijde van Belgacom (technisch is de lijn helemaal ok, een fout bij de administratie blijkbaar).



Enkele dagen later en nog steeds geen oplossing rijd ik naar een Belgacom winkel, in de hoop dat ze mij daar meer info kunnen geven waarom mijn vaste lijn niet meer actief is. De vriendelijke verkoopster kijkt in het systeem en komt tot de lachwekkende vaststelling dat ik geblokkeerd sta als wanbetaler met een openstaande schuld van 0,00 euro! Ik ben nog maar net 1 week nieuwe klant en wordt hiermee geconfronteerd!



Weer enkele telefoontjes verder, ik geraak zelfs niet meer binnen op de standaard helpdesk nu, ik word direct omgeleid naar de financiële dienst omdat ik facturen niet zou hebben betaald... (in mijn e-services geen openstaande facturen, ook telefonische bevestiging van Belgacom dat er ook geen factuur bestaat voor mij als net nieuwe klant!)



Niemand kan mijn lijn activeren of achterhalen waarom deze zonder reden werd geblokkeerd!



Gisteren, nog maar eens een telefoontje naar de helpdesk, krijg ik een vriendelijke man met kennis van zaken aan de lijn. Wij huren een appartement en nu blijkt dat een oude huurder op dat adres een wanbetaler blijkt te zijn die het geschopt heeft tot de officiële zwarte lijst. Ik kom vervolgens te weten dat klantnummers gelinkt zijn aan een adres en ik heb automatisch de klantnummer overgenomen van die oude huurder en wanbetaler.



Ik vertel dat ik een nieuwe huurder ben (ik kom zelfs van een andere provincie) en alle bewijzen en verhalen ten spijt kan en mag mijn lijn niet worden geactiveerd. Een laatste nieuw telefoontje naar de helpdesk voor hulp (waarbij de medewerker grof, onbeleefd en ronduit schandalig reageerde) moet ik de samenstelling van mijn gezin bewijzen en het feit dat ik geen banden heb met een oude huurder. Hierop antwoordde ik beleefd dat ik niet zomaar in de geschiedenis kan graven van de huurders van het appartement en dat ik het vreselijk vind om als nieuwe klant hier zo mee te worden geconfronteerd. Vervolgens smijt de operator de telefoon neer met de laatste woorden: 'zoek het maar uit, geen actieve lijn als we geen bewijs zien dat u hier niets mee te maken hebt!'



Ik ben verbolgen, geschoffeerd en bijna ten einde raad. Zelf heb ik bij mijn vorige provider nooit te laat een factuur betaald. De omschakeling naar Belgacom verliep correct en in een goeie verstandhouding.



Een klacht werd ingediend bij de ombudsdienst voor telecom. Volgens het laatste telefoontje van Belgacom lijkt het ernaar dat mijn lijn niet snel actief zal worden, ook al heb ik niets maar dan ook helemaal niets te maken met wanbetaling of problemen bij Belgacom.



VERSCHRIKKELIJK! geen woorden voor!

1 reactie

Reputatie 1
Badge


ik hoop dat het bij een uitzonderlijke case blijft ;-)



Beste Joost,


heb je voorzorgen genomen om je naam goed zichtbaar uit te hangen bij uw woning? Stel dat de vorige bewoner nog meer putten heeft gemaakt en er komt e.o.a. deurwaarder, vergezeld van een slotenbreker uw huis leeg halen met de gedachte dat daar de vorige bewoner nog woont. Belastingen, electriek/gas, water, Telenet tv, gsm rek. , koop op afbetaling enz, enz......!


Zelf ken ik een geval van wegname van de watermeter. De vorige bewoner bleek een zéér grote openstaande factuur te hebben openstaan bij de watermaatschappij. Na contact werd er geen nieuwe meter geplaatst vooraleer de openstaande factuur werd voldaan. Uiteindelijk heeft de watermaatschappij de huiseigenaar aansprakelijk gesteld en moest er net als in uw geval aangetoond worden dat de nieuwe bewoner geen relatie/fam. was van de vorige bewoner (stel je hebt dezelfde naam, kan een serieus probleem geven!), de uiteindelijke afloop ken ik niet.


Ook is het handig om bij de dienst bevolking van uw gemeente na te gaan of er soms nog andere personen zijn ingeschreven op uw adres. Dit laatste heb ik zelf voorgehad, ook dit kan aanleiding zijn voor onaangename situatie's.


In uw geval zal BGC wel een ruime compensatie geven daar men u op voorhand had dienen in te lichten. Bij geen water uit de kraan vanwege geen watermeter komt men tenslotte ook niet zomaar een nieuwe meter plaatsen.


Mvg

Reageer